Beste, Vorige week vrijdag had ik mijn eerste echo. Mijn gyn vertelde mij dat ik toen 8 weken ver was. Het vruchtje was toen 14.9mm groot. Mijn Gyn vertelde mij toen dat hij ging verhuizen en dat ik best een andere gyn zocht! Dus ik vrijdag meteen iemand anders opgebeld! Mijn nieuwe gyn wilde mij vandaag (maandag) al voor de eerste keer zien! Want ze wilde dit graag van begin zelf opvolgen. Nu deed zij vandaag meting en vertelde ze mij dat ik 7 weken en 6 dagen ver ben en het vruchtje meet juist 14mm. Een goed kloppend hartje zei ze mij! Het vruchtje is dus 1mm kleiner. Moet ik mij zorgen maken of kan dit doormiddel dat de ene juist iets juister dan de andere meet! Ik voel mij echt heel onzeker! Alvast bedankt voor jullie reacties! Groetjes Rien
1 mm te groot of te klein meten (met de kruisjes) kan al een verschil zijn van een paar dagen! Ik zou wachten tot je de termijnecho rond 12 weken hebt. Dan weet je het exact! tot die tijd ......... absoluut geen zorgen maken!! die ene mm maakt echt helemaal niks uit en kan dus zelfs makkelijk een meetfoutje zijn Gefeli
hallo, Bedankt voor je reactie! Weet je het is al niet fijn dat je van gyn moet veranderen en je denkt toch dat je vruchtje zal gegroeid zijn! Had ik niet van gyn moeten veranderen had ik dit nog geen eens geweten! Vandaar dat ik mij ongerust maakte, toch heb ik een goed kloppend hartje gehoord,... Ik wilde eigenlijk gewoon even horen of iemand dit ook had meegemaakt! Heel erg bedankt!
Oja hoor, heb ik zelf ook gehad. Met 7 weken was de vrucht precies groot genoeg en met de echo van 9 weken was hij ineens 8+4 dagen, dus 3 dagen "te klein"... Maarja, dan nog zijn ze zoooo klein en moeilijk te meten! En je ziet het, over een week of 4 hoop ik een mooie dochter in mijn armen te houden