6-8 weken/ inwendige echo

Discussion in 'Zwangerschap' started by Janneke21, Jul 31, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    De huisarts heeft mijn baarmoeder gevoeld en schatte 6-8 weken. Hoe nauwkeurig zal dit zijn?
    Ik heb overigens donderdag een afspraak bij de gynacoloog en die zal een inwendige echo gaan maken.
    De huisarts vertelde ook dat bij een eerste zwangerschap de kans op een miskraam iets groter is en dan vooral rond de 8 weken. Dus dat ik daar wel rekening mee moet blijven houden.
    Ik neem aan dat hij weet waar hij het over heeft?
    Best spannend die afspraak bij de gynacoloog, ik hoop dat ik dan wat te zien krijg en nog iets meer zekerheid krijg.
    We hebben net ook de bloedtesten even doorgenomen en echt alles is prima, behalve 2 dingen die gewoon met een zwangerschap iets omlaag gaan. Zelfs mijn ijzer en vitamines etc. waren gewoon goed!
    Hier was ik best ongerust over omdat ik niet echt gezond at tot nu toe.

Nou ik vind het gewoon fijn om het even te typen, want dat lucht een beetje op ;)
    En misschien heeft iemand ongeveer hetzelfde gehad en hoe zal dat gaan met die inwendige echo verder? Ik ben dan minimaal 7 weken volgend de huisarts, wat zul je dan al kunnen zien?

Groetjes Janneke :)

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Niet veel: twee bolletjes, verder heeft het nog weinig vorm. En is idd even kijken hoever je precies bent, want rond deze tijd gaat het hartje kloppen, maar da's dus afwachten of datbij jou al zo is...
    Stel je er dus niet teveel van voor, ;)

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    bij mij was dit te zien op de eerste echo, was toen 7 weken.
    http://i95.photobucket.com/albums/l151/ ... 6/Echo.jpg

meestal is het hartje vanaf 6 weken kloppend te zien,dus mocht je nog geen kloppend hartje hebben dan niet gelijk in paniek raken hoor !

Veel plezier en succes !

4. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Ok, nou ja ik heb donderdag 24 juli positieve test gehad, dus dan was ik minimaal 4 weken toch?
    Dan is volgende donderdag precies 6 weken. Dan ben ik van het minimale uitgegaan. Eigenlijk zouden ze dus al een hartje moeten zien ofzo toch?
    Nou ja ik verwacht er nog maar even niets van.. tsja wie weet ben ik nu al 8 weken en volgende week 9, dan zal er wel wat meer te zien zijn. Ach ik wacht het maar gewoon af!
    Ik heb mn zwangerschapsbroeken wel weer ff in de kast gelegd, want al heb ik best een buikje en zit zo'n broek heerlijk, bij 6 weken vind ik het toch wel overdreven om daar in rond te lopen :p

5. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kan zo'n echo trouwens helemaal geen kwaad voor de 'baby'? Ze gaan niet helemaal in de baarmoeder ofzo toch?

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Janneke, je kan via deze site heel makkelijk uitrekenen hoe ver je nu bent, mits je een beetje een regelmatig cyclus heb.

7. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Normaal gesproken zou dat handig zijn, maar ik heb het dus totaal niet bijgehouden.. Ik was er van overtuigd iets aan mijn schildklier te hebben (waarom zou je anders melk geven zonder zwanger te zijn) en daarnaast was ik nog helemaal niet lang van de pil...
    Dus ik weet het gewoon echt niet... Ik weet niet eens wanneer ik voor het laatst precies ongesteld ben geweest :)
    Anders had de huisarts het ook wel kunnen uitrekenen. Ik dacht zelf zo'n 5-6 weken, maar daar is mijn buik en ook mijn baarmoeder al iets te veel voor gegroeid. Dus het is nu minimaal 6, maar het kan dus ook een aantal weken meer zijn.
    Ik hoop dat ik al verder dan 8 weken ben! Dan hoef ik minder te stressen![/i]

8. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Dit bewijst trouwens wel dat mijn vorige negatieve test niet klopte denk ik.. die deed ik een week voor de laatste.. toen was ik dus waarschijnlijk al 4 weken.

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    hoi hoi het kan zijn dat de baarmoeder voor lig met de groei
    dat hoef nog niet te betekenen dat je veder zwanger bent kan wel natuurlijk
    lees hier op forum veel meiden waarbij de baarmoeder voor lig qua groei.
    misschien er vanuit gaan dat je banner klopt dan kan het altijd mee vallen als je voor een echo heen moet anders ben je misschien straks teleurgesteld als je minder ver ben dan de dokter zou schatten

10. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    mag ik vragen waarom je dacht dat je het aan je schildklier had? Als je het aan je schildklier hebt dan komt er nog geen melk uit je borsten ;)
    weet je nog wanneer je voor het laatst de pil geslikt heb, misschien kun je van daaruit gaan rekenen.

11. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,042
    453
    83
    Female
    Ha Janneke, ik had met 6w 6d een echo en zag een klein wit vlekje van 0,8mm met een zwart heel snel knipperend vlekje; het hartje. Maar dat hoeft dus nog niet te zien te zijn met 7 weken. Succes in ieder geval en geniet ervan. Ik vond het heel bijzonder om te zien!

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ze gaan niet in je baarmoeder hoor :D
    Het valt allemaal heel erg mee, bij mij lag de baarmoeder naar achteren dus met 11 weken kreeg ik weer een inwendige echo.
    Veel suc6 met afwachten!

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Nee hoor de echo kan geen kwaad voor de baby.
    Ik droeg met 6 weken ook al zwangerschapsbroeken, want paste toen ook niet meer in mijn eigen broeken.

14. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Een symptoon kan zijn dat er melk uit je borsten komt. Melk uit je borsten kan verder ook niet echt makkelijk verklaard worden.
    Bij een schildklier probleem hoeft dat inderdaad niet altijd, maar was voor mij de meest logische verklaring, naast dat ik al een tijd snel aankwam en erg moe was. Achteraf kunnen dit ook al eerste symptonen van mn zwangerschap zijn geweest.

Nu nog steeds vind ik het vreemd dat ik al een aantal maanden melk geef :p

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dat hoeft niet hoor, sommigen testen al bij 3 week positief, anderen pas bij 6 weken. dit afhankelijk van hoe snel het hcg hormoon aangemaakt wordt. ik heb met 3,5 week een test gedaan die was negatgief en met 5 weken was de test wel positief. wanneer je positief test zegt nog niks over de duur van de zw.schap. je zult dus echt even de echo moeten afwachten. grote kans trouwens dat ze nog geen betrouwbare termijn echo kunnen doen en dat je later terug moet komen. ik heb een echo gehad met 6 weken en 3 weken later nog eens en toen is de verwachte bevallingsdatum een week naar voren getrokken.

16. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Ok, ik heb namelijk nog een vraag... ik weet niet of die in een nieuw topic moet zetten of gewoon even hier... Het is een hele andere vraag dus ik doe toch maar even nieuwe topic.. Jeetje ik voel me wel een zeur :)

Share This Page