Goedemiddag Wij hebben net een tweede groei-echo gehad. Vanwege medische redenen bij mij worden we meer in de gaten gehouden. Onze baby groeit gelukkig nog goed. Alles is wel een beetje in groei afgenomen. Maar zijn buik is juist wat in groei toegenomen en daarom geen rede tot zorgen oid. Nu weer afwachten tot de volgende echo over twee weken. Nu valt mij op dat mijn vruchtwaterindex 11,8 is. Er staat bij dat dit normaal is. Ik kan er op internet weinig over vinden. Maar het gene wat ik erover vind geeft aan dat het aan de lage kant/te weinig is? Ik ben nu trouwens 31 weken en 5 dagen. Heeft er hier iemand meer verstand van?
Als ze gebruiken maken van de AFI methode dan is 11,8 een prima score. Zodra je afi onder de 8 komt heb je een tekort aan vruchtwater onder 5 is zorgwekkend.
Bedankt voor je reactie. Weet je ook toevallig waar dit getal voor staat? Staat 11,8 gelijk aan 1180ml? Of is dit een hele domme vraag?
AFI staat voor Amniotic Fluid Index. Dan meten ze de grootste vruchtwater pocket. Boven de 8 is dan nog goed. Ik had op het laatst nog maar 2,8. Dan wordt t zorgwekkend. Mijn dochter is dan ook via keizersnede op 38 weken gehaald.
Verloskundige gaf aan bij de 36 weken echo dat ik 11 cm vruchtwater had. Op verschillende plekken de cm gemeten en dat opgeteld. 11 cm was goed zei ze. Het moest niet onder de 8 cm komen, dan had ze mij doorverwezen naar het ziekenhuis .