mijn meisje is nu 2 maand oud en ik geef haar flesvoeding op verzoek. nu is het vandaag zo uitgekomen dat ze net haar laatste fles al heeft gehad, ze krijgt 6 keer 120/4 = 135 cc. meestal komt ze rond 4, 8, 11, 15, 18 en 22 uur. maar vandaag was het 4, 7, 10, 12.30, 16 en 19 uur (ze was echt niet meer te houden). is dit niet een beetje vroeg voor de laatste fles voor zo'n kleintje? ze weegt 5200 gram. kan ik ook om bijvoorbeeld 23 uur een extra flesje geven zodat we wel weer rond 4 uur uitkomen en niet om bijvoorbeeld 2 uur? of zal ik nu gewoon kijken wanneer ze weer komt? pfff moeilijk hoor, het is gewoon geen meisje voor een schema dat was echt drama toen ik dat probeerde maar dit is ook wel weer lastig.
Hoi hoi, wij hebben ook altijd op verzoek gevoed behalve het laatste flesje. Het laatste flesje gaven wij altijd om rond 23:00 uur omdat de kans dan groter is dat ze een grote deel van de nacht of een hele nacht trekken. Ik zou persoonlijk dus om 23:00 uur nog een flesje geven.
Ja dat begrijp ik. Maar 1 x een extra flesje kan echt geen kwaad. Anders verdun je het een beetje. Maar af en toe een extra flesje is echt niet erg. Ze zal binnenkort vanzelf wel minder drinken. Nu lijkt het alsof ze onverzadigbaar zijn, maar hoe ouder ze worden des te minder ze nodig hebben. Komt goed.
Ik zou gaan voor voeden op verzoek. Misschien is dit wel een teken dat ze langer door kan slapen. Zo ging het bij Olivier wel destijds in 1 keer wilde hij langere uren achter elkaar maken en ging dus eerder drinken om zo langer te kunnen slapen.
hihi, het lijkt inderdaad alsof ze onverzadigbaar is, pisnijdig wordt ze als ik niet gelijk een flesje heb klaarstaan als ze beneden komt
Hoi, je kan natuurlijk ook proberen of ze misschien een grotere fles aankan. Dan komt ze misschien minder snel. Ik zou ook de laatste fles om 23 uur geven. Ivm doorslapen.
grotere fles heb ik geprobeerd maar ze spuugde gelijk weer veel meer en kreeg kramp in haar maagje, gelijk na het drinken overstrekken etc. dus ik heb er nu maar 6 keer 135 cc van gemaakt ipv 3 keer 150 en 3 keer 120cc zoals het cb aanraadde.
vandaag komen we om 22.00 uur uit met 6 flessen dus dat laat ik zo, ik kijk dan tot hoe laat ze slaapt.
Ja inderdaad gewoon even kijken. Wij hadden weleens dat hij zijn flesje eerder kreeg (wij ons druk maken dat het zo vroeg was) en langer bleef slapen, echt heel raar! Ze blijven onvoorspelbaar en dat maakt het ook zo leuk