6+ advies hanteren of negeren?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door misa, 3 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Onder de 6 jaar films kijken voor 6+?

1. Laten zien

2. Niet laten zien

3. Laten zien en zelf meekijken

4. Bij twijfel eerst zelf kijken

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    we zijn gister minions gezien. (heel anders dan de korte filmpjes op internet) mijn zoon was teleurgesteld omdat minions een schurk als hun baas wilden. te veel geweld. ik vond het geen film voor kinderen. ook omdat ze geen normale taal spreken. 7 jarige vriendin vond het ook niet leuk.
    ik kijk inderdaad mee en vraag ik aan anderen die het gezien hebben voor ik het laat zien. thuis gewoon uit zetten als ik het niet OK vind.
    het ligt dus aan het kind en hoe je kind denkt.

2. misa

misa Niet meer actief

Nou we gaan proberen iets milder te worden, maar ergens voelt dat lastig. En verder maar veel dingen eerst kijken of samen kijken.

Bedankt voor jullie meningen!

3. Koon

Koon Niet meer actief

Ik ben ook bang voor Bumba hoor ;):p

4. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16

Hier is de oudste ook een Harry Potter fan, middelste kan er ook goed naar kijken.
    Ze weten ook goed wat echt en nep is, dus hier kijken ze wel naar 6+ films

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ik vind het ook erg van je kind afhangen. Mijn oudste is dol op enge dingen als dino's, draken, monsters, wolven en krokodillen. Hij is niet snel bang en ik maak dus zelf een inschatting of ik een film voor hem geschikt vind of niet. Overigens vind ik die 6+ grens vaak wel erg ruim genomen hoor. De gemiddelde Disneyfilm is echt wel geschikt voor de (gemiddelde, uitzonderingen daargelaten) 4- of 5-jarige.

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg afhankelijk van het kind inderdaad. Mijn dochter kijkt heel rustig naar films waardoor het lijkt alsof ze het wel kan hebben, maar ze had bv Frozen gekeken bij een vriendinnetje en daarna is ze heel lang bezig geweest met ouders die dood kunnen gaan, ze was ook erg onder de ondruk van Elsa die boos weg rent etc. We hebben de film samen in stukjes gekeken en erover gepraat, dat werkte wel om het voor haar te plaatsen (dat het dus een verhaal is, niet echt, etc). Maar ik let er wel erg op dat ze nu dingen op haar niveau kijkt en niet erboven.

Deel Deze Pagina