Samenlevingstest hoe ging dat?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Morgaine82, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey allemaal,

Mijn volgende cyclus wordt de groei van mijn eitje bekeken en wordt er een samenlevingstest gedaan. Nu ik erover lees valt het me op dat dit onderzoek vaak negatief blijkt.
    Wie heeft er ook een samenlevingstest gedaan? En was deze positief/negatief? En wat was jouw volgende stap?(zelf proberen, iui, ivf/icsi)

Vind het best wel spannend!;) Maar toch een fijn gevoel dat er eindelijk toch eens verder gekeken wordt..

2. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Ons allereerste onderzoek was de samenlevingstest. Bij ons was die positief, ik heb zelfs de zaadjes nog zien zwemmen onder de microscoop :D;). Maar dat kwam denk ik ook omdat die test echt vlak voor mijn eisprong gedaan is, dus voldoende vruchtbare afscheiding waarin het zaad beter kan overleven ;).

Na dat onderzoek is er nog een hsg-onderzoek gedaan en toen daar niks uit kwam moesten wij het nog 6 maanden zelf proberen, daarna iui en nu ivf.

3. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, ik hoop dat ik dat ook mag zien! Jeetje, ook alweer een hele stap verder. Is het dan 'onverklaarbaar'? In dat geval dan zegt dat onderzoek ook niet zoveel he.

4. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Ja, wij zijn in principe onbegrepen onvruchtbaar ;). Maarrrrr, ik heb 13 jaar geleden een buikoperatie gehad vanwege geperforeerde blindedarmontsteking met buikvliesontsteking, dus het kan ook heel goed zijn dat het niet op de natuurlijke manier lukt vanwege verklevingen ;).

Ik zie dat jij endometriose hebt, hebben ze bij jou al gekeken of verklevingen een rol kunnen spelen?

5. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh ik haat he onbegrepen..:x ik denk dat er nog veel onbekend is...
    Ja ik heb afgelopen juli een kijkoperatiegehad, ook vanwege klachten, en bleek dat er een paar kleine plekjes endometriose in de buikholte zaten (achter de baarmoeder en tegen de buikwand). Deze zijn gelijk weggehaald en in principe hoefde dat geen problemen te geven. Eileiders waren in ieder geval doorgankelijk. Maar omdat ik twee jaar geleden een voorstadium van baarmoederhalskanker had (pap 3b) heb ik soms het idee dat er iets met het slijm is... Afwachten maar weer he...

6. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verder niemand?? Ik ben toch wel heel benieuwd naar ervaringen van anderen.

7. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hier 2 keer een samenlevingstest gehad om zeker uit te sluiten dat de test klopte en helaas 2 keer negatief.
    1e keer te hoge zuurgraag en vijandig slijmvlies.
    voor de 2e keer moeten spoelen om zuurgraag op peil te brengen dit was oke, maar slijmvlies wsa niet oke!
    dus toen meteen de overstap naar iui gemaakt.

8. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Hier 1x een samenlevingstest gehad en deze was negatief
    de zaadcellen gingen na aanraking met mijn slijm aan elkaar "plakken" en werden minder beweeglijk, daarna ben ik door gestuurd naar een ander ziekenhuis, andere arts voor het IUI traject

Maar deze zij dus dat ze een samenlevingstest onzin vond, en dat hun het onderzoek nooit uitvoeren....
    Omdat je echt heel precies op het juiste moment moet zijn en daarnaast gaan "normaal' de visjes met een redelijk tempo door je slijm heen en met zo'n test blijven ze langer in het slijm...
    Blijkbaar denken de artsen er allemaal anders over

Wij gaan komende maand beginnen met IUI

9. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    Bij ons was het ook 2x negatief. Eerst 4 x IUI, daarna 1 x ivf, nu bezig met icsi. Succes met alles!

10. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb in januari een samenlevingstest gehad en was gelukkig positief: er waren levende zaadjes te zien en mijn slijmvlies was ok. Wij kregen eerst ook de stempel: onbegrepen onvruchtbaar maar nu blijkt dat ik een endometriose cyste in mijn eierstok heb die de boel in de war schopt, dus daar word ik vlg week woensdag aan geopereerd. Daarna verder met iui.

Succes!

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hier 2x samenlevingstest gehad. 1e keer mislukt (verkeerde timing?!), 2e keer wel gelukt. Daarna iui, 3x mislukt. Daarna bleek dat ik endometriose heb. Toen kijkoperatie (16 sep), over een paar weken beginnen met 3mnd lucrin, daarna ivf.

Succes!

12. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poeh wat een verhalen zeg, bedankt voor het delen allemaal.
    Het valt me ook op dat de volgorde van onderzoeken heel erg verschillen. Bij mij was het eerst standaard onderzoekjes, kijkoperatie en nu dus pas follikelmeting en slt.

De gyn vertelde me dat de gemiddelde kans nu 60% zou zijn en dat iui op dit moment nog geen zin heeft omdat dat de kans alleen maar zou verminderen.:( Voor mijn gevoel is dat niet zo omdat ik al langer bezig ben...maarja maar weer afwachten

13. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb inmiddels drie samenlevingstesten gehad, de eerste geen zaadcellen te vinden, de tweede en derde wel maar alleen dode. Bij de tweede was mijn bms goed, de derde te zuur. Nu nog bloedprikken om te kijken of het wel een goede eisprong was.
    De gyn vertelde dat ik de volgende ronde waarschijnlijk wéér een slt moet doen. Ik vind dat wel veel hoor voor een onderzoek waar over het algemeen niet teveel waarde wordt gehecht aan de uitslag.
    Is dit normaal?

Deel Deze Pagina