mijn zoontje heeft maandag voor het laatst gepoept. hij heeft er last van, is s nachts onrustiger en hoor dan allemaal windjes. kan ik iets doen om het op gang te brengen? vind het zo zielig had ergens tips gelezen maar weet niet meer welk topic dit was. bedankt alvast.
Heb die topic gevonden maar dat waren tips voor babu's van 6 maanden. Mijne is pas 3 maanden. Begin nu zelfs te twijfelen als hij zo hard 'roept' of dat echt zo is of dat het een gekreun van de ontlasting is . Ben bang voor het laatste nl. Moet ik de arts bellen? Maar ik weet al van het CB dat het gerust een week mag duren. Maar wil hem toch graag helpen als het kan .
probeer eens de druppeltjes van VSM om de ontlasting zachter te maken... dat heet kindicol dat zijn homeopatische druppels En anders suppo's glycerol maar dat niet teveel gebruiken hoor hopelijk helpt het
Mariska, had gehoopt op een middeltje of iets dat ik thuis heb. Hetgeen jij noemt heb ik helaas niet en hoopte hem vandaag nog een beetje te kunnen helpen. Toch bedankt.
Ga ervanuit dat je FV geeft? Onze dochter had rond die periode ook verstopping / harde ontlasting en had daar ook excht last van. 10 cc extra bij de voeding hielp hier harstikke goed, veel bewegen, fietsen met de beentjes, lekker in een warm badje. Als 't heel erg is, kan je je ook even met de hulplijn van 't CB bellen, misschien hebben zij nog bruikbare tips voor je.
hoi hoi, sorry vergeten te zeggen dat ik borstvoeding geef. Waar kan ik het nummer van de hulplijn Cb vinden? Staat dat gewoon in het boekje?
Wat bij Sem altijd hielp was om hem op zijn rug te leggen en dan met zijn beentjes te fietsen, snap je wat ik bedoel? Ook masseren van zijn buikje hielp hier erg goed. Ik legde hem in zijn blote kont op de bank, wel met een hydrofielluier en een gewone luier die openlag onder zijn billen natuurlijk en dan lekker fietsen met zijn beentjes en zijn buikje masseren, tis misschien het proberen waard, wie weet helpt het bij jou kindje ook
Sem zijn record van het niet poepen was 9 dagen Ik gaf ook bv. ow ja, ik had het cb gebeld toen het zo lang duurde en daar gaven ze als tip om met zo'n oorstokje met wat vaseline langs zijn anus te wrijven, dat zou ook de poep kunnen opwekken, hier had het niet geholpen iedergeval...maar wie weet bij jou wel! succes, het is heel vervelend om te zien dat je kindje pijn heeft en niet kan poepen!
Ja staat gewoon in 't boekje! PS: als je kindje maar 1x in de week poept is dat helemaal niet erg hoor, betekent dat alle voedingsstoffen goed in het lichaam worden opgenomen. Als hij er veel last van heeft is het natuurlijk een ander verhaal.
Juli, het probleem is dat ik niet zeker weet of hij er echt last van heeft maar ook niet kan uitsluiten dat het hem niets doet. Het is namelijk zo dat hij 's nachts een paar kreten uitroept en kort erop volgen windjes. Overdag ook zo. Terwijl hij al heel lang geen echte last meer had van krmapjes. En de geluidjes die hij maakt klinken een beetje als kreunen, maar normaal had ik daar weer niks achter gezocht. Aan de andere kant maakt ie ook een groeispurt denk ik. Vind hem ineens veel groter, slaapt wat meer overdag dan normaal. Tja. Ik weet het eigenlijk niet zo goed. Enige wat vaststaat is dat ie wat onrustiger is geworden en dat hij al 6 dagen niet heeft gepoept maar wel heel veel windjes laat die behoorlijk kunnen stinken.
Allereerst wil ik zeggen dat ik geen kindicol zou geven aan mijn kindje, hier zit namelijk alcohol in, niet echt mijn idee van wat ik aan mijn kinderen zou willen geven ! Zomaar iets om even over na te denken, wel handig dit van te voren te weten. Verder als buikje masseren, extra keertje lekker ontspannen in bad en beentjes 'fietsen' kom ik hiet. Hier staat het record van Benthe op volgens mij 13 dagen maar weet het niet meer precies eigenlijk. Op dit moment heeft ze 1x in de ong 3 dagen een poepbroek !
tim heeft na 8 dagen gister gepoept. toen wij met de apotheker aan het bellen waren over laxeer siroop. ik geef flesvoeding. ik ben met hem wel naar huisarts gegaan op vrijdag. ha heeft zijn buik gecheckt. het was niet hard. en inderdaad 1week niet poepen is geen probleem. alleen wanneer het voor de baby heel moeilijk wordt dan iets gebruiken. windjes laten moeilijk ontlasten,buik krampjes hebben we altijd al gehad. daarom krijgt hij omneo van nutrilon. buik masseren, badje,fietsen helpen tegen zijn pijn, maar poepen komt daar niet van. wanneer de poep hard is dan een middeltje gebruiken.
thermometer met een beetje handzeep erop.. kreeg deze tip van mijn huisarts.. mijn moeder zegt dat ze dit vroeger ook deden.. beetje zeep op thermometer en hoppa.. dat stimuleert de kringspieren.. maar met bv hoeven ze idd veel minder te poepen, dacht dat het cb ooit tegen mij had gezegt een dag of 10... was wel lekker, nu dat mevrouw vanalles eet kan ik regelmatig poep scheppen
Of met Vaseline, maar let op, dit mag je alleen doen in geval van "nood". Het stimuleert inderdaad de kringspieren, maar maakt ze ook slap, vandaar dat je er voorzichtig mee moet zijn en niet te vaak mag doen. Liefs Huismus
kringspier wordt ook door zuigen en met fopspeen gestimuleerd. ik zou verder niet daaraan knoeien.je moet ook zeker weten dat het dan verstopping is. laat zijn met poepen en windjes laten is niet meteen verstopping. laten slapen ontspannen badje etc.