snap er niks meer van

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Lima1, 31 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lima1

Lima1 Lid

10 jan 2016
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag dames,

Ik snap helemaal niks meer van de ovulatietesten, dus even de vraag naar ervaringen.

Ik ben 7 januari gestopt met de pil, 14 januari heb ik drie dagen ontrekkingsbloeding gehad (best hevig)

Ik ben 5 dagen na mijn ontrekkingsbloeding begonnen met ovulatietesten, omdat ik benieuwd ben of ik al gelijk een goede ovulatie heb.

Ik ben begonnen met de testen van de action, ik had donderdag een heel klein tuur streepje was niet te zien op foto, dag erna (vrijdag) was er niks meer te zien op een nieuwe test. Afgelopen zaterdag maar een andere testen gekocht van de etos, daar was gisteren gelijk een duidelijk streepje op te zien. Maar vandaag was dat streepje weer minder duidelijk.

We hebben overigens na het stoppen van de pil en na mijn ontrekkingsbloeding regelmatig geklust.

Hier onder de foto de rechter foto is van gisteren en de linker van vandaag.

Wat zeggen jullie? Mijn lichaam is duidelijk aan het ontpitten, ik heb de neiging die testen in de prullenbak te gooien en het maar op zijn beloop te laten maar, ben dan ook toch wel benieuwd Waneer ik precies me ei heb.

Bijgevoegde bestanden:

2. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Het beste is om met een merk ovu testen te testen voor het verloop.
    Een ovu test is pas positief als de teststreep net zo donker of donkerder is dan de controlestreep.
    Het feit dat je een streepje op je testje hebt staan is omdat je altijd lh in je urine hebt. Dit schommelt je gehele cyclus. Een piek is dus pas bij en knaltest.
    Overigens ben je net gestopt en kan het bij sommige dames echt een tijdje duren.
    Als je wil weten wanneer je ei is kan je door blijven testen tot je hem vind.
    Succes.

3. Lima1

Lima1 Lid

10 jan 2016
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje LJJ voor je reactie, dat verklaart wel dat streepje dus. Ik blijf dan nog maar even gewoon door testen. :)

4. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    image.jpg

Kijk dit is een rijtje van mij. Altijd een tweede streepje. Maar er is er maar 1 positief!

5. Lima1

Lima1 Lid

10 jan 2016
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje LJJ, Ik dacht dat hij moest oplopen vandaar dat ik er niks meer van begreep ;)

Maar nu is het helemaal duidelijk haha, Gewoon geduld hebben. :p

6. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Het kan zo zijn dat ie oploopt, maar hoeft niet.
    Succes met testen!

7. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Ik zou gaan voor de testen van clearblue, wel of geen smiley, makkelijker kan het niet. En als je dat te duur vindt zou ik de testen combineren met tempen. Alleen tempen geeft je 100% zekerheid of je je eisprong gehad hebt.

8. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Ben ook altijd tevreden over cb met de smiley. Zijn idd duur.
    Maar ipv tempen gebruik ik eerste de goedkope action testen, zodra ik denk, dit kan wel eens positief zijn dan doe ik er een cb achteraan.

9. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Het kan behoorlijk lang duren, voordat je cyclus weer goed is. Je bent minder dan een maand geleden gestopt met de pil.

Ik zou even afwachten, voordat je met ovulatietesten aan de gang gaat.

Ik gebruikte altijd de ovulatietesten van zwangerenkids. Die waren niet zo duur en ik gebruikte ze iedere dag op hetzelfde tijdstip (ongeveer). Wanneer de streepjes ongeveer even donker werden dan gebruikte ik een clear blue (met smiley) om te kijken of het juist was.

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Je bent 5 dagen na je ontrekkingsbloeding gestart met ovu testen? Das wel erg vroeg. Sowieso kan t na t stoppen met de pil lang duren eer je je eerste eisprong hebt en ontdekt maar op cyclusdag 5 is dit zeer onwaarschijnlijk.. Meeste beginnen met testen vanaf cd 9-10. Een test is positief wanneer de test streep net zo donker of donkerder is als t controle streepje. Een licht streepje zoals je nu zegt id negatief en wil niks zeggen.
    Dit heeft niks met ontpillen te maken.. Ontpillen kun je ook nog niet zeggen na die paar weken.
    Je bent nu ruim 3 weken geleden met de pil gestopt. Zou er persoonlijk voor kiezen om voorlopig de boel eens aan te kijken. Regrlmstig een gezellig moment in de slaapkamer en voor de rest niks. Waarom nu al die druk erop? Laat je lichaam zichzelf eens lekker resetten en opstarten. Om zwanger te raken wordt gemiddeld een jaar uitgetrokken. Ovu testen vind ik meer iets voor over een half jaar of zo.
    En ik gebruikte idd testen van de action. Steeds dezelfde en werkte prima hier.

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dit dus, ik zou eerst even kijken hoe je cyclus verloopt zonder de pil en dan pas ovulatie testen gaan gebruiken.

12. Lima1

Lima1 Lid

10 jan 2016
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet dat 5 dagen na ontrekkingsbloeding testen heel vroeg is, maar omdat ik niet weet hoe mijn cyclus verloopt dacht ik vroeg te beginnen.

Overigens ben ik gewoon heel benieuwd of na 12 jaar slikken van de pil en regelmatig door slikken van de pil, mijn lichaam een normale cyclus heeft met eisprong. Vandaar dat ik ben gaan testen met ovulatietesten.

Je leest alleen zoveel verschillende ervaringen dat ik het zelf niet goed meer begreep hoe ik de testen moest aflezen.

Verder geen druk, we hebben het regelmatig gezellig en wanneer het onze tijd is om zwanger te worden zal zich dat vanzelf wel wijzen.

13. Lima1

Lima1 Lid

10 jan 2016
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds gisteren veel slijm verlies, lange doorzichtige draden ( sorry voor de details) gisteren avond en vanochtend veel steken aan zowel linker als rechter kant van mijn onder buik (vlakbij liezen )
    Maar nog geen positieve ovulatietest, zelf niet een heel klein streepje, ze zijn gewoon wit.

14. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Kans is wel groot dat het eens aan zit te komen. Zou gewoon doortesten want je je kan ineens een knaller hebben.

Deel Deze Pagina