Overdag testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Liza28, 24 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ladies! Even voor mij een prangende vraag op deze vroege morgen! Gisteravond bij vrienden geweest die me een wijntje aanboden, afgeslagen uiteraard want ik weet niks.. Ik wilde eigenlijk tot zaterdag wachten met testen maar vanavond ga ik uit eten met een van mijn beste vriendinnetjes.. Wij drinken daar altijd de nodige wijn bij, en als ik zwanger zou zijn wil ik absoluut NIET drinken.. Wilde eigenlijk tot het weekend wachten met testen omdat de kans op ontpillingsverschijnselen veel groter is dan op een zwangerschap.. Maar liefst zou ik toch voor het etentje testen..negatief: dan een wijntje en positief: geen wijntje, wel een smoes ;) maar heb nog nooit zo'n test gedaan en volgens mij kan dat enkel 's morgens? Moet zo werken en heb vanmiddag op zijn vroegst tijd om een test te kopen en uit te voeren.. Kan dat dan wel? Ik hoor het graag! Thanks alvast ;)

2. xlady

xlady Actief lid

1 mei 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi,
    ze raden aan smorgens met de eerste ochtend urine dit omdat er dan het meest HCG in de urine zit maar smiddags kan ook had m'n zus ook gedaan met positief resultaat :)

3. Mar2BMam

Mar2BMam Actief lid

12 mei 2012
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb van hier op het forum begrepen dat ochtendurine het beste is omdat je dan het langste niet naar de wc bent geweest waardoor er het meeste HCG in zit. Maar dat als je overdag niet te veel drinkt en niet naar de wc gaat voor meerdere uren, dat dat hetzelfde is.
    Succes! Ik hoop op een positief resultaat! En bedenk ook dat een negatieve test nog niet betekent dat je niet zwanger bent...

4. Mama van Shaun

Mama van Shaun Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Ik heb 2 dagen voor mijn nod posie getests om. 16 uur in de middag dus ik zou het gewoon doen

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb 's morgens geen sterke urine, dus telkens 's middags getest met wel sterke urine en gewoon positief kunnen testen (ook op 8 DPO al)

Zoalng je urine maar sterk genoeg is, maakt het niet uit hoe laat

6. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Ja hoor, vanmiddag kan je testen deed ik ook en ik heb er heel wat testjes gebruikt

7. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Thanks voor jullie reacties, dan ga ik vanmiddag toch maar een poging wagen.. Vind het echt super spannend!! Drink normaal wel 2 liter water overdag, moet ik daarmee nu minderen om goede urine te hebben vanmiddag? Of kan ik wel gewoon zoveel water blijven drinken denken jullie?

Ohhh ben echt helemaal zenuwachtig gewoon hahaha... Wacht vanmiddag ook tot manlief thuis is voor ik 'm uitvoer ;)

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb gewoon smiddags getest en savonds nog een keer en ze waren beiden dik positief.
    Dus het kan makkelijk mits je genoeg hcg hebt.
    Echter als je pril zwanger bent heb je kans dat je niks ziet of alleen een vaag lijntje.

Maar ik hoop dat je positief test en jeje wijntje moet laten staan vanavond.
    :D

9. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Dat hoop ik inderdaad ook stiekem heel erg haha! Maar hou mezelf maar voor dat ik niet zwanger ben maar dat ik gewoon aan het ontpillen ben en dat mijn menstruatie dus pas later komt.. Ik heb besloten maar voor een digitale test te gaan.. Dat is zwanger of niet zwanger en geen tussenwegen of vage lijntjes hahaha... Ik hou jullie op de hoogte!

10. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    ze zeggen ochenturine goed is ,maar afentoe een wijntje kan echt geen kwaad hoor je hebt ook nog leventje he .

11. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Als je 4 dagen overtijd bent, en je mag zwanger zijn dan kun je gerust ook in de middag of avond positief testen. Genoeg ervaringen hierover te hebben gehoord en gelezen.

Spannend, succes met testen! :)

12. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    En je hebt ook gevoelige testen die je de hele dag kunt doen :)

13. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Het maakt helemaal niet uit of je gevoelige testen hebt of niet... het HCG in je urine is 's morgens even hoog als 's middags... Maar je moet wel met sterke urine testen...

Vaak wordt er vanuit gegaan dat je na een lange nacht slaap 's ochtends sowieso sterke urine hebt.... daarom adviseert men 's ochtends te testen.

Maar je kan ook gewoon 's middags of 's avonds met sterke urine testen (dus ca. 2 uurtjes niks drinken en wachten tot je urine donkergeel is)

14. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Thanks voor alle tips, heb vanaf 13.00 uur niets meer gedronken, manlief komt over een uur ongeveer thuis.. Dus dan maar testen! Jullie horen het van me, al heb ik zelf helaas toch een negatief voorgevoel :(

15. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    En heb je je kunnen bedwingen voorlopig?

Ik test altijd 's morgens als mijn hubbie onder de douche staat, dan is hij er toch bij haha, maar ziet hij me tenminste niet plassen in het potje (wat een geklungel) en met het pipetje druppelen op de test (nog meer geklungel) Als hij dan uit de douche komt is de test mooi doorgelopen en kan hij ook meteen mee oordelen (als hij zijn bril opheeft tenminste, anders is het een mol-verhaal :p)

En als het weekend is test ik meestal terwijl hij nog in zijn bedje ligt, vind ik heerlijk, de rust en stilte die ik dan heb, even een momentje voor de test en ik ;)

16. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Nou word ik wel heel nieuwsgierig :p

17. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Helaas :( Negatieve test.. van de andere kant ook wel prima, was er nog niet echt op voorbereid ;)
    Vanavond een lekker wijntje en hopen dat mijn menstruatie zich snel aandient nu!

Deel Deze Pagina