Dag allen, Mijn vriend en ik zijn onlangs begonnen aan het avontuur om zwanger te geraken. Om dat te kunnen, moet er natuurlijk actie zijn tijdens mijn vruchtbare periode. Ik klaag helemaal niet over ons sexleven, maar we zijn nog aan het verbouwen, daardoor vaak moe, en de voorbije maanden hadden we gemiddeld 1x/week sex. Vorige ronde had ik goed uitgerekend wanneer we moesten klussen, maar op dat moment lukte het niet bij hem. Daarom de dag erna geprobeerd, maar toen voelde ik dat hij onder druk stond en ook nog steeds zeer moe was, waardoor het weer niet lukte. Enkele dagen later lukte alles weer vanzelf (omdat we toen ontspannen waren). Volgende week heb ik weer mijn vruchtbare dagen, maar weet niet goed hoe dit aan te pakken. Zijn er meiden met een gelijkaardige situatie met tips?
Eigenlijk heb ik geen tips. Maar wel een lastige situatie als je graag wil en dan eigenlijk ook nog Is te druk bent? Sex hebben omdat het nu moet, lijkt me ook niet echt fijn. Probeer misschien ff en minder druk te zijn met verbouwen of klussen in jouw vruchtbare week. Zodat Julie zelf iets meer rust hebben en er dan alsnog een gezellige avond/nacht kunnen hebben
Ik moet heel eerlijk zeggen, dat ik het wel zelf bijhoud, maar niet laat weten. Ik heb een app die het bijhoudt en gebruik ovulatie testen, en het enige wat m'n man zal zeggen 'na de daad', als grapje, zo schat je kan er weer een hartje neer zetten. 'Het doen', moet wel leuk blijven voor beide natuurlijk.
Haha dat zei mijn man ook altijd😂 Ik sluit mij aan bij het advies hierboven: ik zou het hem niet expliciet laten weten, probeer het 'spontaan' te houden.
Mijn man zegt dat ook van dat hartje... of 'ga je administratie maar bijwerken' Maar je kan het voor je partner misschien aantrekkelijk maken door misschien die dag al leuke berichtjes te sturen, smorgens al plagerig een kus geven, iets leuks aantrekken (sexy ondergoed ofzo) Nou ja hem dus al de hele dag uitdagen. Is mijn man wel gevoelig voor maar is gelukkig voor ons niet nodig. Hij weet dat we rond de eisprong vaker sex gaan hebben dan we normaal doen.
Als jullie net besloten hebben om voor een kindje te gaan, en het wordt nu al een moeten, dat lijkt me niet goed. Ik hoop dat het jullie heel snel gegund is, maar misschien zijn jullie nog wel even bezig... Misschien nu focussen op het verbouwen en pas daarna bewust met jullie kinderwens aan de slag. In de tussentijd heerlijk oefenen op momenten dat jullie daar beiden zin in hebben. Veel plezier!
Moeilijk he om niet aan die goede dagen te denken? Als je t eenmaal weet.. Als tip heb ik nog probeer t de dagen ver voor je ovulatie iets minder vaak te doen (lekker toegeven aan die moeheid) en als ie inzicht komt, bijv twee dagen ervoor inderdaad even gezellig maken En zeker niet zeggen wanneer, dat werkt hier iig niet.. Je zou (zelf) OvU testjes kunnen doen dan weet je wanneer je ei komt binnen 24-48uur en dus wanneer je je spannende setje uit de kast moet halen. Nu ik meer inzicht heb in m'n cyclus merk ik ook dat m'n libido veel hoger is rondom m'n ei. Mooi middeltje van de natuur!
Ja idd, mijn lijf zorgt er zelf wel voor dat ik in mijn vruchtbare periode seks heb, daar heb ik geen app voor nodig. (En daar reageert m'n man ook weer op ;P) Ietsje meer vertrouwen op jullie eigen zin en wat minder op het plannen, voorlopig? En anders inderdaad niets tegen hem zeggen. Niets minder aantrekkelijk dan iemand die seks met je wil 'omdat het moet'. Bewaren
Bedankt, dames! Ik besef inderdaad dat het niet werkt als het te veel 'moet', en dat betekent dat ik het zelf ook een beetje moet loslaten. Ik wil inderdaad vermijden dat ik die druk zelf nog aanwakker, maar dat begint dus bij mezelf. Volgende week hebben we toevallig beide vakantie, geen werk en geen/weinig verbouwwerk. Niet gepland zo, maar komt de ontspanning en daardoor 'goesting' zeker ten goede Bedankt!