Zwanger willen worden en sporten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door hartedief, 11 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hartedief

hartedief Lid

8 apr 2008
    10
    0
    0
    Hoi allemaal,

Wij zijn er sinds een half jaar ongeveer, mee 'bezig' zwanger te worden. Ik vraag me eigenlijk een beetje af, hoe zit dat nu als je sport?
    Ik bedoel eigenlijk, kan heen- en weer springen, kickboks achtige bewegingen en buikspieroefeningen, e.d. bij een les op de sportschool bv. kwaad bij een innestelling?
    Ik weet wel als je heeeeeeeel veel sport dat je dan minder vruchtbaar bent. Maar met mijn 2 a 3 x in de week (met moeite he...) zal dat wel meevallen denk ik, maar ik maak me meer zorgen om de bewegingen. Dat er iets losschiet ofzo :( zou dat kunnen ?
    En zijn er evt zwangeren of degenen die net als ons zwanger willen worden, die ook deze soort sport-dingen doen ?

Ik ben benieuwd naar de reacties!

Groetjes
    een sportief hartediefje

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Als je zwanger wilt worden kun je gewoon blijven sporten. En 2 à 3 keer is dan echt niet te veel hoor.

Als je eenmaal zwanger bent moet je vooral luisteren naar je lichaam. Het is dan niet verstandig om contactsporten te doen, zoals voetbal, basketbal ed. Ook moet je voorzichtig zijn met buikspieren. Het is verstandig om alleen de schuine buikspieren te doen. Deze zijn nl ook handig als je buik gaat groeien, extra stevigheid. Met 'gewone' buikspieren maak je de spieren korter, die later moeten oprekken.

Zelf sport ik ook 4 uur per week en dat probeer ik, als ik zwanger mag worden, te blijven doen. Ik doe vooral aerobics en step.

succes

gr.

3. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    hoi

ik snap je ongerustheid..

maar meestal kan wel wel gewoon met gewone mate dus idd.. ik zelf werk 30 uur in de schoonmaak (bukken hurken en druk wezen dus) en fiets 100km in de week over de heerlijke gaten fietspaden :confused: :) en zie resultaat !
    mocht je nu weten dat je zwanger bent zou ik ietsjes rustiger aan doen gewoon voor de zekerheid..

sporten tijdens de zw is trouwnes wel goed voor jezelf en de beeb als je maar naar je lichaam luisterd en niet te ver gaat.. sommige dingen zoals duiken en parachuut springen, skieeen word wel afgeraden

4. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    precies, hier ben ik het helemaal mee eens. En een goed ingenestelde baby blijft heus wel zitten, volg gewoon je gevoel :)

Miek

5. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ennuh...heen en weer springen voelt voor de baby alsof ie gewiegt word...schijnen ze heerlijk te vinden ;)

6. Alleen duiken mag echt niet tijdens zwangerschap...

ik doe nu nog steeds bodycombat (25 weken zwanger), alleen spring ik niet en buikspieren niet meer...
    tijdens het zwangerworden kan dit gewoon wel hoor, na 4 maanden zwangerschap niet meer, maar als je eenmaal zwanger bent gewoon goed luisteren naar lijf

succes
    rensie

7. hartedief

hartedief Lid

8 apr 2008
    10
    0
    0
    Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties, he gelukkig, want ik sport wel graag en dat wil ik echt blijven dpen als ik zwanger zou zijn.
    @rensie: wel stoer hoor, bodycombatten is toch best heftig?
    (Soort van tae bo toch ?)
    Moet ik nog gaan uitproberen dus ...
    Groetjes
    hartedief

Deel Deze Pagina