Vorige maand was ik 10 dagen overtijd en had ik een positieve zwangerschapstest in handen, ik was zo blij! We proberen nml. al drie jaar dus ik had niet veel hoop meer. Helaas werd het na die 10 dagen een miskraam. Ik weet dat na een miskraam je cyclus van slag kan zijn, dus ik heb geen idee wanneer ik nou ongesteld zou moeten worden. Ik heb m'n man wel extra vaak aan het werk gezet, omdat ik had begrepen dat je na een miskraam soms vruchtbaarder bent. M'n oude cyclus in aanmerking genomen zou ik de 19e ongesteld moeten worden. Dat werd ik dus niet. Wel kreeg ik gespannen borsten, het leken wel ballonnen voor mijn gevoel, en lage rugpijn. Oh ja, en dikke pukkels. Ik dacht eerst dat dat was vanwege de naderende menstruatie, maar die bleef dus uit. Gister test gedaan, die paarse-dop-test van KV. Om 23 uur getest, ik had als laatst rond 21 uur gedronken. Er was eerst niets te zien en ik had er al spijt van dat ik niet gewacht had tot overdag, omdat kunstlicht rottig kijkt. Vanmorgen zie ik een heel, heel, heel vaag plusje... maar dan moet je wel haviksogen hebben. (Mocht het zin hebben, dan kan ik proberen het op de foto te krijgen.) Man ziet het ook, maar je moet wel buiten gaan staan. Hij is ultralicht maar wel breed en blauw. Weet iemand of deze test betrouwbaar is, of geeft 'ie weleens vals positief? Hoe lang moet je eigenlijk wachten met testen na een miskraam? Het is geen nasleep van de vorige zwangerschap denk ik, want de streep werd toen héél snel lichter en de zw-verschijnselen verdwenen vrijwel direct. Sorry voor m'n gezeur maar ik word helemaal gek van die onzekerheid!
Logisch hoor die onzekerheid.. Volgens mij zijn deze testen niet heel betrouwbaar (als ik de reacties hier op ZP zie), dus ik zou een andere test proberen, zoals de kv2v5. Hoop dat je daar duidelijkheid mee krijgt! Succes
Na mijn miskramen had ik een korte periode waarin ik me ineens weer erg zwanger voelde (de symptomen die jij beschrijft) en na die periode, op cd 20-22 (gerekend vanaf de eerste dag van de bloeding), namen de symptomen af en had ik een eisprong. Misschien zou zoiets ook bij jou aan de hand kunnen zijn? Alhoewel ik natuurlijk hoop dat je gewoon zwanger bent
Heb je na mk nog een negatieve test gehad? Aangezien je 10 dagen over tijd was, ben je ook vanaf toen gaan rekenen of je normale menstruatie datum. Dit kan betekenen dat je nu namelijk nog 10 dagen moet snapje? Daarnaast zijn kruidvat + testen niet heel betrouwbaar. Maar als je wel goed hebt geteld en dus 4 dagen over tijd bent, ben ik bang dat je niet zwanger bent, want dan was de streep wel een stuk duidelijker gezien het een gevoelige test is. Heb je nog een andere gedaan?
Kun je wellicht met cyclusdagen aan geven hoe het de vorige keer en deze keer gelopen is? Het zou zo maar kunnen dat nog niet al het HCG uit je lichaam is? Het zou ook zo maar kunnen dat jullie denken een streepje te zien of dat het een indroogstreepje is en dat je cyclus wat langer duurt na de MK.
hey, ik weet dat je zeker nog wel 5 weken na de miskraam positief zou kunnen testen van je miskraam omdat het even kan duren voor dat je hormonen je lichaam uit is.. maar het verschilt heel erg in hoe ver je ben.. ik was ook overtijd na het beëindigen van onze zwangerschap maar ben uit eindelijk ook ongesteld geworden na 16 dagen overtijd te zijn geweest.. ik zou gewoon nog effe wachten een vriendin van mij werd pas 42 dagen na de miskraam ongesteld dus het kan best nog even duren. heel veel sterkte!
Ik heb verder geen andere testen meer gedaan, ik ben eigenlijk bang voor een teleurstelling. Ik had na mijn mk geen helemaal negatieve test, maar ik deed er een de volgende dag (toen de bloeding nog flink moest doorzetten) en toen was er nog maar een heel licht streepje te zien. Het nam dus snel af. @ButterflyNova, qua cyclus ging het als volgt: 11-08 NOD 16-08 zwangerschapstest, héél licht streepje, bij dokter negatief getest 17 & 18-08 streepjes werden donkerder 19-08 CB-test, zwanger (er stond 1-2 weken maar dat leek me raar, ei had ong. 28-7 moeten zijn bij cyclus van 4 weken) 22-08 krampen en rood bloedverlies 23-08 test gedaan, nog maar heel licht streepje te zien 18-09 pre-menstruatiegevoel in buik & rug 19-09 NOD (uitgaande van cyclus van 4 weken, de 19e was precies 4 weken na de MK) 20 & 21-09 zere borsten en rugpijn 22-09 de test waarvan ik me afvraag of ie positief is
@Kim het zou dus ook een ei kunnen zijn? Mmm, dan zal ik m'n man eens lief aankijken vanavond... wordt wel moeilijk want ik bn om eerlijk te zijn in zo'n bui dat ik 'm kan villen soms volgens hem ben ik dus hartstikke zwanger, want vorige keer kreeg ik dat ook vrijwel direct
Vanmorgen een CB Digital gedaan en die zei "zwanger", maar nu weet ik het dus helemaal niet meer..... Ben bang dat de test toch nog reageert op hcg van de vorige keer, hoewel het plusje op de KV-test echt zo licht was dat ik zeg "die doet het niet meer," nou ja, er zit niets anders op dan over een week nog maar eens testen denk ik.... Voelt even heel onwerkelijk nu, ik durf/wil/kan ook niet blij zijn nu. Heb de test gedaan nu man op z'n werk is en heb ook helemaal niet de neiging hem te bellen ofzo, ik ben bang dat het toch weer een teleurstelling wordt.
Ik denk dat je toch echt weer zwanger bent, Ik heb op 20-08 een miskraam gehad en op 25-08 een hcg test gehad in het ziekenhuis (op 22-08 ook) en die was al erg laag zei de gyn. Ik moest minimaal 2 weken wachten om te starten met medicatie om menstruatie op te wekken (ivm PCOS). Om dat na die 2 weken mijn hcg pas uit mijn bloed zou zijn... jij was net zo ver als ik en nu weet ik dat niet bij iedereen alles hetzelfde gaat maar denk wel dat dit een nieuwe zwangerschap is! gewoon om de dag blijven testen, voor je eigen zekerheid!