Hallo meiden, Ik heb even een vraagje, ik ben nog echt een leek op dit gebied. Wij hebben besloten te proberen een kindje te krijgen. Na 10 jaar de pil heb ik afgelopen zondag mijn laatste genomen, ik ben alleen nog niet ongesteld, nou heb ik wel al een keer eerder in me stopweek geen bloeding gehad, ik was van plan na me eerste menstruatie dag te gaan tellen en dan ovulatie testen te gaan gebruiken, alleen heb ik nu geen idee wanneer ik dat moet gaan doen, moet ik toch wachten met die testen totdat ik gewoon ongesteld word. Bedankt alvast! Gr. Denise
Van de pil zou je 'normaal' gesproken een ontrekkingsbloeding moeten krijgen als je stopt inderdaad. Lastig om dan te bepalen wanneer je nieuwe cyclus begint. Je zou als dag 1 de dag kunnen aanhouden dat je normaal gesproken je ontrekkingsbloeding krijgt na het stoppen met de strip. Maar mocht je nou toch nog ongesteld worden deze week, dan is het logisch om deze dag aan te houden. Persoonlijk zou ik 1 of 2 cycli even helemaal afwachten zonder testen, dan heb je meer zicht in hoe je cyclus verloopt, krijgt je lichaam weer zijn eigen ritme en kan je beter timen wanneer je begint met de ovulatie-testen. Daarnaast kan je lichaam zelf ook symptomen afgeven van een naderende ovulatie.. luister goed naar je eigen lichaam Heeeel veel suc6!!!
Ik slik mijn pil altijd door en er was dus geen sprake meer van wel of geen bloedingen tussendoor. De vorige keer ben ik halverwege een strip gestopt en werd 2 weken later ofzo ongesteld en was gelijk die ronde ook zwanger. Ook nu weer halverwege een strip gestopt en nog niet ongesteld (4 dagen geleden gestopt). Gewoon rustig afwachten en ook ik zou sowieso de eerste 2 a 3 maanden niet met ovulatietesten beginnen. Kijk eerst maar eens of je een "normale" cyclus hebt voor je straks elke dag kan testen....
Voor nu gewoon even afwachten.... Of je al gelijk ovutesten moet gaan gebruiken vraag ik me eigenlijk af. Is natuurlijk helemaal je eigen keuze he maar waarom niet gewoon lekker relax proberen zwanger te worden ...
Ik zou aanraden nog even te wachten met ovulatie testen. Met die testen word het zo'n stressen en moeten! Het is echt veel leuker om te vrijen wanneer jullie dat willen. Heel veel succes met zwanger worden! Volgens mij kan het even duren voor je echt ongesteld word
Hey daar, 19 juli ben ik gestopt met de pil na 10 jaar gebruik. Wel altijd een stopweek gehad tussendoor. Vanaf 26-juli zijn we ervoor gegaan. Ik werd maar niet ongesteld en had 2 weken geleden toch maar een test gedaan. Negatief... Maarja wat wil je zo kort na het stoppen met de pil. 10 jaar = 10 maanden zeggen ze toch??? Deze week onwijs veel pijn in me buik gehad, ongesteldheidskrampen??? Dus dan maar toch een maandverband in. Maar nee... nog niet ongesteld. Afgelopen donderdag een test gedaan.... Wat denk je!!! 2 streepjes!!!! Dus ondanks dat ik niet ongesteld ben geworden toch zwanger. Uiteraard ga ik maandag/dinsdag toch even langs de dokter voor de zekerheid!!! Hopelijk brengt dit hoop naar vele meiden hier!!! XxX
Liqje gefeliciteerd ! Je kan zeker direct zwanger worden na het stoppen. Naar mijn mening hoef je ook helemaal niet te ontpillen, ligt puur aan het lichaam van de vrouw. Of deze er wel of geen moeite mee heeft om het zelf te regelen ...
20 juli ben ik gestopt met de pil na 12 jaar gebruik.. Ik hoop toch echt niet dat ik 12 maanden moet ontpillen Maar ben het wachten op ongesteldheid ondertussen beu..!! Laat t nou maar komen, dan weet ik wanneer ik het eventueel weer moet worden. Nu alleen een ontrekkingsbloeding gehad. Heb wel symptomen van een zwangerschap, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.. Er is tenslotte een hele kleine kans dat ik meteen zwanger zou zijn, dus het kan natuurlijk ook heel goed de zenuwen zijn of kwaaltjes van het ontpillen. Ik ben heel benieuwd naar wanneer anderen voor t "eerst" ongesteld werden na anticonceptiegebruik..
Het kan naturel want na een ontrekkingsbloeding heb je gewoon een ei hoor ... Spannend! Wanneer kan je testen?
We hebben ons voorgenomen om 18 september te testen omdat ik dan weer ongesteld zou moeten worden volgens de ontrekkingsbloeding.. Ik ben benieuwd! Hoe lang heb jij moeten wachten voor je ongesteld werd?
Ik ben ook gestopt met de pil, in april (rijmt!). Had de eerste maand echt onwijze zwangerschap symptomen maar dat was dus ontpillen hihi. Nu gaat alles vrij normaal geloof ik alleen wel last van veel puistjes nog wat ik tijdens de pil totaal niet had. Heb m 10 jaar geslikt en heb de volgende cycli gehad: 35-45-32-38. Ben benieuwd wat t deze maand wordt! Vrijen onveilig maar zijn niet echt bezig met vruchtbare dagen en ovulatie testen want m'n cyclus is nog onregelmatig.. Slik wel foliumzuur alvast!