Hallo allemaal, Mijn man en ik zijn nu bijna een jaar aan het klussen. Tweede kerstdag een jaar om precies te zijn. De laatste 3 maanden doe ik aan temperaturen...maar ook hier nog geen resultaat van. Mijn man heeft op zijn 3e een liesbreuk gehad waardoor 1 zaadbal is afgestorven...maar volgens de dokters (toen) had dat geen gevolgen voor zijn zaad omdat de andere bal het allemaal opvangt. Toch maak ik me een beetje ongerust de laatste tijd...ik wil het ook zo onwijs graag. Na hoe lang klussen mag je de medische molen in? Of kan ik gewoon naar de huisarts om mijn man zijn zaad te laten controleren? Alvast bedankt Groetjes Debby
Hoi Debby, Wij zijn zelf na 9 maanden naar de huisarts gegaan. Hij heeft toen het zaad laten controleren en ons doorgestuurd naar de gynaecoloog. We waren er vroeg bij en de gynaecoloog meldde dat zij het eerst nog even drie maandjes aan wilde kijken, ook al was het zaad heel slecht. Bij een maand gaan ze bij mijn weten ongeveer actie ondernemen als je daarom vraagt. Maar ik heb hier ook vaak genoeg gelezen dat het een beetje afhangt van de arts die je treft. Als ik jou was zou ik gewoon eens een bezoekje aan je huisarts wagen als je je zorgen maakt. Dat kan nooit kwaad! Groetjes en super veel succes, Josien
Hoi debby, en hoe zagen je tempkaartjes eruit? Wij zijn met 10 maanden naar de ha gegaan en omdat er op mijn temp kaartjes geen eisprong te zien was heeft zij een brief voor de gyn geschreven en 2 weken later konden we terecht. En het zaad van mijn man was door de ha gecontroleerd. veel succes!
Je kunt naar de huisarts als jij dat wilt! Een jaar lijkt me lang zat, zeker met zo'n verhaal van je man. Volgens mij is dat wel reden om eens na te kijken hoe zijn zaad is. Misschien is het wel helemaal prima, maar dat weet je dan ook weer! Succes!
Normaal gezien is het gebruikelijk om na een jaar zelf proberen naar de ha te gaan tenzij er een reden is om dit eerder te doen! Wanneer een man maar 1 werkende testikel heeft is dit een reden, omdat een man dan verminderd vruchtbaar is... Het is goed dat je al temperatuurlijsten bijgehouden hebt, want er zijn nog altijd ha die er naar vragen... Die heb je dan maar alvast mocht de ha er naar vragen en dat bespaart je toch een paar maand... Ik zou maar een afspraak bij de ha gaan maken als ik jou was
Ik heb altijd netjes op tijd mijn eisprong......die is ook duidelijk te voelen....ik heb er gelukkig dus wel eentje. Mijn man en ik hebben afgesproken om deze maand af te wachten, ben ik dan nog niet zwanger geworden dan maken we een afspraak bij de ha. Hopelijk is het dus raak aankomende maand....anders gaan we een spannende maand tegemoet! Allemaal hartstikke bedankt voor de reacties Groetjes Debby
Hallo, Wij zijn al 16 maand bezig en wil als ik deze keer niet zwanger ben ook naar de HA . heb geen temp.bijgehouden maar ben hhel regelmatig en eisrpong bij gehouden via ovuluatietesten, maar we blijven hopen op deze ronde! En het inderdaad maar net wat je HA er van vindt en aan doet. Veek suc6 ! Liefs Deng
Hallo Deng, Jij ook heel veel succes....16 maanden is inderdaad ook al een lange tijd! Groetjes Debby