na eisprong moet je ongesteld worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door gerdine, 23 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gerdine

gerdine Lid

23 jun 2008
    44
    0
    0
    Beste dames,

Ik ben nieuwe hier. Mijn vriend en ik willen graag een kindje. Nu weet ik zeker dat ik een eisprong heb gehad op 3 juni. Heb een ovu-test gedaan en t ook gevoelt. 19 mei ben ik ongesteld geweest en nu nog steeds niet. al een dag of5, 6 overtijd. Maar de zwangerschapstest is negatief.
    Nu heb ik wel eens gehoord dat je als je een eisprong hebt gehad altijd ongesteld moet worden, mits je zwanger bent.
    Is dat zo, of kan het gewoon een paar weken uitblijven?
    Weet iemand hoe het zit? Ik wil me niet te druk maken en het is ook lastig om er niet aan te denken.

2. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    als je een eisprong hebt gehad, zou je wel ongi moeten worden ja. De fase na je ei duurt (ongeveer) tussen de 12 en 18 dagen. Je zit nu op 20 dagen na je ei. Wanneer heb je voor het laatst getest?

Vind het niet zo gek dat het je bezig houdt ;)

3. gerdine

gerdine Lid

23 jun 2008
    44
    0
    0
    Gisterochtend, nog met een extra gevoelige ook...ik wacht nog tot woensdag en moet ik de dokter denk ik maar even bellen.
    Heb soms wel licht trekkerig gevoel in mn onderbuik, zodat je denkt dat je misschien toch ongesteld wordt.
    Meeste mensen zeggen dat je er niet zo mee bezig moet zijn, met zwanger worden dat het dan langer duurt.
    Dat wil ik ook niet, ben ook pas 2,5 mnd gestopt met de pil. Maar sindsdien heb ik behoorlijk last gehad van van alles. Was deze maand net een beetje rustig. Tot ik vorige week misselijk was, duizelig enz. Zlefs ziek thuis geweest. Nu gaat het allemaal wel weer. Maar ja, ik kan de gedachte op deze manier niet echt uitschakelen.
    Wist niet dat het zo spannend was als je graag een kindje wil. Leef ook erg met iedereen mee hier.

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Pfff...zoveel mensen zeggen dat het niet lukt als je er teveel mee bezig bent...blablabla!

Die visjes gaan niet terugdraaien zenne, omdat jij er teveel aan denkt!
    Dus leef maar lekker met iedereen mee en zoals je wss al wel gezien hebt, raken véél mensen hier wel zwanger en ik heb de indruk dat die er toch wel veel mee bezig zijn als ik hun verhalen hier lees.

Heel veel succes nog en ik hoop voor jou dat het al raak is!

Liefs..

5. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

het is echt heel spannend he!? ik vind het in ieder geval heel leuk om er zo mee bezig te zijn, soms hoor je wel van als je er teveel mee bezig bent dan lukt het niet maar dat is zo'n onzin gelukkig.
    ik ben wel eens heel lang over tijd geweest maar ik had toen enorm veel stress en werkdruk op het werk dat ik denk dat ik daardoor niet ongi werd. mijn cyclussen duurden gemiddeld 38 dagen. soms 35, soms hooguit 40. die keer zat ik op dag 50 :confused: , had ik nog nooit gehad.ik wist ook niet of ik een eisprong had gehad, we waren ook helemaal nog niet bezig met zwanger worden.
    maar als jij een ei hebt gehad, dan moet je volgens mij gemiddeld 14 dagen later ongi worden of je bent zwanger.. ik zou maar naar de huisarts gaan, misschien dat hij je meer zekerheid kan geven. ik hoop het voor je!

6. ook ik ken het.. kijk maar naar mijn cyles onder aan dit bericht..

als ik de huisarts dan belde werd er vaak gezegd gewoon wachten... (daar zat ik nou niet op te wachten dat antwoord..) maar ik werd later idd gewoon ongesteld..

Maar des al niet te plus wens ik je heel veel suc6 ..

liefs Yippie

7. gerdine

gerdine Lid

23 jun 2008
    44
    0
    0
    pfff, voelde me eerst beetje muts dat k meega in alle vrouwen-dingen. Maar ja, kan er niet omheen. En dit is wel leuk.
    Ga binnenkort denk ik maar naar de dokter. Hoop wel dat alles oké is.
    Heb een hele duidelijke ovutest gehad, dus tja.
    Maar lees hier meer meiden die pas veel later een positieve test hadden.

Jullie ook allemaal succes en thanks!

8. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hier nog één met een onregelmatige cyclus, alleen nog niet direct bezig met kinjde nummer 2. Ik merk wel bij mezelf, dat als er stress in het spel is (waarover dan ook, werk/privé) dat mijn ongi dan nóg langer uitblijft. Stress/spanning over wel of niet zwanger kan daar ook bij horen.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

9. gerdine

gerdine Lid

23 jun 2008
    44
    0
    0
    Dat ik een ei heb gehad, weet ik heel erg zeker. 's avonds 2 gelijke streepjes en later in de ochtend van de volgende dag een zeer duidelijke smeiley op de digitale clear blue. de 3e voelde k m ook.
    Vandaag dokter gebeld, die zei dat het heel vaak voorkomt dat je pas na 2 wkn over tijd positief test. Veel vrouwen testen na een week nog niet positief. Verder gaf ze geen hoop. Ook niet ondanks ei, maar dat kon ik niet goed vragen, zat op mn werk toen ze terugbelde. Iig niets om je zorgen over te maken.
    Nou ja, maar weer een week afwachten. Soms denk ik dat k makkelijk zwanger zou kunnen zijn, qua gevoel. En een tijdje later denk ik aan die negatieve testen en dat ik me inmiddels redelijk goed voel en dan geloof ik er weer helemaal niks van. Vraag me alleen af hoe dat kan na eisprong. Bij niet bevruchting moet die toch ergens heen, voordat je weer een ei hebt?
    pff, weet t ook niet. Wachten dus maar weer. Hoop dat als k niet zwanger ben, dat het dan niet te lang uit blijft....

10. gerdine

gerdine Lid

23 jun 2008
    44
    0
    0
    pff, vandaag vind ik het weer stom.
    Gisteren voelde ik van alles en thuisgekomen uit mijn werk getest. Had veel water gedronken en wist eigenlijk wel dat het dan niet zoveel zin heeft, maar toch..natuurlijk negatief. Vandaag voel ik minder. En kan er soms niet meer in geloven dat ik zwanger kan zijn, ookal zegt de dokter dat er nog makkelijk een positiieve test kan komen.
    We zijn nog maar 2,5 of misschien inmiddels 3 mnd bezig. T is meer dat ik ook hoop dat alles oké is daarbinnen. Als je n ei hebt gehad moet je ongi toch niet zo lang uitblijven.
    Het is me wat. Wist niet dat het zo'n spektakel zou zijn. Voel me ook al 8 weken niet helemaal mezelf. Eerts 6 wkn ziek van ontpillen. Toen ging alles goed en op tijd, volgens het boekje, ook ei en nu weer dit.
    Ik wil gewoon een positieve test of ongesteld. Dit vind k minderrrr :cry:
    Zijn er meer mensen die pas veel later dan 7 dgn overtijd positief testen?

11. gerdine

gerdine Lid

23 jun 2008
    44
    0
    0
  12. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    gerdine, bij mijn eerste testte ik pas na 8 weken postief.........had een bloedtest die was negatief, had een kijkoperatie et 6 weken hebben ze niets gezien, echo niet, lles negatief, na 8 weken weer getest.....en ja hoor, wel zwanger ;)

ik wil je geen valse hoop geven, maar het is dus wel degelijk mogelijk.....

13. gerdine

gerdine Lid

23 jun 2008
    44
    0
    0
    Hoi!
    Ik heb net tooch weer getest, en clearblue digitaal zegt zwanger en 2 anderen een erg licht streepje. Clearblue gaf vorige keer vasl positief dus heb ik er voor de zekerheid nog 2 anderen in gehangen (erg he!) En dus allebei licht streepje. Maar dat zijn dan toch 3 posotieve? :eek:
    Jeej, morgenochtend weer proberen................voel me helemaal zweven...dus wel, dan? Spannend.
    Wat fijn en wondelijk jouw verhaal trouwens!

xxx

14. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    ha ha gefeliciteerd als CB digitaal zegt dat je zwanger bent dan is het echt zo hoor, geweldig voor je!

15. Apekop

Apekop Actief lid

29 mei 2008
    393
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Spannend man, hoop echt dat het positief is/blijft!

Even tussendoor; ik zit tussen mijn eisprong (en mogelijk bevruchting) en mijn NOD-dag in. Heb al de hele tijd vanaf die eisprong een aantal rare dingen gevoeld in m'n onderbuik die ik normaal nooit voel maar kan ook wel weer tussen m'n oren zitten... :S
    Wordt daar af en toe gek van! Denk dan: wat ik nu voel, heb ik niet eerder gevoeld... zou het dan toch? Of zijn het m'n darmen die rommelen? Maar het voelt gewoon niet als m'n darmen. En een andere keer voel ik nix, zoals nu... en dan denk ik weer; nouja, zal wel niet.
    Soms heb ik wat krampjes en soms een steekje en een constant gevoel van aanwezigheid van wat dan ook aan de rechterzijde vlakbij m'n lies. Komt dit jou (of iemand anders) toevallig bekend voor? Deze gevoelens had ik afgelopen dagen meestal overdag en wat later op de avond.

16. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Gerdine, proficiat! Ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat je zwanger bent! :)

Bloemqueen, ik heb sinds m'n (vermoedelijke) eisprong ook vreselijk veel last van m'n buik. Moet regelmatig een boertje laten terwijl ik daar echt nooit last van heb, moet ook redelijk veel winden laten en voel het allemaal 'werken'...Voel me enorm opgeblazen en vooral 's avonds echt slecht!

Ben zoooo benieuwd, hopelijk is het allemaal voor een goed doel! ;)

17. gerdine

gerdine Lid

23 jun 2008
    44
    0
    0
    Heb ik ook gehad, in de 1e week na mn ei het meest en daarna nam het steeds wat af. Nu heb ik het ook nog zo nu en dan. Kan wel komen door groeien van je baarmoeder en door innesteling heb ik gehoord. Maar blijft lastig, is het nu wel wat of niet. Spannend is het wel.
    k duim voor je en blijf naar mn testen kijken, hopelijk is mn vriend snel thuis, die zit op n vergadering.
    Zet m op! k zal voor je duimen.

18. Bonsai

Bonsai Bekend lid

12 jun 2008
    762
    0
    0
    Utrecht
    Wow hé ..
    Mag ik vragen wat voor 'dingen je voelde' of heb je zelf niets gevoeld in die weken?

19. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Hai Bonsai,

eerlijk gezegd weet ik het niet zo goed meer, ik was 17 en het as mijn eerste zwangerschap. Ik weet nog wel dat ik last had van krampjes en zere borsten, maar ja.......

Mijn thuis testen waren dus nega, toen naar de dokter was nega, toen bloedtest, was nega, heb er volgens mij zelfs 2 gehad haha pfffff, en echt pas na 8 weken toen ik dacht : ja ajuus allemaal, toen knalde het roze van de test af!

sterker nog, ik kreeg met 6 weken een echo, volgens mij idd omdat ik klachten had! hebben ze gekeken, zaen ze vocht in mijn buik, dus toen een inwendige kijkoperatie gedaan! en ze hadden me verteld dat ik misschien nooit meer kinderen kon krijgen!

Dus niets gevonden met kijkoperatie.....how come....? ;)

2 weken daarna positief getest.........ik weet dus dat er van alles mogelik is!

20. gerdine

gerdine Lid

23 jun 2008
    44
    0
    0
    Vanmorgen weer getest. CBdigital geeft aan zwanger. De predictor geeft geen streep....mmmhh ik denk wel dat k zwanger ben, maar waarom doet die predictor nu weer niet?
    Waaahh spannend!

Deel Deze Pagina