Houd mijn lichaam mij voor de gek?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Patty82, Jan 30, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Patty82

Patty82 Bekend lid

Sep 8, 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Ik weet even niet onder welk kopje ik mijn vraag moet plaatsen, daarom maar even hier.

Ik ben al moeder van 3 kinderen. Nu hoorde ik van de week dat ik voor het eerst tante wordt, mijn zusje is in verwachting. Super leuk, want ik mis het zelf wel, zo'n kleintje, maar heb zelf geen kinderwens. Zover niets aan de hand tot gister avond. Ik voel mij al een tijdje erg moe en futloos. Ook ben ik nog niet ongesteld, wat ik meestal rond de 24 ste ben. Halverwege januari verloor ik tijdens het afvegen wat oud bloed/ slijm. Ik dacht dat ik een blaasontsteking had, want ik voelde steken in mijn buik en een drukkend gevoel, maar dit is spontaan verdwenen.

Nu lag ik dus gisteren in bed en legde mijn hand op mijn buik. En ik voelde letterlijk gewoon beweging. Ik voel geduw vanuit de binnenkant, lijkt op schopjes. Verder voel ik een bepaalde druk, die vergelijkbaar is wanneer een baby draait. Het is lastig te omschrijven, maar de zwangere mama's weten misschien welk gevoel ik bedoel. Vanochtend weer de beweging gevoeld, maar veel minder. Omdat ik best in paniek was, heb ik mijn man ook laten voelen en die gaf aan dat het vast mijn ademhaling is of mijn darmen (die borrelen) en dat ik de bewegingen onbewust maak door mijn buik aan te spannen. Ik twijfel eigenlijk heel erg, want als ik uitga van bovenstaande, dan kan ik natuurlijk nooit al beweging voelen. Maar het rare is, dat ik het pas sinds deze week heb, nadat ik hoor dat mijn zusje zwanger is.

Maar als ik zelf even terug ga na afgelopen maanden, ben ik soms wel misselijk geweest in de ochtend, had ik spontaan last van maagzuur en hoofdpijn, bekkenpijn, viel ik maar niet af terwijl ik op dieet was en 4 keer per week aan het sporten was. Ik heb zo'n 5 mnd geleden een zwangerschapstest gedaan omdat mijn menstruatie uitbleef, maar die was negatief. En verder dus niet meer aan gedacht.

Houd mijn lichaam mij voor de gek? Herkent iemand bovenstaande en kan ik daadwerkelijk onbewust zulke bewegingen veroorzaken? Ik weet het even niet meer, het is namelijk een hele lange tijd geleden (7jr) dat ik voor het laatst zwanger ben geweest.

2. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

Jan 13, 2019
    5,072
    5,826
    113
    Female
    Wanneer was je voor het laatst ongesteld? En ben je al bij de dokter geweest? Een simpel bloedonderzoek kan uitsluitsel geven. Of een bezoekje aan een verloskundige die een echo maakt. Wij kunnen helaas niet in jouw buik kijken... We kunnen hier enkel gissen naar wat er gaande is.

Sado and Paardenbloem like this.
  3. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

Apr 13, 2017
    2,538
    1,685
    113
    Een zwangerschapstest is het enige wat je duidelijkheid kan geven.
    Het kan goed dat je lichaam je voor de gek houd. En dat het komt door het nieuws in de omgeving. Maar een zwangerschap kan het ook zomaar zijn

Patty82 likes this.
  4. Patty82

Patty82 Bekend lid

Sep 8, 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Bedankt voor je reactie. Ik ben niet bij de dokter geweest omdat ik pas sinds gisteren iets voelde. Heb nu ook geen zwangerschapstest gedaan, omdat ik deze niet in huis heb. Zal er vandaag 1 gaan kopen en morgenochtend testen. Ik begrijp ook echt wel dat je niet in mijn buik kan kijken, maar hoopte eigenlijk op een soort bevestiging dat de beweging inderdaad kunnen komen door mijn darmen.

5. Patty82

Patty82 Bekend lid

Sep 8, 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Daar denk ik ook aan, dat het vooral door het nieuws komt. Maar dat is toch raar aangezien ik zelf geen kinderwens meer heb. Bedankt voor je reactie.

6. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

Apr 1, 2020
    1,689
    1,293
    113
    Female

Ik herinner mij hier op zp een verhaal van iemand die ook bewegingen voelde ect, bleek na een echo toch ff 18 weken dacht ik... Zonder dat ze 't echt wist. Nou, het kan dus altijd...
    Heb je al test gedaan? Om uit te sluiten?

7. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

Jan 13, 2019
    5,072
    5,826
    113
    Female
    Ja ik weet wel dat zwangerschapstesten op een gegeven moment in de zwangerschap niet meer positief testen omdat het hcg kevel te hoog is ofzo. Probeer je daar niet teveel aan vast te houden. Je kan het doen voor de zekerheid, maar mocht je je toch zorgen blijven maken zou ik even contact opnemen met een arts of verloskundige. Voor alle zekerheid.

8. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,012
    3,667
    113
    Kunnen je darmen zijn hoor maar zou zeker even een test doen. Was je de afgelopen maanden wel gewoon ongesteld geweest?
    Maarja zegt ook niet veel ken mensen die zijn met hun zwangerschap gewoon soort van ongesteld geweest.
    Slik je ac?

Succes ben erg benieuwd.

9. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,075
    17,029
    113
    Neehoor, ik had nog een stapel testen liggen, dus tijdens mijn laatste zwangerschap af en toe voor de gein eens een testje gedaan (3 of 4 testen tussen de 16 en 36 weken). Niet anders dan knaltesten gehad waarbij de teststreep binnen een nanoseconde al verscheen :)
    Door het hook-effect kàn je een lichtere (maar dus niet negatieve) test krijgen, maar dat hoeft dus niet.

HCG daalt overigens na een tijdje weer (ik meen vanaf het 2e trimester).

YellowEyes and Lisa280887 like this.
  10. Simmy

Simmy Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    1,067
    313
    83
    Heb je al een test gedaan?

11. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

Jan 13, 2019
    5,072
    5,826
    113
    Female
    Ah dankjewel! Hier was ik dus al wel nieuwsgierig naar. Het is dat ik geen testen meer heb, anders had ik ook ‘onderzoek’ gedaan:roflmao:

Sado likes this.
  12. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,075
    17,029
    113
    Ik vond nog een foto van de laatste, dit was met 36 weken precies :p
    7F6583FA-4A82-4E0E-ABF4-0C9A2C440C96.jpeg

Lisa280887 likes this.
  13. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

Jan 13, 2019
    5,072
    5,826
    113
    Female
    Oh wauuuw!

Sado likes this.
  14. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

Mar 31, 2020
    2,225
    3,264
    113
    Female
    Ik heb t even opgezocht aangezien ik dit gelezen had nog niet zo lang geleden.

https://www.linda.nl/nieuws/meepraten/moeders-fantoomschopjes-bevalling/

oke mijn baby is nog geen 3 maanden maar ik kan nog steeds niet lekker op m'n buik liggen omdat ik dus "schopjes" blijf voelen. Als baby hard huilt voel ik ze dus ook. Misschien omdat je nu bewust bent van dat er een baby komt dat je lichaam (lees:hormonen) je beetje voor de gek houden idd.

Maar zoals al gezegd is zou ik t wel even laten uitsluiten :)

Share This Page