Vraagje lange cyclus en kortere LF

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Stephanie87, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephanie87

Stephanie87 Actief lid

25 jul 2014
    248
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik lees al een tijdje mee op het forum, maar nu toch maar een account aangemaakt om te kunnen reageren. Ik ben stephanie, 27 jaar en sinds begin dit jaar bezig zwanger te worden voor ons tweede kindje. Nu loop ik tegen het volgende dilemma aan:

Ik heb gemiddeld rond dag 32 mijn eisprong. op 9 dpo daalt mijn temperatuur en spot ik al bloedverlies. De dag erna breekt mijn menstruatie daadwerkelijk door. (lf van 9 dagen) In april al eens naar de gyn geweest voor een inwendige echo, dit leek allemaal goed. In september nog eens terug geweest bij de gyn ivm onzekerheid over korte LF, maar hij heeft hier niks over gezegt en gewoon aangegeven dat we het nog maar een aantal maanden zelf moeten proberen. Nu voel ik me hier toch onzeker door. Ben zelf ook begonnen met tarwekiemolie maar dit helpt tot nu toe ook nog niet. Ben benieuwd of nog meer meiden een late eisprong hebben en een kortere lf? Eigenlijk gewoon opzoek naar succes verhalen voor mijn onzekerheid ;) Of eventuele tips? :)

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Tarwekiemolie helpt voor de opbouw van je bms, niet voor een langere LF. En ja, ik snap je zorgen bij een LF van 9 dagen. Is er wel eens progesteron geprikt bij je? Misschien dat je vanuit jezelf weinig progesteron aanmaakt en dat je gebaat zou zijn bij utrogestan na je ovulatie?

3. Stephanie87

Stephanie87 Actief lid

25 jul 2014
    248
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie :) in april is er progesteron geprikt maar er was iets mis gegaan met de uitslag. Omdat ik daarna ongesteld was geworden en de inwendige echo goed leek heeft de gynaecoloog hier verder niks meer mee gedaan. In september had ik een andere gynaecoloog en daarbij ook de progesteron aangekaart maar hij bleef aangeven dat we eerst nog moesten doorgaan. Vandaar ook de onzekerheid.

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Tja, ik snap niet waarom ze zo moeilijk doen. Het is toch helemaal niet ingrijpend of moeilijk om progesteron te prikken? Wie weet heb je een 'corpus luteum' deficientie (ook wel luteal phase defect/luteal phase deficiency/corpus luteum deficiency in het Engels). Het 'corpus luteum' ofwel gele lichaam is wat er overblijft van een follikel na een eisprong en dit regelt de progesteron productie. Als die niet of onvoldoende werkt, dan kan je lichaam geen zwangerschap in stand houden.

5. Stephanie87

Stephanie87 Actief lid

25 jul 2014
    248
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de uitleg en de reacties. Ik ga toch maar even contact opnemen met de huisarts en het probleem voorleggen. Hopelijk kan ik dan alsnog bloed laten prikken voor mijn progesteronwaarde :)

Deel Deze Pagina