Hoi dames, ik ben op dit moment 10 weken zwanger en ben afgelopen week een aantal dagen opgenomen in het ziekenhuis wegens uitdroging. Ik heb nu nog steeds heel erg veel last van misselijkheid en overgeven. Wie heeft hier ervaring mee? En na hoeveel weken gaat de "extreme" misselijkheid ongeveer weg?
Heb je geen primperan gekregen?? ik ben ook enorm misselijk maar op de grens van uitdroging geweest. Nu met primperan hou ik wat eten en drinken binnen
Hi Ik heb met mijn eerste ook rond die tijd in het ziekenhuis gelegen. Ik kreeg anti-hystamine (is volgens mij tegen allergische reactie) dat hielp bij mij iets. Emestefane en primperan hielpen niet... Bij mij werd het ongeveer na 12 weken minder, dat wilde zeggen, ik hoefde nog maar een paar keer per dag te spugen. Met 25 weken werd het minder en stopte het spugen. Ik bleef de rest van de zwangerschap een zeer gevoelige maag houden. Maar was al lang blij dat het geen 9 maanden duurde. Hoop dat je je snel beter voelt!! Veel sterkte
Geen ervaring met uitdroging maar wel primperan gebruikt (nog steeds). Ik denk dat je nu ongeveer in de ergste periode zit, bij mij werd het na ruim 13 weken weer iets minder. Veel sterkte gewenst!
Ik ben van week 4 tot week 20 van de zwangerschap om de twee weken een week opgenomen met uitdroging ( bij de vierde) Ik kreeg tot week 17 emesafene vanaf week 17 zofran en daarmee kon ik de opname met 2 weken verlengen dus elke 4 weken voor ik uitgedroogd was. De misselijkheid ging pas weg na de geboorte, in tussentijd veel gal en maagzuur gespuugd en daardoor weer slokdarm En maag irritatie waardoor ik weer bloed moest spugen, Ik hoop dat jij bij de gelukkigen hoort waarbij het na de 12e week beduidend minder word
Normaal gesproken zou het na 12 weken minder moeten worden. In mijn geval helaas niet, ben meerdere keren opgenomen geweest met een infuus, en heb nu nog een sonde om voldoende voeding en vocht binnen te houden. Ik ben 25 weken zwanger. Dit is natuurlijk extreem, en ik hoop echt voor je dat het snel beter wordt. Een combinatie van emesafene en Primperan is vaak het enige dat een beetje verlicht, maar mij heeft dat niet geholpen. Er zijn nog andere middelen, die misschien een risico voor de baby zouden kunnen zijn. Artsen zijn het hier niet altijd over eens, dus de kans is zeker aanwezig dat je niets anders zult krijgen. Ben je trouwens bekend met Hyperemesis Gravidarum? Zo wordt het genoemd als je (blijvende) extreme zwangerschapsmisselijkheid hebt. Veel sterkte!
Het beste is je nu richten op 12 weken. Kan dat het ineens over is of een stuk minder, is dit niet zo? Richt je dan op 16 weken, dan 20 weken. Zijn allemaal grenzen waar het ineens beter kan gaan. Anders is het echt niet te dragen. Sterkte, het is echt overleven!!! Eigenlijk niet te dragen. Houdt jezelf voor dat je nu knokt voor 2 levens, die van jezelf en je kindje. Probeer zo goed mogelijk naar jezelf te luisteren. Tips wat kan helpen kun je proberen, maar bij jou kan het zelfs weer anders zijn. Ik moest soms naar de winkel om te kijken waar ik wel zin in had en kon eten. Soms was die keuze zelfs van korte duur, na 1 of 2 dagen stond ook dat eten me heel erg tegen. Pas nu ook op met door zetten wat je enorm tegen staat, na je zwangerschap kun je datgene dan namelijk niet meer eten zonder misselijk te worden. Ook met films kijken etc. Er kunnen in deze rot periode van zwaar misselijk zijn koppelingen komen waar je na je zwangerschap nog veel last van kunt hebben. Ik kan een bepaalde film nog niet zien omdat ik dan gelijk weer een misselijk gevoel krijg. Gekeken toen ik me honds en honds beroerd voelde.
Alleen terug komend op dat je nog misselijk kan worden van bepaald eten of bepaalde films. Ik word enorm misselijk als ik aan Tenerife denk. Ben daar amper misselijk geweest, maar leg daarmee wel de link Patience, sterkte! Hoop dat je je snel weer ietsje beter gaat voelen!