Vandaag ongeveer 6 dpo heb ik een superlicht roze streepje op ovulatietest. Ik had er nog een over en uit verveling wilde ik even kijken wat zo'n test op 6 dpo doet Wat kan dit streepje betekenen? Vorig week was hij duidelijker dan controlestreep. Mijn eisprong heb ik dus gehad. Betekent dit streepje nou dat er nog een beetje lh-hormonen aanwezig zijn of toch hcg??
Dit betekent helemaal niets. Een ovulatietest kan niet licht positief zijn. Hij is positief als de teststreep even duidelijk of duidelijker dan de controlestreep is. Anders is hij negatief. Je hebt altijd LH in je lichaam, dus je kunt altijd een licht streepje op je ovulatietest hebben. Dit zegt helemaal niks over een eisprong en ook niet over een zwangerschap. Testen dus laten liggen en pas op je NOD een zwangerschapstest doen.
Een licht positieve ovulatietest bestaat niet. Ongeacht waar je in je cyclus zit, je hebt altijd wat lh in je urine. De ene keer iets meer dan de andere (concentratie urine, tijdstip vd dag). Het zegt dus niets. Over een weekje gewoon een zeangerschapstest proberen
Nee, daarvoor moet je een zwangerschapstest doen. LH zit altijd in je urine, dus een licht streepje op die test is normaal. 6 DPO is echt wel HEEEEEEEEL pril, dan is het amper ingenesteld... ben je ongeduldig ofzo? Ik herken dat totaal niet zelf hoor (maar niet heus).
Sommige vrouwen hebben langer/altijd een LH hormoon hoogte waar een ovu-test op kan reageren. Dat ovutest ook kan knallen als je zwanger bent klopt maar dan zal dat nog niet op 6dpo zijn. Hij reageert dan nl op het hcg in je lijf en dat is op 6dpo er nog niet (innesteling kan nog moeten plaatsvinden) of te minimaal en dus niet zichtbaar op een test. Succes met wachten!!!
Je hebt altijd een beetje LH in je systeem. Tijdens je eisprong piekt dit en wordt de test donkerder. Daarna zakt het weer af. Maar een lichte streep op een ovutest zul je altijd zien. Pas als die knalt op de dag van je nod, kun je een zwangersschapstest proberen, vaak (niet altijd en niet bij iedereen) is die dan ook positief.