Welke zwangerschapstesten testen zijn goed en welke niet?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door annick1984, 13 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Als groentje zit ik even met de vraag over welke testen goed zijn, en welke niet?

Tijdens het kopen van mijn ovulatietests heb ik ook al 2 van de de Kv2v5 gekocht, maar hoor hier her en der dat deze test niet altijd even goed is?

Wie gebruikt welke hier? En wat zouden jullie mij aanraden?

En betreft de 2e lijn, ik las net bij een ander topic dat iemand twijfelde betreft de kleur van de lijn omdat deze zo licht blijft. Hoe zit dat precies? Je maakt dat HCG hormoon toch aan zodra je de innesteling hebt gehad? Zou je dan pas na een aantal weken zwangerschap een duidelijk (waarbij de 2e lijn net zo donker is als de eerste) lijn krijgen?

Wat is precies het verschil tussen de 'extra gevoelige' testen (waarbij je al vanaf 6 dagen voor je NOD kan testen) en de 'normale testen (4 dagen voor je NOD)? Ze testen beide toch hetzelfde?

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi meid

Jij zit met een boel vragen zal mn best doen wat te beantwoorden voor je!

Gevoelige testen 4 of 6 dagen voor nod.
    De testen zijn zo gemaakt dat ze vanaf 10 hcg al positief uitslag geven terwijl de "gewone" dat pas vanaf gemiddeld 25 hcg doen.

Wat betreft goede testen. Iedereen heeft een eigen ervaring hier.
    Mijn mening is als je een test gebruik op nod er eigenlijk geen echt slechte testen zijn.
    Ik vind persoonlijk sensitest dipstick en kv 2 v 5 erg fijne testen.
    De enigste waar eigenlijk iedereen hier het over eens is wat betreft extreem onbetrouwbaar zijn de predictor early testen.
    Die slaan postief uit met kraanwater urine van een man en urine van een kind dus die raad ik je echt af.

3. paula1984

Nadeel van testen voor nod is igv een positief resultaat kan er nog veel mis gaan en er toch een menstruatie ( vroege miskraam) optreden.
    Wil je jezelf dit besparen test echt vanaf nod jaja is makkelijk gezegd.
    Ik was bij mn tweede ook een vroegtester voor nod want ja we zijn tenslotte vrouwen he haha willen alles zo snel mogelijk weten.

Sucses hopelijk heb je snel een mooie positieve test in handen!

4. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Hoi Paula1984,

Bedankt voor je reactie.

Ja, dat testen voor je nod is erg aanstekelijk... Maar aangezien ik niet 100% zeker weet wanneer mijn nod precies is (gok - als ik mijn naar mijn geschatte ovulatie dmv mijn testen + 14 dagen erna = een cyclus van ongeveer 32 dagen = rond de 17/18 maart = dus a.s. dinsdag... volg je het nog?), is 'testen voor de nod' voor mij een giga gok.

5. paula1984

Ik begrijp wat je bedoelt zou dan sowieso wachten tot maandag.
    Is altijd lastig he als j gestopt ben met de pil afwachten wat je cyclus gaat doen.

6. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik denk dat ieder zo haar eigen mening heeft over welke testen wel of niet goed zijn. Ik ben positief over de action testen en de clearblue digital. Die kruidvat testen (2v5) vind ik 3 x niks.

7. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Iedereen heeft zijn eigen ervaringen idd met testen. Ik ben heel tevreden over de 2kv5 en de Action testen! Veel meiden testen voor nod (ik zelf ook 4 dagen voor nod posi test) en die worden alsnog ongesteld. Dan geven ze de schuld aan de test, terwijl er voor gewaarschuwd wordt om niet voor nod te testen, want al test je positief dan nog kan het mis gaan en wordt je dus gewoon ongesteld!

Sommige testen pas dagen na hun nod positief, maar dat ligt er ook maar net aan hoeveel hcg je aanmaakt.

8. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Betreft het testen, er wordt -dacht ik bij bepaalde testen?- gezegd dat je dat het best met ochtendurine kunt doen? Maar wordt er dan bedoelt de daadwerkelijke eerste plas van je ochtend, of de plas die je doet tussen "9.00 en 12.'', zoals bij de ovutesten?

Actiontesten: die hebben ze bij ons helemaal niet (ook geen vak met paracetamol, enz. trouwens). Ik zal wel eens gaan kijken bij de Etos en DA..

9. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ze bedoelen echt de eerste plas, omdat je dan de hele nacht niet gedronken/geplast hebt en het dan erg geconcentreerd is. Al hoor ik van veel anderen dat ze later op de middag beter testen.

Ik vind kruidvat 2v5 fijn voor NOD, de action vond ik na NOD ook prima. De rest zal geheid ook goed zijn, maar ik had/heb er geen 14 euro voor over;).

10. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik heb getest met kv 2 voor 5. Daar was ik wel tevreden over.

11. bluebelleke

bluebelleke Actief lid

8 apr 2013
    338
    9
    18
    Vrouw
    Belgie
    Ik denk als je vroeg wil gaan testen, best voor kv gaat.
    Kv was al licht positief bij mij met 7 hcg...super gevoelig dus!

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik ben heel tevreden over kruidvat en acties!! Idd wel na nod testen.
    Naar mijn idee als je echt zwanger bent doet elke test het? Zelfs overdag ipv ochtend .

Heb in balie testen van €0,50 gehad. Puur het papieren stripje (wat ook in die dure testen zit als je ze helemaal open maakt.

Sindsdien hier geen dure testen meer.

13. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier ook alleen maar testen van kruidvat/etos (zijn even duur en volgens mij in de basis dezelfde. Alleen een ander doosje) en na de nod ook action testen. De action ovu testen vindt ik ook erg fijn.

Deel Deze Pagina