Negatief op NOD, maar ik snap het niet?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Rinderoos, Jan 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rinderoos

Rinderoos Lid

Jan 28, 2013
    15
    0
    0
    Goedemiddag allemaal,

Omdat ik hier nog nooit wat geplaatst heb zal ik de situatie even toelichten. Mijn man en ik zijn niet echt bezig met zwanger worden, maar zouden het wel leuk vinden als 't zo was. Ik ben niet aan de pil en ook niet geweest. Mijn cyclus varieert tussen de 28 en 31 dagen (hou het pas vanaf mei 2012 bij hoor) en is dus redelijk regelmatig.

Klachten rondom de menstruatie heb ik weinig, alleen:
    - paar dagen van tevoren heel humeurig, snel geirriteerd
    - paar dagen van tevoren enorme vreetbuien (chips en gebak vooral)
    Zodra m'n menstruatie doorzet verdwijnen bovenstaande symptomen direct.

Mijn laatste menstruatie begon op 28 december 2012. Tot aan mijn (wat ik denk dat het was want temperatuurde e.d. niet) vruchtbare dagen ging alles zoals anders, maar daarna waren er een aantal dingen die me opvielen en waardoor ik uiteindelijk, alles bij elkaar opgeteld, me af ging vragen of ik misschien zwanger zou zijn. Hieronder een opsomming:

1) Twee weken geleden was ik af en toe wat licht in m'n hoofd / duizelig
    2) De afgelopen twee weken was ik ongelooflijk snel geirriteerd, terwijl ik dat normaliter alleen de paar dagen voor de menstruatie heb (heb medelijden met mijn man... ;)) Afgelopen donderdag klaarde mijn humeur op (terwijl het toen eigenlijk pas moest beginnen) en tot op heden ben ik hartstikke vrolijk terwijl ik nog steeds niet ongesteld ben.
    3) Tijdens mijn vruchtbare dagen had ik veel helder rekbaar slijm. Daarna stopte dat vrij abrupt (helemaal geen afscheiding) maar tot mijn stomme verbazing had ik een week geleden ineens weer een heleboel wit tot helder rekbaar slijm, meerdere dagen achter elkaar. Dat stopte halverwege vorige week, tot ik gisteren weer 'n dikke geelwitte afscheiding had (ook rekbaar). Dat heb ik anders nooit bij mijn weten.
    4) Vorige week donderdag en vrijdag had ik wat kramp / steekjes (vooral links) Dacht dat ik ongesteld zou worden maar tot nu toe niets
    5) Mijn urine ruikt de laatste dagen anders (tja, sorry... ;))
    6) Mijn darmen zijn al meer dan 'n week aan 't rommelen
    7) 'k Heb al een week dat ik m'n maag overduidelijk voel zitten (net of ik enorme honger heb) en lijkt juist erger te worden als ik wat eet. Verder opgeblazen gevoel.
    8) Heb helemaal geen vreetbuien e.d. Het voedsel waar ik normaliter niet vanaf kan blijven trekt nu eigenlijk helemaal niet. Wel heb ik ineens een groot stuk kaas zitten eten terwijl ik dat anders nooit eet.
    9) Mijn collega die tegenover me zit eet altijd roggebrood. Valt me nooit op, maar vanmorgen vond ik 't ineens een zeer overheersend luchtje.

Sinds vorige week vrijdag heb ik elke morgen getemperatuurd. Is alle dagen 37 of 37,1, vanmorgen ook. Die is dus nog steeds hoog.

Als ik uit ga van de langste cyclus die ik tot nu toe (bij mijn weten) gehad heb, dan zou het vandaag mijn NOD zijn. Vanmorgen dus getest zodra ik uit bed kwam met 2 voor 5,- test van Kruidvat: NIETS te zien (ook geen licht streepje o.i.d.)

Mag ik vragen wat jullie van bovenstaand verhaal vinden? Mag ik nog hoop hebben na de negatieve test van vandaag of is dit gewoon duidelijk en moet ik me erop instellen dat ik later deze week gewoon ongesteld wordt? Zijn er meer hier die op NOD een negatieve test hadden en die toch zwanger bleken te zijn?

Alvast bedankt! ;)

2. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Kwaaltjes zeggen niet altijd wat, maar zolang er geen bloed komt... ;) Zou ik om de 2 dagen een testje herhalen. Want je kunt opeens een laat ei hebben, late innesteling, trage HCG opbouw, het kan allemaal.

Ik had bij mijn dochter 10 dagen na NOD (cyclusdag 40) een tuurtestje en pas 12 dagen na NOD een duidelijk streep dat ik mezelf zwanger durfde te noemen! Toen al zeker 2 weken kwaaltjes, trouwens, werd er knettergek van ;)...

Later een week teruggezet bij de echo, dus blijkbaar een laat ei gehad, zou mijn langste cyclus ooit geweest zijn (37-38 dgn ipv 29-30).

(maar ik moet er wel bij zeggen dat ik mijn ervaring al een jaartje deel op ZP en dat de meeste dames in vergelijkbare situaties toch niet zwanger bleken te zijn)

Heel veel succes!

3. Rinderoos

Rinderoos Lid

Jan 28, 2013
    15
    0
    0
    Bedankt voor je reactie; het is inderdaad afwachten maar wordt er gek van! ;)

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het kan allebei de kanten op helaas. Of je wordt ongesteld of je bent zwanger. Symptomen willen helaas niet altijd iets zeggen.

Qua temperaturen. Dit heeft alleen zin als je dat vanaf de eerste dag van je cyclus doet. Anders wil dat helemaal niks zeggen. Dus daar kun je in jouw geval beter niet op letten.

Mocht je woensdag nog niet ongesteld zijn, dan zou je nog even weer kunnen testen. Sommige vrouwen testen pas een paar dagen na hun NOD positief.

Heel veel succes!

5. Rinderoos

Rinderoos Lid

Jan 28, 2013
    15
    0
    0
    Inderdaad weet ik dat je dit vanaf de eerste dag van je cyclus bij moet houden, maar ik weet wel dat mijn temperatuur voor de eisprong lager ligt (heb ik het verleden om een andere reden mijn temperatuur lang bijgehouden). Ik ben nu gaan temperaturen omdat ik zoiets had van 'als m'n temperatuur zakt kan ik er wel vanuit gaan dat ik ongesteld wordt kort daarna'. Dat is toch ook zo? Is dus puur voor mezelf om me er iets meer op in te kunnen stellen i.p.v. dat ik 10 x per dag naar de wc ren om te kijken of ik nog niet ongesteld ben geworden... Of klopt mijn redenering niet?

6. Rinderoos

Rinderoos Lid

Jan 28, 2013
    15
    0
    0
    Niemand antwoord op mijn laatste vraag?

7. Jane1981

Jane1981 VIP lid

Sep 21, 2008
    7,451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Nee helaas, temp kan ook pas zaken na start menstruatie.

Daarbij kan je nu net uitgaan van je temperatuur.
    Om een goed en betrouwbaar beeld te krijgen van je temperatuur moet je beginnen bij start nieuwe cyclus.
    En het duurt even voordat je weet wat je normale temperatuur curve is voor ei, na ei en tijdens menstruatie.
    Dat kan niet in 1 week.

Share This Page