Temperatuur gestegen. Is dit mijn eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door eline23, 24 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eline23

eline23 Niet meer actief

Vanochtend was mijn temperatuur met 0,3 gestegen, kan ik er vanuit gaan dat mijn eisprong dan is geweest?

Straks ga ik voor de zekerheid ook nog een ovulatietestje doen.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Lijkt me aan een kant sterk gezien je cyclussen tot dusver van gemiddeld 30 dagen. Dan zou je nu opeens een cyclus van 24 dagen hebben.

Je kunt pas zeggen dat je eisprong is geweest als je temperatuur DRIE dagen achtereen hoog blijft. En niet al na 1 hoge temperatuur. Voor hetzelfde geld is je temperatuur morgen weer lager.

Ik zou dus inderdaad nu dagelijks een ovulatietestje gaan doen.

3. ik87

ik87 Bekend lid

23 apr 2013
    741
    0
    16
    Studeren en werken
    limburg
    Dat kun je niet met zekerheid zeggen. Zul je inderdaad nog een paar dagen moeten wachten. Maar ovulatiesten gebruiken nadat je denkt dat je ei is geweest heeft geen zin. Dan geven ze weer negatief aan. Dus door blijven tempen en ovulatietesten sowieso gebruiken.

4. eline23

eline23 Niet meer actief

Vanochtend had ik een licht 2de streepje op de ovu test,hoe lang zal het nu ongeveer gaan duren voordat ie echt knalt?
    We klussen sowieso al om de dag..

5. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Licht streepje zegt niks over het wel of niet volgen van je ovulatie, omdat er altijd een beetje LH-hormoon in ons lichaam zit. Als de tesstreep donkerder is dan de controlestreep, dan is je test pas positief en volgt je ei (vaak) binnen 48 uur.

Deel Deze Pagina