Altijd streepje ovulatietest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Catmommy, 16 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    #1 Catmommy, 16 nov 2013
    Laatst bewerkt: 16 nov 2013
    Mijn cyclus is helaas niet regelmatig (zie handtekening).
    Ik zit vandaag alweer op dag 46.

Op 10 november heb ik voor het eerst een ovulatietestje gebruikt, deze was helemaal wit, niets te zien (gedaan bij daglicht), ik heb m echter niet bewaard.

Gister heb ik weer een testje gedaan (17:30) en hier verscheen gelijk een licht streepje. Inmiddels is dit streepje donkerder opgedroogd.

Vandaag ook een testje gedaan (18:30), omdat ik hoopte dat ik toch snel mijn eisprong had gevonden.
    Gelijk verscheen er weer een streepje die wel donkerder is dan gister toen die test nog nat was, hoe ik het testje ook neerleg, het streepje is te zien.

Uiteraard hoop ik dat mijn eisprong er zit aan te komen, maar ik vrees dat er bij mij altijd een streepje te zien zoals ik van sommige (vele?) vrouwen lees.
    Alhoewel 10 november dan niet matcht, aangezien deze toen helemaal wit was.

De testen zijn nog verre van positief maar ik wou toch graag even meningen horen van jullie dames.

Ik baal een beetje van die lange cyclus..
    Ik temperatuur al, maar aangezien ik daar pas op dag 26 mee ben begonnen is dat niet betrouwbaar *ben begonnen omdat ik verwachtte rond die dag mijn menstruatie te krijgen*.

Bijgaand de foto.

En zoals ik altijd lees.. geld het ook hier. In het echt lijken ze donkerder :)

Bijgevoegde bestanden:

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je hebt altijd LH in je lichaam, waardoor je altijd een licht streepje op een ovulatietest kunt hebben. Dit is heel normaal. Het zegt niks over een eisprong of een zwangerschap.

Een licht streepje betekent dat de ovulatietest negatief is. Hij is pas positief als de streep even donker of donkerder is dan de controle-lijn.

Je test kan zo vanuit het niets ineens knalpositief zijn. Hij kan ook langzaam oplopen. Deze testen zeggen helaas helemaal niks. Succes!

3. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    #3 Catmommy, 16 nov 2013
    Laatst bewerkt: 16 nov 2013
    Dankjewel voor je reactie! Inmiddels begint het testje van vanavond ook op te drogen en is echt donkerder dan gister.

Ik heb de foto even gewijzigd.

Ik hoop dat dit geen toeval is, maar dat het echt oplopend gaat zijn. 10 november nog niets, 15 november licht streepje en 16 november duidelijker streepje..

Is het normaal dat de LH ook zo schommelt dat de ene dag de test een stuk duidelijker is dan de andere dag tot zelfs helemaal geen enkel streepje?

Morgen maar weer kijken..

4. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Merkte zelf dat ovulatietesten erg gevoelig zijn. LH kan schommelen, advies is om tussen 10 en 16 uur te testen en als kan op zelfde tijdstip. Bij mij scheelde dat echt! En let ook op hoeveelheid die je drinkt, ik moest echt 2 uur van te voren niet drinken! Bij mij waren de testen paar dagen wit, dan liepen ze op, knalden 2 dagen en dan weer licht (en dan stopte ik).
    Heb op een 1e knaldag weleens in de avond getest, was veel lichter dan de streep de volgende dag om 12 uur!

Succes, hoop dat je snel knallers hebt! En met goed resultaat natuurljk!

5. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb expres vandaag in de anderhalf uur voordat ik ging testte meer gedronken. Ik wist niet meer hoe ik het gister had gedaan, dus ik denk als ik nu drink, zodat ik moet plassen, dan is het resultaat in ieder geval beter te vergelijken met gister.

Daarom vind ik het ook fijn dat ie nu wel echt donkerder is.

Ik zal morgen weer rond een uurtje of 6 testen. Ben benieuwd of het oploopt, hoop het zo!

Thanks voor de tips!

6. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Helaas loopt het nog niet op, maar de streepjes zitten er nog steeds. Wel lastig hoor!

Toch blijf ik hoop houden aangezien mijn slijm doorzichtig is (iets wittig) en ik er toch al zo'n 2/3cm draden van kan trekken.
    Dus ik blijf stug doortesten..

Deel Deze Pagina