6 en een halve maand en drinken...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sweetmarije, Dec 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    mijn zoontje krijgt sinds kort groente en fruit en ontbijt en ook nog een paar keer de fles. hoe doe ik dit nu met ander drinken? (water of sap oid) hij drinkt niks anders, niet uit de fles of tuitbeker. interesseert hem gewoon niet. ik blijf steeds met zn eten drinken aanbieden maar hij vertikt t gewoon. krijgt hij wel genoeg vocht uit zn melkfles? weet iemand dit?

2. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    oh oohw... valt dit topic onder voeding? oeps sorry sorry sorry dat ik het verkeerd geplaatst heb...
    heb het stukje 'graag even lezen' een paar keer gelezen de afgelopen tijd, maar t was me ff helemaal ontschoten...:(

3. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geef je ook al tussendoortjes zoals soepstengels, liga etc?
    Misschien bij zo´n tussendoortje drinken aanbieden en je zou het ook in een bekertje kunnen doen ipv fles of tuit en hem kleine slokjes laten proeven?
    Komen zoveel smaken op zo´n kleintje af, dus is allemaal wennen maar komt vast wel goed.
    Vocht zit trouwens ook in zijn fruithapje en groentehap.
    Zolang een kindje niet onder de 600 komt of was het 500 cc?

Groetjes

4. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    volgensmij zit ik qua melk hoeveelheid wel goed maar geef niet heeel veel tussendoortjes, af en toe een broodkorst oid. maar anders wil ie zn eten niet meer...
    heb al een keer geprobeerd met slokjes uit een beker maar werd zo'n geknoei. hij laat gewoon alles er weer uit lopen. misschien een rietje?

5. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een rietjes zou je zeker al kunnen proberen hoor.
    Hier 1 die met 5 maand uit een rietjesbeker van nubby dronk, je kunt ook gewoon een rietje in een beker doen om het eerst te proberen hoor, anders krijg je straks rietjesbeker en tuitbeker en een kind die niet meer weet hoe te drinken, beker omlaag of omhoog haha.
    Gewoon lekker uit proberen en blijven aanbieden maar geeft echt niets als hij het voorlopig nog niet lust.
    Zou wel aanraden water aan te bieden, heb dit zelf niet gedaan, wel altijd limonade op z´n lichtst en helaas drinkt mijn kind echt geen water.

6. grietje

grietje Fanatiek lid

Oct 16, 2009
    1,918
    0
    0
    ik bied bij de fruithap, warme hap, en bij de liga/broodkorstje drinken aan, maar hij wil het echt niet! water, diksap, thee, van alles niks. hij krijgt wel ruim 600cc melk op een dag en volgens het cb was dat prima...

7. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Noelle wilde op die leeftijd ook nog helemaal geen ander drinken, maar ik ben het gewoon ernaast blijven proberen. Pas toen ze 10 maanden was, ging ze echt wat meer uit haar tuitbeker drinken. Op deze leeftijd (ze is nu al 13 maanden) drinkt ze nog steeds niet echt heel veel ander drinken en ik geef haar dus nog altijd ook 3 keer flesvoeding, zodat ze iedere dag wel genoeg vocht binnen krijgt. Noelle wil nu in elk geval wel ander drinken hebben, dus het komt vanzelf wel goed.

Op de leeftijd van jouw kindje is het eigenlijk helemaal niet zo raar dat hij nog geen ander drinken wil hebben en ik gaf Noelle, naast het proberen van water en diksap, toen gewoon nog 4 keer de fles (180 cc met 6 schepjes). Ik kan me er niet zo druk over maken. Mijn oudste heeft tot de leeftijd van 2 jaar altijd ander drinken compleet geweigerd en haar moesten we dus sowieso wel flesvoeding blijven geven, want anders kreeg ze helemaal geen vocht. Ieder kind verschilt en het komt uiteindelijk wanneer ze er zelf aan toe zijn.

Ik zou me er nu echt nog niet zo druk over maken hoor en gewoon blijven aanbieden om te proberen. Daarnaast kun je gewoon de fles blijven geven, zodat hij genoeg vocht binnenkrijgt. En hij gaat het vanzelf wel leren, wanneer hij daar zelf aan toe is.

Share This Page