hallo allemaal! Ik heb een vraag. Dit is ons schema: 8:00 210/7 9:00 - 9:45 slapen 10:00 fruit 12:00 1 boterham met 120/4 12:30-14:30 slapen 15:00 drinken met een koekje (koekje eet ze eigenlijk nooit op) 16:00 goentehap ongeveer 100 a 150 gram met joghurt toe 16:30 naar bed om te slapen. Dit lukt bijna nooit meer, terwijl ze wel moe is. Als het lukt, 30 min. 19:00 210/7 met 3 scheppen rijstebloem Tussen 18:00 en 19:00 is het altijd gezeur... Ze is flink aan het jengelen. Wij denken moe, maar willen haar eigenlijk niet eerder de fles geven. Wandelen of in bad doen, doorbreekt wel. Helaas kan dit niet elke avond.. Herkennen jullie dit en wat doen jullie eraan? Of is dit gewoon ouderwets huiluurtje en kan je er niks aan doen? Zou ze al honger hebben? Groentehap eet ze redelijk, maar meer lukt niet. Joghurt eet ze wel goed! Graag tips!
hier begint dat standaard om 17.00 uur, echt niet leuk inderdaad en ze houdt het vol tot ze de fles heeft gehad en op bed ligt, dus gewoon moe en vervelend. ik zet vaak om 17.00 uur een DVD op van Nijntje of wat dan ook zodat ik even kan koken etc. verder geen oplossingen hier, je schema ziet er goed uit!
Waarom geef je niet eerder de fles dan? Als ze er behoefte aan heeft? Komt vanzelf wel weer dat je het wat kan rekken... Ik heb het ook met Sem, hij krijgt om 17.00 een groentehapje maar kan dan echt niet wachten tot 19.00 voor de fles, deze krijgt hij dan al rond 18.00 en vlak daarna gaat hij naar bed omdat ie echt moe is.
gewoon eerder de fles geven...ze willen gewoon naar bed, slapen... waarom langer pesten? hier ook hoor, hoewel hij nog maar 4 maanden is: drinkt om 07:00 11:00 15:00 18:00 (en daarna heerlijk naar bed...huppakee...) 22:30 vaak laat hij bij elke fles wel 40 of 50 staan...dus die fles om 18:00 u hebben ze dan nodig om te kunnen slapen, soort inhaalslag. miss moet jou kindje ook wennen aan al het eten en heeft het gewoon nog erge honger...en dan is 19:00 u laat hoor...
Maar de 19:00 fles is de laatste... moet ze dan niet een hele ruk maken? Straks komt ze dan ook om 6:00, dat is wel vroeg...
ik denk niet dat het veel uitmaakt als je om 18 uur of 19 uur de laatste fles geeft, ik geef soms wel eens om 17.30 de laatste fles en dan slaapt ze door tot 7 uur ´s ochtends. aan de andere kant, 6 uur wakker is voor mij geen probleem want dan moet ik er toch uit voor mijn werk dus ik kon daar rustig mee uit proberen. je zou het 1 keer kunnen proberen en als het niet goed gaat weer 19 uur aanhouden?
nou, ze slaapt nu, dus vanavond zal het wel goed gaan. Het gaat vooral mis als ze haar laatste middagslaapje overslaat... Ik kan haar de laatste fles wel eens eerder geven, ben benieuwd
Ik zou het gewoon eens proberen,en ze kunnen makkelijk zo'n lange ruk maken hoorzeker als ze haar middagdutje overslaat!
En als je haar niet om 16.30 uur naar bed brengt, maar om 17.00 of 17.30 uur? Slaapt ze dan wel? Onze dochter heeft heel lang drie slaapjes nodig gehad. Tot ca. 8 maand was haar schema: 07.00 uur uit bed, fles 180/6 09.00/09.30 - 11.00 slapen 11.30 uur boterham 12.30 uur fles 150/5 13.30 -15.00 slapen dan sap + liga o.i.d. 17.00 uur groente 17.30-18.30/19.00 slapen even spelen, evt. badje fles 180/6 20.00/20.30 uur naar bed In de zomervakantie veranderde het schema, omdat we toen later opstonden. En wij zijn gezegend met een slaapkopje dat dan lekker met ons uitslaapt tot een uur of 9 . Daardoor had ze het derde slaapje niet meer nodig. En dat bleef zo toen we terug waren en weer in het normale ritme kwamen. Je zegt dat ze wel moe is, maar niet wil slapen. Misschien is het dus een idee om haar wat later nog een uurtje op bed te leggen en daarna vrij snel "echt" naar bed te brengen?
Gisteren de fles om 18:45 gegeven. Dat ging goed, maar komt ook omdat we daarvoor weg waren. Dan heeft ze afleiding. ze heeft toen haar slaapje overgeslagen. Nu ligt ze weer in bed. Misschien moet ik haar gewoon ook even laten huilen (ben ik van haar niet gewend), want na 10 minuten huilen slaaot ze nu toch echt... Ben benieuwd vanavond!
Ik denk dat ze aan 100-150 groentehapje wel genoeg heeft maar dat dit haar niet genoeg verzadigt. Ik zou 's middags een extra tussendoortje geven of aardappeltjes extra bij de groente geven, óf een miniflesje bij de groente geven. Op die manier kun je je fles om 19:00 geven, want dat wil jij graag, en heb je geen hongerig kind! Misschien is het een idee?
@Ireen: ik denk niet dat ze huilt van de honger, maar van vermoeidheid. Ze wil gewoon slapen. Naast de groente krijgt ze ook best wel wat joghurt. Van tussendoortjes moet ze niks hebben (liga, koekje, rijstwafel). Wel krijgt ze tussendoor drinken. Vandaag de fles om 18:45 gegeven en 19:00 naar bed. We heeft vrij goed geslapen, dus ging het vanavond best goed. Ze moest om 18:30 wel jengelen, maar toen waren we zelf aan het eten, tja, dan moet ze toch een beetje geduld hebben... Wel fijn dat er zo wordt meegedacht!