kan iemand me helpen rekenen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nooatje, 19 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nooatje

nooatje Niet meer actief

Hallo meiden,

De eerste dag van m'n laatste menstruatie was 17 febr. Mijn cyclus was meestal tussen de 28 en 35 dagen. Ik heb een posi ovu test gehad op 6 maart van clear belu met smiley. Positief getest op 19 maart al best een duidelijke streep toen. En 5 april eerste echo gehad toen zei de vk dat het ongeveer 5 a 6 weken zou zijn.Het hartje klopte al wel mooi maar ze heeft het niet opgemeten. Kan dit nu kloppen zo ongeveer want volgens mijn berekening ben ik wel iets verder. Of kan het met de innesteling te maken hebben ofzo?

Groetjes Nooatje

2. samsal

samsal Lid

9 jan 2012
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij meten ze het kindje op en aan de hand daarvan zeggen ze hoeveel weken, Dat was bij mij althans het geval.

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Als jij 7 mrt je eisprong had dan ben je op dat moment 2 weken "zwanger".
    Dus 4 april zou je 6 weken zijn. Het hartje begint met kloppen bij 5,5 wk.
    De vk heeft dus gelijk 5 a 6 wk, ook is het zo pril moeilijk te meten en als ze t al meten zitten ze er vaak naast.. tussen de 10 en 12 weken zal je je werkelijke termijn horen.

4. nooatje

nooatje Niet meer actief

Oke dus jullie denken dat het dus wel ongeveer klopt? Als ik namelijk een calculator gebruik op internet dan ben ik langer zwanger en daarom ben ik een beetje bang dat het vruchtje mischien niet goed groeit. Bedankt voor je antwoord alvast:)

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ja veel maar die dingen gaan uit van 1e dag van cyclus, stel jij hebt een cyclus van 55 dagen ben je alsnog op cyclus dag 4 weekjes zwanger ongeveer (hangt af van je lf of die 14 dagen is )
    Je rekent gewoon op dag van eisprong ben je 2 weken zwanger of je cyclus nou 23 dagen is of 67.. gerekend vanaf eisprong was je bij de echo dus 6 weken of 6,1 wk zwanger. Wat met een kloppend hartje dus heel goed kan kloppen..

6. nooatje

nooatje Niet meer actief

dankjewel, ben ik weer btje gerustgesteld;)

7. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Noaatje ik denk ook dat het klopt. Ik denk zelfs dat je 6 weken en paar dagen was. Omdat je idd pas een kloppend hartje bij 5w5d kan krijgen maar vaak begint het pas met 6 weken me kloppen. Dus ik denk dat je niet onzeker hoeft te zijn. Wanneer krijg je de volgende echo?

Ik heb het zelf trouwens ook ik ben een week minder ver omdat ik een week later mijnnei heb gehad dus voor mijn gevoel klopt het wel. Maar als je de theorie van laatste menstruatie aanhoudt klopt het dus niet.
    Geniet ervan.

Xxx joyce

8. nooatje

nooatje Niet meer actief

Mijn volgende echo heb ik over dikke 2 weken dus dat duurt nog ff.
    Zal ff een foto van de echo plaatsen. Had bij mijn eerste zwangerschap met 6,5 een echo en toen leek het vruchtje wel een stuk groter dan nu...pffff die onzekerheid ook he?! Het vruchtje is hier bovenin te zien. Komt dit overeen met 5 a 6 weken? Ja het is idd verwarrend met die eerste dag van je laatste menstruatie!

Deel Deze Pagina