Ook ik was en ben onzeker. Gelukkig hadden wij met 8 weken de eerste afspraak bij de VK. Zij maakte diezelfde afspraak ook een echo. Op dat moment zo'n geruststelling om je kleintje met hartslag op z'n plek te zien! Vervolgens op naar de 12 weken echo en wederom was ik zo zenuwachtig. Over twee weken hebben we een pretecho (ben dan 17,5 week zwanger) en twee dagen later moet ik weer bij de VK zijn. Durf nu al te wedden dat ik dan weer zenuwachtig ben . De echo met 20 weken hebben we dan ook om 8 uur 's ochtends gepland. Dan heb ik tenminste geen tijd om nerveus te worden! Een fijne zwangerschap gewenst, geniet ervan!
Ik zie dat ik dus niet de enige ben...... Gelukkig maar, begon al aan mezelf te twijfelen. Na dat mijn 1e zwangerschap in een miskraam is geëindigd heb ik inmiddels wel een mooie zoon. Maar toch, ik ben zo verschrikkend bang! Kan dat gevoel van die miskraam niet loslaten. En het klopt inderdaad dat je je " doel" steeds verlegd,eerste echo,20 weken etc etc Hopelijk gaat het gewoon goed dit keer en zal ik mezelf na de eerste controle voor mijn hoofd slaan dat ik zo bang was.....
Ik had met mezelf afgesproken vandaag niet op deze site te komen, maar kan het niet laten Als straks de post komt vlieg ik naar de brievenbus en doe ik een tweede test. Gisteren een afspraak gemaakt bij de vk, 19 April, duurt nog 2 weken dus! Ik hoop zo dat alles goed blijft gaan, het is allemaal zo nieuw en onzeker. Was vanmorgen weer erg misselijk, wil nu in huis aan het werk, maar ben nog niet verder gekomen dan de was ophangen...
ik ben zwanger van mn 3e kindje en weer superonzeker! de eerste 10 wkn vond ik verschrikkelijk! ik was bij elke pijntje wat ik wel of juist niet voelde bang dat t mis zou gaan. bang dat het een leeg vruchtzakje was enz... ik liep alle babykleertjes in winkels angstvallig voorbij om mezelf te beschermen. eerst zien, dan geloven dacht ik! met bijna 11 wkn eindelijk een echo en de echoscopiste zei: zal ik het hartje even laten zien? ik zei gelijk: zit er een hartje dan???? kon t niet geloven dat er weer zo'n minimensje in me groeide en druk aan t zwemmen was! dus was gerustgesteld. maar na een week, weer onzeker...pffff. hartje met 13 wkn weer gehoord, was weer blij. ben nu 20 wkn en heb gister de echo gehad en begin er nu wel in te geloven! het was een megadruk kindje( waar ik me dan ook weer zorgen om maak!) alles was goed! ik voel t nu bewegen ook. heb voor mezelf besloten dat ik nu echt ga genieten!!! dus...die onzekerheid blijft! maar die eerste 3 mnd duren idd wel heeeeel lang! komt vast goed meid! succes!xxxx
ik ben ook nog zo onzeker.. wel al een kloppend hartje gezien maar toch is t eng !! nog 2 weken dan zie ik ons wondertje weer maar bij elk raar gevoel word ik onzeker
Poeh, nog 3 weken voor een echo! Zenuwslopend dit! Ik ben dan 8 weken, kan er dan bij de verlos al een echo gemaakt worden? Kan dat alleen inwendig of ook uitwendig? Hoe gaat het met jullie? Zenuwen al minder geworden?
Hallo, Ik ben nog steeds erg zenuwachtig, nog een week en dan voor het eerst naar de VK, ben zo bang dat er niks te zien is. Maar ik weet dat ik positief moet denken!
De verloskundige kan met 8 weken een echo maken. Ze zal het dan waarschijnlijk eerst uitwendig proberen. Alleen als ze het niet goed genoeg kunnen zien (omdat het kindje bijvoorbeeld wat dieper ligt) maakt ze een inwendige echo. Sterkte nog met wachten!
Ik zit in dat zelfde schuiitje moon,ik moet maandag eerst naar de huisarts... want wij hebben geen verloskundige in het dorp... Ik hoop dat hij echo apparatuur heeft,maar ben bang van niet. Ik wil ook zoo graag een bevestiging, Maareh je zou toch denken dat je niet zoooo lang niet ongesteld kan worden.... Sterkte allemaal met de zenuwen!
Hoi moon82 Ik moet ook de 19de voor de eerst x naar de vk. Toevallig. Ik ben nu 8w en 6 dagen dus dan ben ik 9w en 4d. En jij? Zou het leuk vinden als je laat weten hoe is was bij jou. Ik ben nu al zo zenuwachtig. Wil zo graag dat alles goed is. X
Hallo Joon, Het is bijna de 19e, ben een paar dagen niet op het Forum geweest. Ben nog steeds erg zenuwachtig, ben zo bang dat er niks te zien is. Maar heb nog wel alle verschijnselen, moe, misselijk, zere borsten, boze buien, buik wordt dikker enz.... Ik duim ook voor jou dat alles in orde is!
Ja ik ken het. Vandaag moeders voor moeders weer een dikke positieve test maar liefste wil je toch het hartje horen. Ben ook echt zenuwachtig. Succccccccesss met deze 2dagen
hoi hoi, snap precies wat je bedoeld. ik ben 7 weken zwanger en ook vaak pijntjes in me buik... de ene keer misselijk de andere keer nergens last van... heb een zoontje van 2,5 en vorige zomer een miskraam gehad na ernstige ziekte. ben nu als de dood dat ik sit kindje weer kwijt raak.. ben veel moe geweest pijntjes gehad en misselijk maar de vermoeidheid en misselijkheid lijken af te nemen waardoor ik me ook wel zorgen maak eigenlijk of het nog wel goed zit allemaal... donderdag eerste echo hoop zo op een kloppend hartje wordt helemaal gek van de onzekerheid... groetjes
Oh meiden,het is en blijft gewoon spannend allemaal! Hoeveel weken zijn jullie nu??? Ik ben afgelopen maandag naar de huisarts geweest,en die zei ook zo´n test als ie positief is liegt niet... dan is het toch zo goed als cker... Maar gaan jullie dan voor inwendige echo? want ik ga met 10 weken pas omdat het dan gewoon op de buik kan...
Vandaag een echo gehad en het hartje klopte goed!!! Wel een inwendige echo omdat ze het dan beter kunnen zien, ik zag er zo tegen op maar het viel me 100% mee! Kan het nog steeds nauwelijks geloven, vandaag precies 9 weken!
OH dames ik ben echt jaloers! Maar wat geweldig voor jullie!!! Ik durfde niet voor dat inwendige te gaan,omdat ik veel slechte ervaringen heb gehoord. Nu baal ik maar moet ik over anderhalve week al... Ik ben als het goed is vandaag 9 en 1 dag We zitten wel dicht bij elkaar,als mijn berekening klopt dan haha! Maar dat je nie ongesteld ben zo´n tijd dat is toch wel een groot teken dat t zo is toch?
Joon wat super voor je!! Janneke, maak je echt niet druk om een inwendige echo, ik voelde er weinig van, maar was zoooooo zenuwachtig van te voren, ik ben goed gerust gesteld door de VK! Leuk, dan zijn we ongeveer evenlang zwanger, hebben jullie het al verteld aan familie en vrienden?
Een inwendige echo stelt niets voor hoor: dat ding is maar dun en er gaat bovendien een condoom omheen, waar ze nog gel overheen gooien. Dan moet je de boel echt wel heel erg vreselijk aan liggen spannen, om daar nog pijn van te hebben hoor... Soms moeten ze even wat 'wroeten' om goed beeld te krijgen, maar als dat te ruw gaat, kun je dat gewoon aangeven toch? Dan doen ze daarna heus wel voorzichtiger Verder zou ik me niet te druk maken: het overgrote deel van de zwangerschappen gaat gewoon goed. Zorg voor afleiding en ga niet zitten focussen op je angst: daarvan wordt het alleen maar erger en van afleiding vermindert het juist