Normaal gesproken krijgt mijn zoontje van 7 maand 3 flessen opvolgmelk van 180/6. Nu is het zo dat hij last heeft van doorkomende tandjes en daardoor snachts wakker wordt en wil dan ook alleen maar drinken. Tijdelijk krijgt hij nu dus 4 flessen opvolgmelk van 180/6. Ik heb de nachtfles al kleiner gemaakt, maar daar neemt meneer helaas geen genoegen mee. Hij slaapt sinds een paar dagen ook wat slechter. Ipv 2 slaapjes heeft hij er nu 3, maar dan wat korter. Voor zijn late middagslaapje geef ik hem zijn groentehap en 90cc water met 1 schepje voeding. Dit omdat hij een fles nodig heeft om te kunnen slapen. Met alleen een groentehap of een fles water neemt hij helaas ook nu geen genoegen. (Hij heeft dit slaapje momenteel wel echt nodig want anders is hij niet te genieten...) Al met al krijgt hij nu dus op een dag 25 schepjes opvolgmelk. Is dit teveel? Kan ik tijdelijk beter weer terug gaan naar voeding 1?
Beste Lady1985, Volgens onze richtlijnen mag jouw zoontje 3 à 4 flesjes 180 ml/6. Ik wil jou wel adviseren om opvolgmelk te blijven geven. Deze melk is speciaal afgestemd op de leeftijd en behoeftes van kindjes vanaf 6 maanden. Groet, Anne