ervaringen nutrilon pepti en krampjes.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Loezzz, 16 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    Hallo mama's

ons dochtertje heeft behoorlijk last van krampjes. Ook spuugt ze na elke fles en heeft ze nog zeker 2 uur na de fles last van oprispingen, de hik en melk wat terugkomt.
    Vandaag naar het cb geweest en omdat ik zelf als baby koemelkallergie had adviseerde zij om nutrilon pepti te gaan gebruiken. Heb het direct vanmiddag gekocht en gebruikt (wat stinkt dat trouwens verschrikkelijk!!:$)
    Hoe snel zou ik nu verbetering moeten zien? Ze moet natuurlijk even wennen aan de nieuwe voeding dus neem aan dat dat even duurt?
    En, als het nou geen kma is maar gewoon toch alleen krampjes? Kan die voeding dan geen kwaad?
    En, kwamen jullie kindjes ook weer eerder voor de fles omdat de voeding wat lichter is als gewone standaard voeding?

Alvast bedankt voor jullie ervaringen! liefs loes

2. mus12

mus12 Actief lid

18 nov 2007
    115
    0
    16
    He,

Mijn beide zoontjes hebben nutrilon pepti gehad. Allebei KMA.
    Mijn jongste had ook enorm veel buikkrampen en nog wel meer klachten, het duurde ongeveer twee weken, voordat z'n buikje echt tot rust kwam, toen ik over was gestapt op de pepti. Ik merkte wel vrij snel, dat de klachten veel minder werden.
    Bij je huisarts kun je een machtiging krijgen, zodat je de voeding, vergoed krijgt. Dan kun je het bij de apotheek ophalen.
    Om zeker te weten dat het KMA is, moet je na een tijdje weer provoceren met standaard nutrilon.
    Hopelijk knapt je kleine idd gauw op met de pepti. Buikpijn is ook niet fijn.
    Trouwens, als het geen kma is, kan het geen kwaad, is gewoon volwaardige voeding. En als je kleine vaker komt, kun je gewoon iets meer geven, kan idd anders zijn voor zo'n kleintje.
    Groetjes

3. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    De voeding is wat dunner, dus misschien iets minder verzadigd of aan zijn zuigbehoefte gekomen.
    Ik heb een beetje nutriton gebruikt, omdat hij ook nog wat bleef spugen en snel drinken.
    Ik merkte ook na zo'n 2 weken echt verschil..

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Het kan sowieso geen kwaad en de kans is idd aardig aanwezig als ik de klachten hoor.
    Geef de voeding even de tijd en kijk of het verbeterd. Als het wel wat verbeterd maar niet voldoende, dan kan het zijn dat er 'sterkere' voeding nodig is.

5. Djairo

Djairo Lid

29 sep 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

Ik ben sinds een week aan de pepti op aanraden van de KA, dit omdat mijn kleine meid ook veel krampen/koliek had waardoor ze overdag niet sliep. De eerste dag was een drama, ik had het idee dat de krampen heftiger waren en die nacht sliep ze voor het eerst in haar korte leventje (2 maanden) niet door, was zo bang dat dit op een drama uit zou lopen maar gelukkig nu na een week PERFECT!!!! Ze slaapt overdag en lacht veel en haar huid is ook veel gaver :). Of ze nu echt Kma heeft? Dat weten we nog niet maar ze is in positieve zin verandert! Over een maand moet ik weer de oude voeding uitproberen voor 2 dagen om te kijken of ze dan weer last krijgt :(.

Geef het even tijd, in ieder geval heel veel succes!

6. Djairo

Djairo Lid

29 sep 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    O'ja ik gebruik ook nutriton omdat het zo dun is.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier al bij de 3e dag een wereld van verschil! Het duidelijkste was de algehele rust ovet ons meisje. Helaas na 8 weken kwamen hier toch weer klachten dus nu gebruiken we Nutramigen.

8. Loe

Loe Niet meer actief

hier ook veel krampen en aan de pepti en nutriton. Is inderdaad lichter verteerbaar. Korte periode hebben we echt aan de max van een liter gezeten daarna is dat punt weer over. Nu zijn we langzaam naar gewone melk over aan het gaan en het gaat goed. Ons jongetje heeft alleen nog eczeem, maar verdraagt koemelk verder goed. Ik moet er wel bijzeggen dat hij ook echt kolieken had, zo zielig.

9. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    Het is hier nu ook drama:( Eigenlijk sinds de fles van vanmiddag tot nu heeft ze bijna nonstop gehuild en heeeel erg overstrekken. Ook nog meer spugen en drukken. Het lijkt er dus op dat het door de peptivoeding nu erger wordt.
    Hopenlijk is dit van korte duur en gaat het als bij jou (djairo) ook snel beter want dit is echt zo sneu:(
    En nu slaapt ze eindelijk en moet ze eigenlijk zo weer wakker gemaakt worden voor de late fles. Durf het bijna niet! Denk dat ik haar maar laat liggen tot ze zelf komt.

Dat nutriton, kan je dat gewoon door de pepti voeding heendoen? Het maakt de voeding dikker, maar spugen ze daar dan minder door?

10. Loe

Loe Niet meer actief

ja dan dikt het al in in de maag. 3 schepjes op 200 ml bijv. Wij gaven altijd de voeding met speentje 2 van avent. De voeding wordt dikker, maar niet te grote speen gebruiken, moet er ongeveer 20-25 minuten over de fles doen. Sneller geeft krampen en meer spugen.
    En dan hielden we hem een kwartier rechtop (lekker knus bij je zitten, kan in slaap vallen over de schouder), hij boerde moeilijk maar vooral om de voeding goed te laten zakken voordat hij het bed in ging.

Goed schudden met de pepti poeder en de nutriton door elkaar voordat je er water op giet.:)

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar flesvoeding.
    Elmo

Deel Deze Pagina