Hallo allen! Er is al best veel over geschreven, las ik, maar toch zou ik graag wat advies willen over de voedingen van m'n dochter. Ze is 6 weken+1 dag oud en krijgt flesvoeding. Ze begint steeds beter te slapen ('s nachts om 5.00 uur nog) en haar flesjes drinkt ze (bijna allemaal) keurig leeg (6 keer 120 cc). Volgens het CB kan ze met haar gewicht over naar 5 voedingen. Maar... ik ben dan bang dat ze opeens gaat 'spoken' 's nachts, of dat ze erg 'van de leg' raakt. Of is dit onterecht? Het schema ziet er nu als volgt uit: 05.00 120 cc 09.15 120 cc 13.00 120 cc 17.00 120 cc 20.00 120 cc 23.00 80-100 cc Zoals jullie zien zit er 's avonds minder tijd tussen dan overdag. Ik heb dit gedaan omdat ze vanaf een uur of zeven echt heel erg onrustig is. Met heel veel rek redt ze het tot 20.00 uur. Of het echt 'honger' is weet ik niet, maar ik geef dan toch maar een flesje. Na de fles van 20.00 uur blijft ze onrustig (huilen enz.), waarna ze meestal rond 22.00 uur in slaap valt. Om 23.00 uur is ze dan helemaal van de wereld en krijg ik er echt geen compleet flesje meer in. Ik ben dus bang dat als ik naar 5 ga, ik straks met een heel onrustig kind zit 's avonds. Of juist dat ze heel rustig wordt en gaat nachtbraken (ik ben al heel blij dat ze 's nachts niet meer huilt) Misschien heeft iemand hier een idee? Of ervaring mee? Groetjes!
Ik heb begrepen dat tot 8 weken de meeste baby's behoefte hebben aan een nachtvoeding. Dus het kan zijn dat het nog gewoon nodig is. Ik wist in het begin ook nooit wat ik moest doen maar het gaat eigenlijk vanzelf en dan ineens denk je: he het is gelukt..! Als het goed gaat zo dan lekker zo laten, want als je naar 5 voedingen gaat moet ze ook meer gaan drinken.. Hier is het ook toen ik nog 6 voedingen gaf moeilijk om haar goed te laten drinken met de laatste fles.
Ik zou het gewoon een paar keer proberen. Ik zou haar flesjes dan wat ophogen. (150?) en dan 5x geven. Tussen alle flessen een beetje rekken, en dan na de laatste fles (die je dus nu om 20.00, maar dan wat later) in haar bedje leggen en kijken hoe ze uit komt. Je komt dan vanzelf op een nieuw schema met 5 flessen.
Hoi Frannie, Dank voor je reactie! Ik denk dat ik idd eerst maar op 6 blijf. Gewoon voor het ritme (er zit nu iets van een ritme in). Als ik merk dat ze behoefte krijgt aan meer voeding dan ga ik gewoon over naar 5. Nu doet ze soms een half uur over een fles. Met 150 cc wordt dat niet beter denk ik... Gr Jo
Als ze haar flessen leegdrinkt kun je kijken of ze een grotere fles wilt drinken. Als ze dan meerdere flessen van bv 150 drinkt, laat ze ws zelf een fles vallen. Kijk gewoon goed naar haar wat ze wilt. Dat ze 's middags en 's avonds meer wilt drinken is heel normaal hoor! Mijn zoontje is ouder dan jouw kindje en zit nog op 7 voedingen (is inclusief 1 soms 2 nachtvoedingen). En hier hebben we geen ritme, alles gaat op verzoek.