dag dames, om een lang verhaal kort te maken; onze dochter ligt nu een week in t ziekenhuis. niks medisch aan de hand,maar ze had totaal geen ritme, kreeg op advies van het buro veel te veel voeding en was erg huilerig. toen ze hier binnen kwam zat ze op 8 voedingen van ruim 100cc, veel te veel dus,want ons meisje weegt maar 3100 gram. meerdere keren heb ik bij het buro aangegeven dat ik niet het idee heb dat het de voeding is waarom ons meisje wat onrustig is.maargoed zij adviseerden maar meer en meer. met als gevolg dat de situatie uit de hand liep qua onrust bij haar en mij ons. wij zaten er helemaal door heen. vandaar de opname. nu zijn ze de eerste dagen hier begonnen met 7 voedingen van 80 cc en hier deed ze het heel goed op. aangezien ze haar regelmatig na 3 uur wakker moesten maken zijn we sindsg eergisteren overgegaan op 6 voedingen van 95 cc. dan moet ze er dus gemiddeld 3,5 uur tussen laten zitten en de nacht redelijk doorslapen. de 1e dag ging dit goed, de 2e redelijk,maar sinds gisteren merk ik dat we best regelmatig de voeding moeten rekken door haar bijvoorbeeld in de draagzak rustig te houden of door te gaan wandelen of iets dergelijks. vannacht heeft ze ook maar tot 4.45 uur doorgeslapen,met als gevolg dat haar 1e fles dus om 5.00 uur kwam. in het ziekenhuis zeggen ze dat zich dat aan het einde van de dag wel recht trekt en zo niet dan heeft ze een keer wel een 7e fles. maar ik ben dan dus bang dat ze dan weer te veel binnen gaat krijgen en we terug vallen op het oude patroon. we merken wel dat ze de avond best veel slaapt,want gisteren had ze om 8 uur haar flesje en is daarna gaan slapen en om 0.30 uur hebben de zusters haar wakker moeten maken voor haar fles. daarna valt ze weer in slaap en komt ze tussen 4.30 uur en 6.00 uur. wat is jullie advies?? liefs sannie
meid wat heftig allemaal! kan me voorstellen dat jullie er helemaal doorheen zitten. vind het wat lastig om advies te geven. hopelijk komt er snel wat rust! voor jullie meisje en voor jullie. wat ik zelf wel altijd heb gedaan is ons zoontje nooit wakker maken voor een voeding. heb gemerkt dat hij vanzelf wel komt voor en voeding en soms is dat wat eerder en soms wat later. er schijnt ook wel bepaalde voeding te zijn wat een voller gevoel geeft? flesvoeding? weet niet of dat al met jullie is besproken en of dat een optie kan zijn? sterkte!!! hopelijk zit er spoedig weer een ritme in!!!
Als je echt bang bent dat ze te veel voeding binnen zou krijgen zou ik haar gewoon niet meer wakker maken voor de fles, maar haar gaan voeden op verzoek. Mijn dochtertje was erg van de regelmaat en die kreeg haar flessen op vaste tijden, maar mijn zoontje doet het veel beter als ik voed wanneer hij dat wil. Dat betekend dat er dus de ene keer 2,5 uur tussen de voedingen zit en de andere keer 4 of zelfs 5 uren. Zolang je kindje steeds helder wakker wordt zou dat geen probleem moeten zijn. Suf wakker worden zou kunnen betekenen dat de bloedsuikerspiegel te laag is en dat mag natuurlijk niet.
Ik zou zelf een ander reden zoeken voor onrust. Heeft je baby veel zuigbehoefte? Hoe lang doet ze over de fles? is al gekeken naar mogelijke reflux? heb je een andere voeding geprobeerd? Want ik vind het eerlijk gezegd een beetje van de zotte om een baby van 3kilo al te gaan 'opvoeden' omdat ze 8 keer wil drinken. Voor dat gewicht zijn 8 voedingen ECHT niet veel. (qua frequentie, die maag is nog zooo klein, en elk 3 uur drinken is dan echt vrij normaal). Qua hoeveelheid ben ik het mee eens dat het veel is, maar dan zou ik naar de reden daarachter zoeken.
Hey sannie. Wat rot zeg dat jullie er nog steeds niet helemaal uitzijn. Had echt gehoopt voor jullie dat na het zh het wel wat duidelijker zou zijn wat jullie meisje nu allemaal precies mankeert. Hebben ze nu eigenlijk alleen naar de voeding gekeken of ook na andere oorzaken?? Want het zou ook idd reflux kunnen. Ons zoontje heeft er nu waarschijnlijk ook last van (vanmiddag na ha) en hij wil heel veel drinken om het zuur weg te spoelen. Dat zou dus ook de reden voor je dochtertje kunnen zijn. Plus herken ik toch een aantal dingetjes die je in je vorige topic had geschreven. Bij ons ging het de eerste week ook geweldig na het inbakkeren,en nu zijn we ook terug bij af. Nou wens je nogmaals sterkte en als ze niet na een reflux hebben gekeken dan zou ik dat eens aankaarten. Wie weet dat dat het is. Sterkte iig.
dag dames, bedankt voor jullie reacties. reflux is niet aan de orde, daar is naar gekeken. op zich kan ze het wel redden met 6 flessen,maargoed niet elke dag is hetzelfde.en wat ze zeggen dat de voedingen meestal aan het einde van de dag wel weer rechttrekt is wel een beetje zo denk ik toch. zo zit er nu al weer 4 uur tussen de voedingd, dus dat ze de vorige voeding bij wijze van maar 3 uur er tussen heeft laten zitten, trekt zich nu weer recht. het is ook uitproberen en er vertrouwen in hebben en dat laatste is voor mij heel moeilijk. ik ben erg onzeker en vind veranderingen moeilijk. het inbakeren helpt tevens wel goed.we hebben haar nog een keer geprobeerd zo in bed te leggen,maar dan wordt ze constant wakker en ze vind het inbakeren ook niet erg het inbakeren zelf vind ze ff niet fijn,maar als de inbakerzak eenmaal om zit, keert gelijk de rust terug, dus dat is wel een goed teken. Jullie zijn weer even op de hoogte. liefs Sannie