hoi even een vraagje, mijn dochter krijgt vanaf deze week 4 voedingen (ze is nu bijna 5 maanden) maar hoe laat geven jullie de laatste voeding en hoe laat dan weer de volgende dag de eerste voeding? ons schema ziet er nu een beetje als volgt uit: 7.30 uur 180cc + 6 schepjes +/_10.30 uur half potje fruit 12.00 uur 210cc + 7 schepjes 16.00 uur half potje groenten 17.00 uur 180cc + 6 schepjes 22.00 uur 180cc + 6 schepjes + 1 eetlepel rijstebloem maar ik hoor in mijn omgeving steeds vaker dat ze de laatste fles al om 20.00 uur geven. ik vroeg me dan ook af hoe anderen het doen en of ons schema een beetje klopt. ben benieuwd Edit moderator: verplaatst naar naar Voeding -> Flesvoeding
na een tijdje kan je de fles van 22:00 uur laten vallen. als je merkt dat zij hier geen behoefte meer aan heeft. Bij levi was dat met 3,5 maand. Maar ken er genoeg die met een half jaar nog een avond fles hebben. Dus ze zal zelf wel aangeven wanneer ze die niet meer hoeft, en dan kan je de laatste fles om +-20:00 uur geven
Wij deden ook de laatste fles om 20.00, omdat ze tegen 23.00 altijd sliep en vonden het dan zielig om haar wakker te maken.
Dat is toch een netjes schema. Je kan die laatste fles ook steeds een beetje verder naar voren halen. Dan merk je zelf wel of ze het trekt of niet.
Wij gaven toen (en nog steeds) de laatste fles om 19:00 uur. Toen was het schema 7:00 uur, 11:00 uur, 15:00 uur en 19:00 uur.
ik ga de laatste fles ook maar langzaamaan naar voren halen, dan kan ze 's avonds lekker doorslapen. bedankt voor jullie reacties
Wij zijn die laatste fles nog wel een poos bleven geven (6,5-7 maand). Ons zoontje was na het avondeten vaak heel moe, en ging dat direct naar bed, maar werd nog wel midden in de nacht wakker voor eten. Dus maakten we hem nog rond 10 uur wakker voor een fles. Dan hoefden wij er normaal gesproken niet meer uit. Rond die 6,5-7 maanden heeft hij zijn slaapritme omgegooid, en was hij na het eten vaak nog 2 uurtjes wakker. Dan kreeg hij zijn fles om 8 uur, en ging dan de nacht in.