6 jaar en hoofdpijn?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by tallebal, Sep 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tallebal

tallebal Actief lid

Nov 7, 2012
    125
    0
    0
    Mijn dochter van 6,5 gaat naar groep 3. Grote verandering waar ze erg aan toe was. Ze klaagt vaker (niet dagelijks) over hoofdpijn en misselijkheid en heeft dat ook vaak met warmte. Heeft dan ook heel rood hoofd. Is ook snel wagenziek, maar dat staat hier even los van. Vorige week en gisteren misselijk en braken in de avond bij naar bed gaan. Ze praat erg hard altijd en zegt aan 1 oog wazig te zien. Sinds deze week ineens tegedraads, brutaal en ongeinterreseerd, terwijl ze normaal heel betrokken en lief is. Ze verspreekt zich af en toe met woorden omdraaien ook. (heb ik zelf ook last van door stress) Moet ik mij zorgen maken of kan dit een gevalletje kleuter puberen zijn? Ze heeft dat namelijk nog niet gehad en heeft 2 grote broers van 9 en 14 en sinds 3,5 maand een baby zusje die een syndroom heeft waar wij ons erge zorgen over maken, wij bespreken dit niet met haar maar misschien merk zij het. Ik maak me gewoon zorgen om haar.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Zou het persoonlijk toch even na laten kijken...
    Is het niks, dan is het niks, maar als het wel wat blijkt te zijn wil je toch wel weten wat het is!
    Het gedrag kan natuurlijk op meerdere manieren te verklaren zijn...

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Zou ook even met haar naar de huisarts gaan. Uitsluiten dat het iets lichamelijks is. En misschien kan de huisarts (door met haar te praten) ontdekken waar de mogelijke stress zit

4. gaiamaria

gaiamaria Actief lid

Jun 17, 2009
    154
    4
    18
    De klachten doen me denken aan migraine.

5. tallebal

tallebal Actief lid

Nov 7, 2012
    125
    0
    0
    ze heeft trouwens een bril die ze amper wil dragen maar heeft wel plus vier en plus vijf! misschien krijgt ze hoofdpijn van geen bril dragen.ik verplicht haar dat nu om te kijken of dat het kan zijn.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Die kans is wel heel groot...
    En als ze dan beetje naar achteren i de klas zit en je moet steeds moeite dien om te zien wat de juf op het bord schrijft...
    Daar kun je fikse hoofdpijn van krijgen.
    Zou hem zeker op school, tijdens de les opzetten dus.

Bij de kleuters speelde dat natuurlijk veel minder.

7. Anygirl3184

Anygirl3184 Nieuw lid

Sep 15, 2009
    3
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik dacht ook gelijk aan migraine, ik was zelf ook 6 jaar toen het bij mij geconstateerd is.

8. takhen

takhen Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    2,386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Bij mij dus ook en ik had dezelfde klachten!

9. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    mijn zoon, ook 6,5, net in groep 3, en ook brildragend (+5 en +5,5)
    klaagt ook veel over hoofdpijn, wil zijn bril ook liever niet op. Vooral zo in de zomer. veel zwemmen, veel buiten, vakantie, dus stukken sneller ff af om hem vervolgens niet meer op te zetten...

Vanaf deze leeftijd ongeveer kunnen ze hun sterkte niet meer zelf accommoderen, het rechttrekken gaat ze steeds moeilijker af. Kost ze veel energie en spanning.
    Ze kunnen dus echt niet meer zonder bril!

Maar, je kan altijd voor de zekerheid langs de HA gaan!

Ja hier krijg je hoofdpijn van! En van erge hoofdpijn kan je misselijk worden.

Share This Page