Help, oorpijn bij zoonlief.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door prinses, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Mijn zoon heeft een middenoorontstekimg. Kwam vandaag huilend uit school. Heeft eigenlijk vanaf vanmiddag meer gehuild, dan rustig gelegen. Huisarts geeft aan dat we paracetamol mogen geven, ook gedaan, maar toch komt de pijn er vol doorheen. Vanmiddag mochten we zelfs een dubbele dosis gegeven, maar ook dat had weinig effect. Hij bleef op de bank liggen, kreunen en huilen. We hebben ook neusspray gegeven.
    Om kwart over zes heeft hij even geslapen tot zeven uur. Daarna wakker tot negen uur. We hebben hem opnieuw een zetpil gegeven, voordat eigenlijk mocht. Toen heeft hij een half uur geslapen, en weer wakker en overstuur. Nu ligt hij weer een kwartier te slapen, maar we horen hem regelmatig kreunen.

Wat kunnen we nu nog doen? Iemand een tip? De kussens zijn al opgehoogd. Zouden jullie bellen naar de hap? Manlief vindt het niet nodig omdat we vanmiddag al geweest zijn, en hij zegt het hoort erbij. Ik vraag me af of het normaal is dat de pijn, ondanks de zetpillen zo blijft.

Ach hij huilt weer. Ben even weg.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Warme johannesolie of olijfolie in zijn oor druppelen, niet heet maar lauwig, en dan afdekken met een watje. Alleen doen wanneer je weet dat er geen gat in het trommelvlies zit.

Anders kan je een stoffen zakdoek warmmaken en met zout vullen en dit tegen het oor binden.

3. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Bellen naar de huisartsenpost voor advies als je zoontje ondanks de paracetamol nog zoveel pijn aangeeft, dit lijkt me toch niet normaal als hij nog kreunt na paracetamol.

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dat heb ik niet, dus dat gaat het niet worden. Oh, ik vind het zooo zielig.

5. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Als het trommelvlies nog heel is lidoceine druppels bij de apotheek halen. Dit verdoofd. Heeft hier super goed gewerkt.

6. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Dit!

7. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oorpijn is onwijs pijnlijk. Heb je de juiste dosering zetpil (voor je juiste leeftijd dus).
    En heb je oordruppels gekregen? Heel veel meer kun je volgens mij niet.
    Je kan de Huisartsenpost bellen, maar denk niet dat die veel zullen doen.

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Het stomme is, dat hij nu weer slaapt, en je dan denkt misschien slaapt hij nu door. Als hij nu weer wakker wordt, dan bel ik.

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dat zegt mijn man ook. Daarom twijfel ik ook.

De juiste dosering. Hij is vijf, weegt 21 kg, en we geven hem 240 mg.

10. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Normaal zeg ik: 'Bij twijfel niet doen.'
    Maar in het geval van zieke kinderen; alles doen wat je kan. Dus schroom straks niet om de huisarts te bellen.

Sterkte!

11. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Ow door merg en been gaat dat! Warm houden dat oor... Dan " knapt" de ontsteking sneller... Geef m ook af en toe wat te drinken... En als je zeker weet dat trommelvlies heel is kun je autalgan druppelen en afdekken met watje.... Maar het beste en dat jok ik niet ( heb het zelf vroeger wel 98 x gehad) is warmte... Moeders borst om trgenaan te liggen met het zere oor en anders kruikje ( met 5 handdoeken eromheen natuurlijk) succes!!! En sterkte!

12. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik ga zo naast hem liggen en zal een pittenzak warm maken.

Deel Deze Pagina