6 jaar en nog steeds bijna geen haar

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by brownielover, Mar 10, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,153
    3,028
    113
    Nederland
    Hoi hoi,

Mijn dochter van 6 heeft nog steeds bijna geen haar. Ze heeft heel licht blond haar, dun, met grove slag/krullen. Aan de voorkant is haar haar ook altijd kort en moet ik het met knipjes vast zetten. De lengte is tot op haar schouders ongeveer, langer word het niet.

De keren dat ze bij de kapper is geweest is op 1 hand te tellen.

Ze zit hier erg mee, iedereen uit haar klas of van de bso hebben lange vlechten en mooi lang en los haar. Ze is erg verdrietig dat zij dit niet heeft. In eerste instantie dacht ik, dat komt nog wel. Maar ik ben bang dat dit gewoon de maximale haarlengte is die ze kan krijgen.

Nu vroeg ze aan mij of er iets is om haar haren langer te laten groeien. Dus als iemand misschien tips heeft? Of een soortgelijk verhaal waarbij het haar ineens toch ging groeien, of juist niet?

Alvast bedankt!

2. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Helaas geen tips. Hier een dochter van8 met precies zulk haar. Het is alleen wel bruin. Je kunt ook zo op haar hoofd kijken. Langer dan schouderlengte wordt het ook niet. We hebben het eens heel kort laten knippen. Soort pixie-cut. Stond super leuk, en had het idee dat ze daarna wat meer haar kreeg. Maar ook zij wil graag lang haar net als de meiden in de klas en haar zusje van 4, dus weer laten groeien.

Maar ik lees even mee voor als er iemand wel tips heeft

3. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik heb wel eens wat gelezen over castor olie.. Maar of nou de olie of massage van de hoofdhuid is, wat misschien wat doet.

Ik gebruik het bij mijn dochter wel eens. Of echt werkt... o_O geen idee! Ze vind het wel heerlijk haartjes kriebelen .

Je hebt vitamine preparaat voor haar en nagels maar zou dat niet aan kind geven.... :|

4. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,153
    3,028
    113
    Nederland
    @Rozemarijn33 moest even googelen naar het kapsel maar zoiets zou ik hier niet voor elkaar krijgen. Puntjes wil ze al niet meer laten knippen zei ze vanmorgen, en als het kon wou ze nep haar. o_O Hier kun je inderdaad ook zo op haar hoofd kijken. Als ik haar haren zou föhnen (dat doe ik eigenlijk nooit) dan lijkt ze kaal omdat de wind alles zo hard weg blaast en er niks meer te zien lijkt.

@jolien 1986 weet je zo of je dat ook moet uitspoelen of alleen moet laten intrekken? Het is het proberen waard. Ik kwam dat vitamine preparaat ook tegen maar dat durf ik niet te geven.

5. jolien 1986

Het is vieze vette dikke olie, dus volgende ochtend haartjes wassen. Of naar zwembad oid :)

6. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,153
    3,028
    113
    Nederland
    Ah oke, zal het eens in het weekend proberen! En dan savonds neem ik aan en ermee naar bed laten gaan? Doe je dan een handdoek om het kussensloop of krijg je geen smeerboel?:p

7. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Voordat je van alles gaat proberen, ben je er al eens mee naar de huisarts gegaan? Weet je zeker dat er verder geen andere oorzaak is voor het dunne haar? Ik zou dat eerst helemaal uitzoeken, en daarna andere middeltjes proberen.
    Sterkte, kan me heel goed voorstellen dat dit erg naar is.

RoIn likes this.
  8. jolien 1986

Ik niet want mijn dochter heeft heel droog haar. Je kan oud kussensloop gebruiken . Verricht hier geen wonderen hoor Zie zelf niet hard groeien anderen vinden het wel. Maarja krullen koppie 3,5 Jr en nog steeds geen staartje kunnen maken.. Laat staan vlechten :roflmao:

Dat kriebelen en masseren vind ze in iedergeval erg fijn dus dat is al de winst

9. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,153
    3,028
    113
    Nederland
    Nou daar heb ik aan zitten denken. Maar mijn vriend vind dat niet nodig en zegt dat de huisarts er waarschijnlijk toch niks kan doen. Maar kan altijd even bellen voor advies. Wil er ook niet een te groot "ding" van maken voor mijn dochter, aangezien ze er al zo mee zit.

10. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik weet van een meisje van mijn werk, dat zij nl een haarziekte had. Ik durf niet te zeggen hoe of wat, maar ze liepen er mee in t ziekenhuis. Ik heb haar gekend tot haar 4e jaar en toen was ze nog zo goed als kaal.
    Ik zou het zonder weten van je dochter doen. Gewoon eens de ha bellen anders op telefonisch spreekuur en je verhaal doen. Dan weet je hoop ik al wat meer dan nu.

11. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

Dec 21, 2013
    1,805
    655
    113
    Wellicht eerst (stiekem) foto's van haar haren maken om ze aan de huisarts te laten zien, zodat zij niet mee hoeft naar de huisarts.

12. nmv

nmv Fanatiek lid

Jan 7, 2013
    3,964
    270
    83
    Oost-NL
    Klinkt heel erg zoals mijn dochter (5,5 jaar), ook blond en dun haar. Het is nu tot op haar schouders en het is volgens mij nog maar 3x geknipt. En ook zij wil zo graag lang haar...
    En als ik de verhalen moet geloven (en gedeeltelijk afgaande op foto's) was mijn haar vroeger ook dun en langzaamgroeiend. Nu heb ik een hele dikke bos met blond haar dat tot halverwege mijn rug is gegroeid (en geknipt ). Dus het komt goed!

Ik denk niet dat dit een ziekte is, dan denk ik namelijk aan bijvoorbeeld alopecia, want dan zie je ook kaalheid zonder die föhn erop te zetten.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,212
    16,569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn oudste dochter heeft ook best lang dun haar gehad en ook dat je op haar hoofdhuid keek, heb me er ook weleens zorgen over gemaakt. Ze is nu 13 jaar en ze heeft een kop haar waar je u tegen zegt, ze heeft veel haar maar het is ook behoorlijk dik, ik heb er verder nooit iet mee gedaan, ongemerkt is het voller geworden. Ze heeft tot zeker haar zevende jaar haar tot op de schouders gehad want langer groeien deed het niet en is ook niet mooi bij heel dun haar, toen het dikker werd ging het ook meer groeien en nu is het ruim over de schouderbladen.

14. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,780
    7,367
    113
    Mijn dochter heeft ook dun haar. Wel prachtig rossig. Maar dun en helemaal stijl. Heeft ze van mij geërfd, dat dunne. Nu heb ik een bos krullen, dat scheelt wel, ziet er dikker uit dan bij haar.
    Ze wil ook lang haar. Tja, niet iedereen heeft het geluk dat dat kan. Ik heb haar dat al vaak uitgelegd, en de afgelopen jaren best wel eens gechanteerd met naar de kapper gaan en lekker korte bob laten knippen, maar sinds een jaar of 1,5 lukt het me niet meer, en heb ik besloten dat ze het zelf moet weten, dat ik er niet meer zo bovenop moet zitten, en laat ze het groeien. Om heel eerlijk te zijn is het los absoluut niet mooi. De kleur is geweldig, dat rode haar, maar het is zó dun. Ze moet er van mij dus wel altijd iets in, staart, vlechten o.i.d. maar dat accepteert ze wel gelukkig.
    Zelf heb ik nog nooit haar tot op mijn schouders gehad, dat klinkt voor mij al aardig lang :D Er zijn wel tijden geweest dat je zo op mijn hoofdhuid keek en ik echt kale plekken had, vooral hormonaal, na de zwangerschappen. Dat is echt vervelend, de kapper raadde vitamine B aan, geen complex, maar echt alleen vitamine B. Ik heb het nooit geprobeerd eigenlijk, ja, als tiener ooit eens, maar het hielp toch niet bij mij, maar misschien is het het proberen waard?

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Mijn oudste heeft dik haar en veel, groeit makkelijk tot op haar billen. Jongste van 4,5 heeft dun, lichtblond haar en weinig. En het wordt gewoon niet lang genoeg voor een fatsoenlijke vlecht. Ik had zelf precies zulk haar als kind.

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Mijn jongste dochter heeft ook dun haar. Wel donkerblond, dus misschien dat dat scheelt. Ik laat het zo nu en dan knippen op kaaklengte, dat ziet er mooier uit, vind ik. En inmiddels wordt het langzaamaan wat voller. Soms vindt ze het jammer dat ze geen lange haren heeft (hier ook alleen maar meisjes in de klas met lange dikke vlechten ed), maar het is nu eenmaal zoals het is. Ze blijft er gelukkig niet in hangen en accepteert dat ze (nog) geen lange haren heeft.

De oudste begon ook met dun haar, maar bij haar werd het wel wat sneller wat voller en langer ed.

17. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,565
    601
    113
    Mijn dochter wordt bijna zeven en net zo. Dun en kunnen twee kleine staartjes of 2 dunne vlechtjes in en anders niet. Ik vind het ook jammer. Maar wat ik zo raar vind is dat het vooraan niet goed groeit. De voorste plukken worden gewoon niet lang of knappen af? Waardoor ik altijd met schuifspeldjes bezig ben maar die glijden er op den duur ook weer uit. Een keer een pony geknipt maar stond ook niet mooi.

Ik ben ook benieuwd of er mensen zijn bij wie dit later anders werd? Een vriendin van mij die gewoon mooi lang haar heeft, zegt ook dat die voorste haren bij haar nooit willen groeien. Daardoor zit een mooie bob er bij mijn dochter niet in.

1 kapper (jonge meid) reageerde een keer heel raar en of ik er wel eens mee naar een huisarts geweest was.... En of haar nagels wel groeien (die groeien juist heel hard, wou dat het andersom was...) maar zij reageerde echt heel raar. Alle andere mensen die ik ken die kapper zijn, zeggen dat ze het wel vaker zien...

18. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,153
    3,028
    113
    Nederland
    Ik ben ook wel benieuwd naar je bovenste stuk. Hier is de voorkant ook heel kort, en ongelijk. Het is nog nooit op 1 lengte geweest. Kapper zei toen dat hrt vanzelf wel zou komen, maar 1 a 2 jaar later is het nog even kort :p

19. ellenvz1984

ellenvz1984 Actief lid

Mar 3, 2012
    196
    54
    28
    mijn gezin :-)
    veluwe
    Geen tips, maar ook zeer herkenbaar hier.
    De jongste van ruim 7 heeft ook nog steeds heel dun en kort haar. Naar de kapper zijn we eigenlijk nog nooit geweest met haar, mijn moeder knipt alleen 1 keer in de 2 maanden alles weer op 1 lengte.
    Hieronder nog wat foto's van hoe het was toen ze 5 was (links boven) en hoe het nu is (links onder en rechts) photostudio_1552398871611.jpg

20. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,329
    10,295
    113
    Er is een verschil tussen dun haar en zo dun dat je meer op de huid kijkt. Het kan een ziekte zijn. Ik kende ook een meisje dat heel weinig haar had en haar moeder had dat ook, kon je echt op de huid kijken.

Zelf had ik vroeger ook erg dun haar. Gelukkig goed gekomen maar pas op latere leeftijd.

Share This Page