Ons zoontje krijgt een verjaardagsfeestje en een doopfeest. Om eerlijk te zijn heeft hij eigenlijk alles al wat zijn hartje kan begeren. Vind ook dat hij niet een hoop extra speelgoed nodig heeft. Maar onze gasten staan erop dat ze een cadeautje mogen meebrengen én vragen wat ze kunnen meebrengen. Wat kan ik vragen voor een 1-jarig jongetje? Ik heb al zitten denken aan rompers in de volgende maat en een goede fietshelm voor als hij mee achterop de fiets mag. Ik koop bovendien veel tweedehands kleding, omdat ik het zonde vind om erg veel geld uit te geven aan dure kleren. Vind het dus ook zonde voor onze gasten om daar veel geld aan uit te geven. Ik heb bovendien een specifieke smaak in kledij voor mijn zoontje en heb niet graag als ik hem zaken moet aandoen die ik niet leuk vind staan. Met andere woorden: ik wil ook niet gewoon zeggen, koop maar eender welke kledij. Is misschien een beetje idioot van mij, maar ach... Wij hebben reeds het toekomstig eetgerief, eetstoel, de volgende autostoel, speelgoed voor als hij wat ouder is, een hoop leesboekjes... Gewoon omdat we dit op de geboortelijst hadden gezet, omdat we toen al inspiratieloos waren. Dus welke praktische zaken kun je vragen voor een 1-jarige? Dit is dus echt voor de gasten die géén geld willen geven, maar een leuk cadeautje!
Ik vind mooie voorleesboeken altijd fijn. Niet zozeer voor 1jarigen maar bv jip en janneke of kolletje of een sprookjesboek voor als hij wat ouder is. Iets moois voor zijn kamertje? Een nieuwe bal, daar kan je er nooit genoeg van hebben
Voor de zomer: zandspeelgoed, opblaasbadje. badspeelgoed, klein speelgoed pianootje, van die grote, zachte vloer puzzelstukken, een pop met flesje (vond mijn zoon geweldig toen hij ong 1,5 jr oud was)
• (verzilverde) spaarpot • cadeaubon voor eerste loopschoentjes • bijtring • een wobbel (wel groot cadeau, maar onze 1 jarige is er gek op) • oefenbeker • wasco of kleurpotloden speciaal voor kleintjes
Ik was nog aan het twijfelen over de wobbel. Ik vind het wel een duur cadeau, en heb een beetje bang dat hij het niets gaat vinden. Maar hoor inderdaad veel positieve dingen erover Wasco of kleurpotloden voor kleintjes is inderdaad nog een goed idee! Alle andere dingen heeft hij al
Ik zou dat niet erg vinden, maar veel mensen in mijn omgeving vinden dat 'hetzelfde' als geld geven. Die wat geen geld willen geven, willen bij ons meestal ook geen cadeaubonnen geven Wij hebben inderdaad het voorleesboek van Jip en Janneke. Ik had nog mijn eigen exemplaar! Ook een ander voorleesboek van mijn kindertijd staat al in zijn boekenkastje. Hm... Iets moois voor zijn kamertje... Daar moet ik eens over nadenken, wie weet schiet me iets te binnen! Een bal heeft hij nog niet! Dus dat zou wel een goede zijn én is niet te duur! Dus de gasten die een klein cadeautje willen geven, hebben dan ook dadelijk inspiratie! Een pop met flesje is misschien ook nog een leuke!
Duplo Zandbak Glijbaan Puky lino fietsje (2e hands) Stoepkrijt Houten keuken speelgoed Vingerverf Stickers om te plakken Haba boomgaard spel Puzzels , houten en/of leg puzzels Mozaiek speelgoed
Mijn ervaring met mijn zoontje is dat alle knutsel spullen (klei, verf, potloden) vrijwel meteen in de mond verdwijnen. Klinkt leuk maar in de praktijk was is er nog echt te jong voor en ben je na 1 minuut er wel wel klaar mee. Wat wel echt een succes is, een draai-duw-trek speelboekje, Nijntje speelt verstoppertje, een bal.
Mijn zoon is 14 maanden, maar kan met de wasco krijtjes al goed kleuren (krassen haha), doet het niet in zijn mond. Nijntje verstoppertje spelen vonden beide kinderen ook geweldig.
magformers > vond hij vanaf een maand of 10 leuk om stappels te bouwen eco zandbak autos > zijn best duur maar hier ook populair wobbel > leuk vanaf ze kunnen kruipen, hier veel gebruikt Watertafel voor buiten Tafeltje met bakken voor sensory play binnen Sensory play materiaal (kommetjes, pincetten, etc) Sorteer spel Mijn eerste boomgaard spel pickler driehoek Lekkere speel/picknick mat voor buiten met bv plastic onderkant en lekker zachte bovenkant schommel / zandbak / glijbaan / speelhuisje keukentje kindermes van kiddycutter: hier vanaf 1 gekregen en kan er nu best aardig mee snijden
Zwemluiers, zwem/badcape/zwembroekje Zonnebrand voor kleine kindjes Zwitsal zeeppomp of wat je voor hem gebruikt. Kindertandenborsteltje/tandpasta/toilettasje. En miss van die mini shampoo enz voor evt op vakantie. Leuke pyjama maatje groter. Rietjesbeker. Bad/douchespeelgoed.
Je kunt ook een verlanglijstje maken waarop je specifiek zegt welke romper/broek/trui/etc je wil hebben. Verder toegangskaarten voor het zwembad/dierentuin/etc. En misschien iets in het kader van jullie geloof, aangezien het ook ter viering van zijn doop is.
Kaartjes voor een dagje dierentuin, (binnen)speeltuin, zwembad? Of als een groep mensen samen een duurder kado wil geven een abonnement voor iets? Knutselspullen, kan je altijd gebruiken, is het niet nu dan wel over een tijdje. Leesboeken, mijn liefste boek heeft bijv erg leuke persoonlijke boeken En anders is het fijn als ze er zijn, een kado is niet nodig zou ik zeggen
Mss zo'n gepersonaliseerd boekje? Die heb je bv van woezel en pip. Of dingen als een zwembroek, uv shirtje, een opblaaszwembadje voor in de tuin, een gietertje.
Spulletjes voor in / bij het water. Een zwembroeken, waterspeelgoed, zwemband, etc. En toch wat knutsel dingen, over een paar maanden zal het opeens veel beter gaan. Houten puzzels