Hier ook 6 jaar verschil niet bewust dit leeftijd verschil. Maar ik raakte niet meer natuurlijk zwanger. Het heeft zijn voor en nadelen. Maar heb dan ook twee zorgen kindjes dus veel ziekenhuis opnamens. Wat helemaal in deze corona tijd een ramp is, want de ene mag niet bij de ander langskomen.
Ik scheel zelf een jaar met mijn zus en we zijn de beste vriendinnen. Met mijn broers scheel 2 en 3 jaar en we hebben een hekel asn elkaar. Mijn zonen schelen straks 12 jaar en ik hoop dat ze beste vrienden worden. Maar dit ligt geheel aan hun karakter, etc. Ik kan er niet wakker van liggen na dik 4 jaar in de medische molen en 4 miskramen. Je kan echt nooit voorspellen hoe het zal gaan lopen tussen je kids, ongeacht leefdtijd of geslacht! Geniet er gewoon van zou ik zeggen
Hier 6 jr en een maand er tussen en ze zijn de beste vriendjes en van tijd tot tijd hebben ze wel eens mot. Ze zijn nu 5 en 11 en we hadden het niet anders gewild! Gefeliciteerd laat het los het is nu zo en je zal merken dat het helemaal goed gaat gaan!
Dank jullie wel! Ik lees een hoop leuke verhalen en ervaringen ☺️ En nogmaals, ik weet dat ik niet mag klagen, want er zijn een hoop mensen die dit niet “gegund” is helaas.
Wat vervelend om te horen, dat lijkt me, vooral in deze tijd, niet makkelijk! Ik hoop dat het snel beter gaat bij jullie!
Ze kunnen alleen maar mot hebben als ze ook naar elkaar omkijken of met elkaar spelen, dus blij om te horen ☺️
Ik schil 11 en 13 jaar met mijn (half) zusjes. Door omstandigheden niet echt een andere met ze toen ze kleiner waren maar nu de oudste volwassen is zien e elkaar super vaak. Paste hier ook op. Mijn band is nu zo vee beter. De jongste wil me niet kennen door verhalen van onze moeder en haar vader. Leugens maar goed ik kan niks aan haar keuze doen.
Er zijn volgens mij maar weinig broertjes en zusjes die genieten van elkaar waarschijnlijk pas op latere leeftijd haha. Ik denk dat het juist een betere band misschien zal geven als kort op elkaar. Tussen mijn kinderen zit er steeds ongeveer 2/2,5 jaar tussen. Spelen met elkaar, maar maken ook veel ruzie met elkaar alleen al door in elkaars space te zitten. Mijn oudste is echt een grote broer voor mijn jongste. Alle geduld met haar en zij voelt zich veilig bij hem. Zij schelen ook 6 jaar (bijna 7). Dat gaat veel beter en liefdevoller dan de rest die dicht op elkaar zitten qua leeftijd
Gefeliciteerd! Dat komt echt wel goed! Je kindje heeft genoeg tijd om er aan te wennen en is oud genoeg om het te snappen. Tis niet dat er morgen ineens een baby in huis is. Een kort/klein leeftijdsverschil is ook geen garantie voor een goede band samen! Tussen mij en mijn zus zit maar 22 maanden en wij zijn nou niet echt bepaald heel close… Tussen mijn dochter en haar zusje straks ruim 4,5 jaar en ze kijkt er nu al naar uit! Komt echt goed!
Het is zoals het is toch? Hier zit er 2 jaar en 3 maanden tussen nr 1 en 2. Tussen nr 2 en 3 zit straks 1 jaar en 9 mnd. Ik kan je zeggen dat een klein leeftijdsverschil ook geen garantie is dat het goed gaat. Nu kun je daar op deze leeftijd (die van mij zijn nu 3 en 1) nog niet veel over zeggen. Maar die kunnen op dit moment totaal niet met elkaar overweg. Echt vreselijk, die 2 bij elkaar. Het zijn beide felle jongens, ontzettend koppig, ongeduldig en de oudste is ook vrij dominant. Tsja, dat botst gewoon op dit moment. Ik hoop spoedig op betere momenten want momenteel speel ik de hele dag voor politie agent. Dood en doodvermoeiend.
Ik scheel 12 en 11 jaar met mijn zusjes en ik droeg die 2 echt op handen! Met mijn broertje scheel ik 18 jaar.
Dikke proficiat. Hier worden ze 4,11 en 12. Ik vind dat grotere leeftijdsverschil echt veel aangenamer eerlijk gezegd
Mijn ma dacht altijd leuk 2 meisjes nog geen 1.5jaar ertussen. Nou echt in de puberteit werd het pas super hoor. Daarnaast verschil ik 1.5, 3.5, 7 en 14 jaar met m'n broertjes en zussen. Ga met allemaal leuk om maar moet ook zeggen ligt ook aan de karakters. Met m'n broertje ging ik heerlijk fietsen toen hij 1.5/2 jaar was of nam hem in de wagen mee naar de stad. Met m'n zusje is het contact pas goed geworden toen wij beide kids hadden. Daarnaast is m'n zoon van 5 weer de beste maatjes met z'n neef van 10. Zien elkaar onderhand als broertjes, hij ruilt voor mijn zoon zo z'n zusje in. Geniet van je kids geloof mij voor alles is iets te zeggen.
Mijn zus en ik schelen ruim 2 jaar. Ik wilde vroeger altijd heel graag met haar spelen, maar zij vond mij lastig en irritant. Nu is onze band hartstikke goed, al is het nog altijd zo dat ik meer behoefte heb aan contact met haar, dan zij met mij. Mijn kinderen schelen ruim 3 jaar, en bij hen zie ik precies hetzelfde gebeuren als bij mijn zus en mij vroeger. Leeftijd speelt mee, maar karakter zeker zoveel. De oudste 2 van mijn zus speelden altijd samen en hadden werkelijk nooit ruzie, maar nu ze puber en pre-puber zijn vechten ze elkaar het huis uit Oftewel, volgens mij valt er niks van te zeggen, het komt zoals het komt. Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Ze hoeven geen beste beste vrienden te zijn als in speel kameraadjes Hij zal alles veel meer mee krijgen dan wanneer ze nog heel jong zijn en persoonlijk vind ik dat wel echt heel leuk om te zien. Mijn zoon en dochter schelen bijna 4 jaar en hij is echt een geweldige, lieve grote broer. Helpen kan hij ook heel goed en hij vindt het vooral heel leuk om zijn zusje aan het lachen te maken
Mijn broertje en ik schelen bijna 5 jaar. Nooit een probleem geweest Sterker nog, we hebben een geweldige band en hadden nooit onenigheid over speelgoed door het leeftijdsverschil
Gefeliciteerd! Hier 5,5 jaar verschil, 2 jongens van nu 8 en 3. Ze spelen samen en vechten samen... De oudste wil tegenwoordig veel gamen en vind spelen minder boeiend,aar doordat er veel speelgoed is van de jongste speelt hij nog wel veel mee (en games hij minder dan hij zou willen) Daarin tegen speelt de jongste al van jongs af aan met speelgoed pistolen, zwaarden en weet ik wat nog meer... Ik vind het geweldig, ze zijn super hecht en kunnen niet zonder elkaar. Maar of dat over 10, 20 of 30 jaar nog zo is zal niet van t leeftijdsverschil afhangen denk ik
Ooit heeft iemand me eens verteld dat wat voor leeftijdsverschil dan ook het ligt echt aan de karakters ... en die heb je vaak niet voor het kiezen. Ikzelf ben blij dat er 6 jaar tussen zit. En ja we komen wel eens tegen dat hetgeen we willen doen niet voor beide kids leuk is nou dan splitsen we op ... we zijn niet zo dat we alles samen moeten doen ... leuke is dat je dan wat vertellen hebt bij het eten
Gefeliciteerd! Soms lopen dingen anders dan we willen! En het leeftijdsverschil zegt natuurlijk helemaal niets, ook kinderen die korter op elkaar zitten kunnen elkaar dagelijks in de haren vliegen. Mijn zusje en ik schelen 8 jaar en hebben nooit ruzie gehad en tuurlijk zijn de interesses anders door het verschil, maar hebben nu een goede band met elkaar. Mijn jongens schelen ook ruim 8 jaar en de oudste is zo leuk met de jongste en de jongste is echt gek op z’n broer! Tuurlijk heeft de oudste andere interesses. De oudste speelt graag op de xbox of buiten met het buurjongetje, terwijl de jongste heerlijk met een emmertje en wat zand in de tuin speelt of met een auto door de woonkamer raced, maar de dynamiek tussen hen is zo leuk!