zwanger en nu???

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door bonny85, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bonny85

    bonny85 Nieuw lid

    4 nov 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal

    wij zijn er net achter gekomen dat wij zwanger zijn. super blij ermee.
    alleen ik zou niet weten wat ons te wachten te staat.
    mijn vriend heeft al 2 kinderen die zijn al een stuk ouder en dit zal mijn eerste zijn.
    ik ben nog steeds aan het wachten op de bloeduitslag van de ha. en wil graag gister naar de verloskundigen haha.
    volgens de ha zouden we ongeveer 7 weken zijn.

    hoelang duurt het eer je naar de verloskundige kan?
    wat gaat daar gebeuren wat willen ze weten wat gaan ze doen( kunnen we ons een beetje voorbereiden of ja ik.)
    ik ben ontzettend moe en constant koud is dat koud hebben normaal?
    krampjes in mijn onderbuik is dat normaal?
    normaal ga je hier uiteraard voor naar de ha met deze vragen maar die was gesloten ivm carnaval (limburg he)
    ik ben gewoon beetje nerveus denk ik

    ik ben zo blij en denk misschien wat ongeduldig.

    als iemand wat tips heeft over wat me te wachten zou staan zou ik heel blij zijn. uiteraard is het voor iedereen natuurlijk anders maar toch.

    alvast bedankt van een hele blije toekomstige mama
     
  2. MichMar

    MichMar Niet meer actief

    Gefeliciteerd.

    Ik ben ook zwanger van de eerste.

    Vermoeidheid en kou horen erbij zeggen ze, ik had er ook last van.
    Ik had met 9 weken de eerste afspraak met de VK omdat wij een combitest wilden, normaal is het met 11 of 12 weken dat je de eerste afspraak hebt.
    Ze willen de gezondheid van jou, je vriend en naaste familie leden weten. Hoge bloeddruk, diabetes en andere erfelijke aandoeningen zullen ze naar vragen.
    Uiteraard je cyclus en de eerste dag van je laatste menstruatie. Dat zijn wel wat dingetjes om even op papier te zetten misschien, en verder alles op je af laten komen, van de VK krijg je veel informatie en begeleiding over het hoe en wat...

    Bij 5 weken had ik trouwens erg last van krampen in mijn onderbuik, dit bleek met de groei van mijn baarmoeder te maken te hebben. Mij is nadrukkelijk verteld dat ik met vooral niet druk moet maken zolang ik geen hevig bloedverlies heb en bij twijfel VK of HA bellen...
     
  3. charity2010

    charity2010 Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Gefeliciteerd meid :D!

    De eerste afspraak bij de verloskundige is meestal rond de 8 weken. Ze doen dan nog niet veel, je moet dan een hele hoop vragen over je gezondheid beantwoorden, je bloeddruk meten en je krijgt een hele stapel folders mee naar huis :). Vaak maken ze dan ook meteen een afspraak voor een eerste echo.

    Vermoeidheid hoort er helemaal bij! Dat koud hebben ook en de krampjes die je voelt, is zeer waarschijnlijk je groeiende baarmoeder. Zolang je geen hele heftige krampen of bloedverlies hebt, hoef je je geen zorgen te maken.
    Lekker van genieten!
     

Deel Deze Pagina