Hoi hoi, 2 jaar geleden hebben we een icsi poging gedaan waarbij uit de 1e verse terugplaatsing een mooie dochter is ontstaan. Ze is nu 14 maanden en het begint te kriebelen voor een brusje. We hebben uit deze poging nog 2 cryo's in Nijmegen. Nu is mijn vraag aan jullie hoe een cryo terugplaatsing in zijn werk gaat? Alvast bedankt voor de reactie(s). Groetjes Janine
In een natuurlijke cyclus, waarbij de cryo een paar dagen na je eisprong teruggeplaatst wordt. Of in een kunstmatige cyclus. Daarbij ga je op cyclusdag 1 aan de Progynova. Dit zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies wel groeit, maar dat je geen eisprong krijgt. Als je baarmoederslijmvlies minimaal 6 mm is, begin je met Utrogestan. Na een dag of vijf wordt de cryo teruggeplaatst. De Utrogestan blijf je tot de testdatum gebruiken.
Als je IVF/ICSI doet, heb je je eileiders niet nodig. Een embryo wordt immers direct in de baarmoeder geplaatst. Dus dan is een HSG-onderzoek zeker niet nodig, het heeft totaal geen meerwaarde. Het kan wel zijn dat je eerst opnieuw voor een echo moet om te kijken hoe het er met je eierstokken en baarmoeder voor staat. Misschien een bloedonderzoek om je hormoonwaardes te bekijken. Misschien de test op HIV, Lues en Hepatitis herhalen, want die uitslag geldt maar een jaar. Een intakegesprek bij gyn, uitleg van hoe het gaat. Dus er gaat waarschijnlijk wel wat voorbereiding aan vooraf.
Aangezien je in Nijmegen wordt behandeld, moet je waarschijnlijk, na het bloedprikken op HIV en Hepatitis, op cd 1 beginnen met Progynova, dan een keer een echo (cd 10 tot 14 uit mijn hoofd), dan Utrogestan erbij en dan na een paar dagen de tp. VErvolgens beide medicijnen blijven gebruiken tot de test, en bij een positieve test tot 12 weken. Succes!
Ik moest op dag 10 van de cyclus komen voor echo, dat werd dan gevolgd, wanneer er werd gedacht dat ik tegen de ovulatie aan zat moest ik bloedprikken. Dit was in een natuurlijke cyclus
Bedankt voor de reacties. Ik heb gister de verwijsbrief van de dokter aangevraagd. Morgen kan ik bellen voor een code om een afspraak te maken. Groetjes Janine