Meisjes (11 en 12) ziek van op straat gevonden drugs

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Boordevol, 2 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Meisjes (11 en 12) ziek van op straat gevonden drugs

ZWANENBURG - Twee meisjes (11 en 12 jaar) uit Zwanenburg zijn maandagavond onwel geworden nadat ze op straat gevonden drugs hadden ingenomen. De meisjes werden met spoed naar het ziekenhuis gebracht. De pillen lagen op straat in de omgeving van de Domineeslaan.

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Je zou het bij deze leeftijd niet meer verwachten maar blijkbaar moet je ze ook dan nog waarschuwen niets van de straat te eten. Vreselijk.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.667
    5.701
    113
    Wat vreemd, net wat je zegt op die leeftijd ert je toch niks meer watje op straat vind.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zelfs mijn dochters weten al: alles dat op straat ligt is vies.

(Maar kan me voorstellen dat het voor hun ouders enorm schrikken was)

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.885
    5.137
    113
    Dit inderdaad

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.282
    36.147
    113
    Dus het probleem zit hem niet in de drugs die op straat slingeren, maar de kinderen (want dat zijn het nog en die doen wel eens mi der verstandige dingen) die ze hebben ingenomen? Vind ik een vreemde redenatie.

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113

Wat een vreemde reactie! Nee tuurlijk niet maar ik zou niet meer hebben gedaht mijn kids als ze elf zijn te zeggen dat ze niet mogen eten vand e straat. Je kunt niet voorkomen dat mensen wat voor troep dan ook op straat achterlaten helaas maar je kinderen kun je er wel op wijzen alleen ben ik dus oprecht verbaasd dat deze meisjes op deze leeftijd nog iets van de straat eten maar daarmee zeg je toch niet dat zij op de eerste plaats schuldig zijn?

8. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.885
    5.137
    113
    Natuurlijk niet. Zulke dingen horen niet op straat te liggen. Maar ik zou het op die leeftijd gewoon niet zo snel meer verwachten. Dat het voor die leeftijd wel duidelijk is en je het dus niet meer hoeft te zeggen. Betekent niet dat het probleem in de kinderen zit. Is juist een goede leer denk ik: ook op die leeftijd, kunnen kinderen dat oppakken.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.282
    36.147
    113
    Nee, je zou het idd niet meer verwachten op die leeftijd, helemaal eens en ik denk idd dat dit een goede les is.

Maar ik denk dat kinderen zo zijn. Ik bedoel welke ouder leert zijn kinderen tegenwoordig niet over misbruik/loverboys etc en toch zijn er nog genoeg tieners die toch ten prooi vallen van een idioot. Je zou ook denken dat ze dan beter moeten weten, maar blijkbaar is het niet zo simpel.

10. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Met als groot verschil dat je je kinderen niet voor loverboys waarschuwt op hun eerste of tweede jaar. Niet eten vd grond leer je daarentegen wel al heel vroeg dus daarom verwacht je dit niet meer. Ik vidn het dus ook een goede les.

11. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Heel vreemd verhaal...

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.282
    36.147
    113
    Wat ik mij dan ook wel weer afvraag op die leeftijd, hadden ze het wel echt gevonden of was dat het verhaal?

13. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Precies dit

14. Vakantieganger

Vakantieganger Fanatiek lid

4 jan 2016
    1.007
    4
    38
    Vinkeveen
    Categorie: sterke verhalen. Ik geloof niet dat ze de drugs op straat hebben gevonden.

15. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Dit dacht ik ook meteen.

16. Ballon

Ballon Niet meer actief

Misschien wisten die meisjes dondersgoed wat het was en waten ze gewoon erg nieuwsgierig naar de effecten ervan? Ik heb nog nooit een pilletje gebruikt, maar mijn gezonde verstand zegt dat als ik het doe er maar een moet nemen en al zeker niet van straat. Ik ben dan ook bijna 28. Ik denk dat veel meisjes van die leeftijd de gevaren totaal niet in kunnen schatten en hun nieuwsgierigheid heeft gewonnen.

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik blijf het een apart verhaal vinden. En ik lees net een reactie van iemand op Facebook en daar ben ik het wel mee eens. Voor de mensen die wel eens een pilletje hebben genomen weten dat dat echt ranzige vieze chemische smaken zijn, je kan mij niet vertellen dat die meiden na 1 pilletje dachten '' Hmmm lekker, we eten de rest op ''

Vind het echt verschrikkelijk voor die meisjes en hoop dat ze snel weer beter zijn en hoop dat ze er van geleerd hebben. Je hoopt als ouders zijnde natuurlijk wel dat je kind zeker op die leeftijd wel weet dat je niets van de grond moet eten.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nou dat vraag ik me ook af.
    Je wilt soms niet weten waar ze op deze leeftijd al mee bezig zijn ( helaas).

19. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Vreselijk... het idee alleen al. Mn dochter is 10..
    Moet wel zeggen, mijn zoon van 8 heb ik van jongs af aan al verteld, dat wat buiten op straat ligt vies is en dat ze natuurlijk niks van de grond moeten eten. Maar heeeel soms ziet hij weleens een snoepje liggen (met papiertje erom) en dan wil hij dat nog opeten 'want er zit toch een papiertje om'. Dan leg ik hem uit dat er een hond overheen kan hebben geplast, of dat de persoon het snoepje niet lekker vond en het terug in het papiertje heeft gedaan enz. Maar een snoepje blijft een aantrekkingskracht geven op kinderen!

20. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik geloof het niet en aangezien er daarna ook onder het nieuwsbericht stond dat er een feestje was geweest met onder het mon wij zijn oostblokkers wij drinken allen en gebruiken niet geloof ik het helemaal niet meer.
    ik hoop dat de ouders er goed van geschrokken zijn en zorgen dat hun kinderen er niet meer aan kunnen komen

Deel Deze Pagina