Wat ontzettend afschuwelijk dat mensen zoiets met kinderen kunnen doen. Daar breekt je hart toch van, niet te geloven! Als we er de ruimte voor zouden hebben (maar ons huis is eigenlijk al te klein voor onze eigen kinderen) en mijn gezondheid zou het toelaten dan zou ik mijn huis én hart openstellen voor kinderen in dit soort situaties. Laat ze maar komen, dan zullen wij ze wel leren hoe het wél moet. Wie weet, in een ander/groter huis...
Ik moet daar ook altijd aan denken als ik zulke artikelen lees. Ik zou het dolgraag willen en heb echt genoeg liefde om te geven aan zo'n kindje. Het lastige is alleen dat deze kinderen vaak een rugzakje met zich meenemen. Ze zijn getekend voor het leven. Kan ik dat mentaal wel aan. Het lijkt me ontzettend zwaar. Ik heb het van dichtbij meegemaakt. Vrienden van ons hadden ook een pleegzoontje. Ontzettend pittig. Jongetje had last van bindingsangst etc. Uiteindelijk was het beter dat hij het gezin zou verlaten. Echt vreselijk was dat. Zowel voor hem als de pleegouders, hoewel het toch het beste was. Het is zeker iets wat ik in mijn achterhoofd hou. Maar ik denk dat veel mensen om deze reden die stap niet nemen, hoe graag je het ook wilt.
Wij hebben er info over opgevraagt een tijd geleden en deze kinderen gaan ook naar de opvang wanneer de pleegouders werken. Maar ik heb daar zelf ook een dubbel gevoel bij. Er wordt al zoveel gesleept met die kinderen dat je ze liever thuis houdt. Overigens krijg je de kosten die het kind met zich meebrengt vergoed, juist voor bv de opvang, een slaapkamer, kleding kopen etc. Maar je moet het idd maar kunnen! Wat madeliefje ook zegt, deze kinderen hebben vaak hevige problematiek. Dan hebben ze pleegouders nodig die dat aankunnen. En gezien onze situatie met mijn gezondheid en die van de kinderen is het niet verstandig. We hebben echter 2 slaapkamers over en in mijn hart zou ik het zo graag willen! Dus wie weet over een aantal jaar. Adoptie is voor ons ook een serieuze optie. Mijn man komt uit Zuid Afrika dus wij kunnen van daaruit wat makkelijker adopteren. Maar ook dan moet je je heel goed afvragen of je gezin de bijbehorende problematiek aankan en op dit moment is het een 'nee' voor ons. Vreselijke tweestrijd!
Ik lees net dat het jongetje buiten levensgevaar is. Gelukkig maar! 6-jarige die 15 uur op balkon stond buiten levensgevaar | NOS
De reden waarom hij voor straf op de balkon is gezet is al te gek voor worden. Hij zocht naar eten dus die arme jongen had gewoon honger??!! Ik hoop dat ze hiervoor flink gestraft worden.
"De ouders ontkennen de feiten niet, maar beseffen de ernst niet", zegt een woordvoerder van het parket in Brussel tegen nieuwssite VTM. "Ze denken dat het normaal is wat ze gedaan hebben." Dat is het probleem. En er zijn echt veel mensen, die denken dat ze normaal, of zelf goed bezig zijn, terwijl ze eigenlijk hun kinderen mishandelen. Als het niet fysiek is, dan wel geestelijk.