6 kg wasmachine..nat of droog?

Discussie in 'De lounge' gestart door NORAH1979, 25 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Wij hebben een nieuwe wasmachine met een trommel geschikt voor 6 kg wasgoed.

    Maar is die 6 kg dan nat of droog? Ik zie t in de handleiding niet staan.
    Ik zou namelijk geen idee hebben wat droge was weegt als t nat is.

    4 of 5 spijkerbroeken wegen nat wellicht wel 5 a 6 kilo, maar dan was je niet met een volle trommel. En dat schijnt ook weer niet handig te zijn.

    Hoe doen jullie dit?
     
  2. floppie888

    floppie888 Bekend lid

    3 sep 2014
    793
    549
    93
    Volgens mij gaar het om het gewicht van de vuile was, dus droog.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  3. rums

    rums Niet meer actief

    Het gaat om de droge was
     
  4. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik prop de wasmachine gewoon vol en zie wel.
    Maar de kg gaan over de droge was. Let wel dat als je veel spullen erin stopt die heel zwaar worden door het water dat je machine het waarschijnlijk niet kan centrifugeren. De oplossing daarvoor is om hem niet op vol vermogen te zetten maar 1 tandje er onder.
     
    Thea23, DastyQueen en dds vinden dit leuk.
  5. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Gewoon zoveel was erin stoppen als erin past. Maar niet volproppen natuurlijk.
     
  6. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wij hebben een 8kg en ik wil eigenlijk einde van het jaar een nog iets grotere. Ik prop hem altijd gewoon vol, wat neerkomt op een grote boodschappentas aan kleding.
     
  7. Draakje01

    Draakje01 Niet meer actief

    Ik prop hem gewoon vol. Toevallig deze week een keer gehad dat hij niet wilde centrifugeren. Ik denk te zwaar. Gewoon wat eruit gehaald en de rest later nog ge entrifugeerd.
     
  8. beebj

    beebj Niet meer actief

    Dat gaat om de droge was:) Niet met een volle trommel wassen is bij mij geen probleem. Ik heb een 8kg wasmachine en weegt zelf m’n wasgoed voordat hij begint aan z’n programma. Hij past zich daar op aan zegmaar!
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  9. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    haha zo heb ik gedacht dat mijn wasmachine stuk was en niet meer centrifuceerde toen ik een dikke badmat samen met de handdoeken in de was had gedaan. Monteur erbij was er niets aan de hand alleen een te zware was :roflmao:
     
    NORAH1979 vindt dit leuk.
  10. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    Ik doe de wasmachine meestal gewoon bijna vol. Ik hou een cm of 8 (breedte hand) vrij aan de bovenkant.
     

Deel Deze Pagina