spugen

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by labamba, Feb 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. labamba

labamba Bekend lid

Mar 14, 2011
    633
    0
    0
    Mijn zoon is van 23 december 2011.

Sinds zaterdag spuugt hij zo ie zo 1 keer per dag zijn volledige voeding eruit. Hij krijgt nutrilon standaard 1 voeding. Hij weegt 4080 gram. Is gewoon levendig. De spuug komt er met veel kracht uit. De overige voedingen komt er een mondje terug. Ik had het CB al gebeld en die gaven aan hem met de voeding zo rechtop mogelijk te houden en dat hij langer over zijn voedingen moest doen. Hij dronk 90cc leeg binnen 10 minuten. Nu heb ik andere flessen die ervoor zorgen dat hij langer over de voeding moet doen.

Kwa ontlasting kan hij zo 4 dagen niet poepen en dan inene heel veel. De ontlasting is niet dik. Nu heeft hij dinsdag voor het laatst gepoept.

Wat kan ik nog meer doen om ervoor te zorgen dat hij niet meer spuugt.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Spugen kan verschillende oorzaken hebben. Het kan een allergische reactie zijn maar het kan ook zijn dat het maagklepje nog niet goed sluit. Ook een snel drinktempo kan ervoor zorgen dat de voeding makkelijker terugkomt. 15-20 minuten is een goed drinktempo, dan gaat het niet te snel. Je kunt kijken of het helpt om de voeding in te dikken of een dikke voeding te geven (Friso Comfort, voor spugen, krampjes en zachtere ontlasting). Blijven de klachten aanhouden of krijgt je zoontje ook andere klachten is het goed om nog weer even met het cb te overleggen. Wanneer de voeding wat dikker is en je dezelfde speen gebruikt gaat het drinken ook al wat rustiger.
    Als je nog vragen hebt laat het gerust weten. Hopelijk gaat het snel beter!
    Groetjes Angelique

Share This Page