amper fles voeding baby 7,5 mnd

Discussie in 'Voeding' gestart door ukkie2009, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    #1 ukkie2009, 17 apr 2012
    Laatst bewerkt: 17 apr 2012
    Goedemorgen dames,

Ik heb even een vraagje over het schema van onze jongste dochter. Ze is nu 7,5 maand en begint flessen te weigeren. Ik wil even weten of ze wel voldoende krijgt.

8:00 210 water en 7 schepjes
    12:00 een boterham en 170 cc karnemelk
    15:00 potje fruit met flesje diksap 150 cc
    18:00 potje groente met een toetje 50cc
    19:00 180 water en 6 schepjes voeding en 3 rijstebloem (hier drinkt ze met strijd 20-40 cc van)

Nu zit ik eraan te denken om die laatste fles ook te laten vervallen omdat ze hem toch niet drinkt en aangezien ze hem voor de nacht ook niet nodig heeft want ze wordt nog steeds wakker tussen 7:30-8:30 uur. Als dat het geval is krijgt ze smorgens 250 ml, smiddags 170 ml en in het toetje 50 ml aan melk. Samen maakt dat dagelijks 470 ml melk. Wel krijgt ze al 10 druppels vit D per dag erbij.

Is dit voldoende? Ik hoor het graag!

2. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Karnemelk? Ik zou liever dan flesvoeding geven ivm de vitamines en bouwstoffen...

En mischien warme hap eerder geven? Of fles later.. De tijd is zo kort tussen die 2
    Wij hebben tot 1 week terug 800 cc melk gegeven en steeds erna eten..
    Nu zijn we de middagfles aan het minderen tot 700 cc totaal om die binnenkort door een snack(broodkorst rijstewafel) en gewoon drinken te vervangen
    Zodat hij op 600 cc met 9 maand zit..
    Pas met een jaar is het max 300 cc..

Eet nu 1 a 2 broodjes en 1 a 2 stuks fruit (verschild dagelijks)
    en dus 700 cc melk

Minder.bijvoeding geven was hier dus.de sleutel.. Rustig aan opbouwen ze hebben de rest van hun leven nog om te groeien op andere dingen dan melk

En die diksap kan je evt vervangen voor melk?
    Hebben ze echt nog niet nodig.. Tenzij de melk niet voldoende is voor ze maar dan is er ook thee of andere verdunde sappen

3. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ff schema hier

7uur fles 200 en.direct weer in bed (soms eerder)
    10/11 fruit
    12 broodje
    13 fles 200
    15/16 fles 100 (word snack)

17:30 warme hap
    21 fles 200

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou ook geen karnemelk geven, maar dan ook een fles opvolgmelk.
    Karnemelk zitten nauwelijks voedingsstoffen in en is vrij mager! Als je toch al koemelk geeft, dan kun je nog beter volle melk geven...
    Maar ben het Hollowglade: dan maar geen diksap en een extra flesje opvolgmelk. Al is het 100cc of zo?
    En evt wat schuiven met de tijden, met name die van het avondeten denk ik. Als je om 18u gaat eten (voordat je dan klaar bent) en om 19u al weer een fles aan biedt snap ik wel dat ze er geen behoefte aan heeft...

Melk is bij 7,5 maand nog de belangrijkste bron van voedingsstoffen en langzaam aan kun je steeds meer uitbreiden met ander eten en drinken.
    Hier dronk ze overigens ook nog 800cc/dag op die leeftijd (4 flessen).

5. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    De karnemelk is niet voor niets. Dat was namelijk de eerste fles die ze weigerde en heb toen i.o.m het cb besloten om karnemelk te gaan geven. Liever karnemelk dan helemaal geen melk. En liever karnemelk ipv koemelk ivm kans op allergieen. We hebben al geprobeerd om de melkvoeding koud te geven maar dat wilde ze zelfs niet.

En wat betreft minder bijvoeden hebben we ook al geprobeerd. We gaven haar op een gegeven moment maar een half potje groenten om 17:00 uur en om 19:00 fles maar dan nog vertikt ze het om er iets uit te drinken en is het een strijd. En later dan 19:00 naar bed red mevrouw niet. Dat is haar ritme en haar wakker gaan maken voor nog een fles ga ik ook absuluut niet doen.

Ik heb net gehoord dat ze een min van 300 ml tot 500 ml aan melk producten per dag moet binnen krijgen nou daar zit ze aan dus ik laat het maar zo. Ik blijf de laatste fles aanbieden maar ga me geen zorgen meer maken of ze wel of niet genoeg binnen krijgt. Want dat krijgt ze gelukkig.

in ieder geval bedankt voor jullie mee denken :)

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Karnemelk is toch ook koemelk??? Of ben ik nou gek (en de campina die grote koeien op de verpakking zet)?
    Maar ja, ieder z'n ding...

Die 300-500cc/dag is vanaf 1 jaar de richtlijn.

Maar zelf ken je je kindje het beste, dus je moet doen waar jullie je goed bij voelen. Wij kunnen hier alleen maar tips/ adviezen geven uit eigen ervaring...

7. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik vind die 150cc diksap wel erg veel. Die zoetigheid zorgt er voor dat het hongergevoel verdwijnt. Ik zou dit eens proberen te vervangen door lauwe thee evt. met 1 of 2 schepjes opvolgmelk erdoor.
    En misschien het avondeten wat vervroegen.

Deel Deze Pagina