Van forte 1 weer terug naar standaard 1?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lappie, 10 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hoi, even een vraagje. Mijn zoontje (3 maanden nu) krijgt vanaf dat hij 3 weken is de fortevoeding van Nutrilon.
    Sinds een week of 4 ongeveer vind ik hem niet meer zo hongerig. Dus steeds twijfel ik of ik gewoon de standaard zal gaan geven.
    Heb het al eens aangekaart bij het cb en die zeiden dat ik het beste gewoon door kon gaan en dus niet moest wisselen van voeding. Oke... maar toch blijft het zeg maar 'knagen', fortevoeding voor een niet (meer) hongerige baby.
    Wat zouden jullie doen?
    Ik neig er een beetje naar om eerst te mengen en daarna volledig over te gaan.

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Je kunt het altijd proberen toch? Ik zou inderdaad dan eerst 1 schepje vervangen en dat een paar dagen aan kijken. Als het dan goed gaat, 2 schepjes vervangen en weer een paar dagen kijken enz enz. Bij ons werkte het helaas niet. Heb na een tijdje ook geprobeerd 1 schepje te vervangen door standaard, maar daar was meneer het absoluut niet mee eens;) dus laten we het maar zo.

3. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Hoeveel flessen geef je en wat is de hoeveelheid per fles?

4. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hij krijgt nu 6 flessen.
    's Morgens en 's avonds krijgt hij sinds kort 180/6. Laat ie meestal 30 tot 40cc van staan. Enkele keer gaan ze op.
    Overdag krijgt ie 150/5, laat ie ook meestal 20 tot 30cc van staan. Totaal komt hij tussen de 900 en de 1000cc per dag.

Tot een maand geleden dronk hij dus standaard 1000cc en soms kwam hij er wel eens een dagje overheen.
    Hij liet nooit een fles staan, alles ging leeg en had dan nog wel meer kunnen drinken.

Nu is dat anders, hij drinkt veel rustiger en laat dus ook staan.

5. Mimime

Mimime Niet meer actief

Maar als hij meestal rond de 30cc laat staan? Waarom maak je het dan nog klaar? Toch zonde?
    Edit: ik bedoel de extra schepjes, standaard 30-40 cc van 180/6 laten staan is dus gewoon een 150/5 fles.
    Je kunt ook een 150/5 maken met 10cc extra water, krijgt hij iets mer binnen de keer dat hij trek heeft en dan hoef je niet steeds vanalles weg te gooien.

Ik zou zelf proberen weer naar standaard te gaan, al ben ik geen fan van voeding wisselen omdat dat ook altijd onrust geeft, dus als dit goed gaat met kleinere flessen, maar hij krijgt nog voldoende vocht, waarom dan niet gewoon zo houden?

6. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik snap wat je bedoelt, maar het is gemiddeld. Soms drinkt hij ze wel leeg. Soms laat hij 10cc staan, soms weer 60cc. Heel verschillend dus. Maar als ik 150/5 geef dan gaat ie meestal op ('s avonds) en denk ik altijd 'misschien had hij nog wel meer gelust'.
    En hij krijgt die grotere fles 's avonds zodat hij wellicht goed kan slapen erop.
    En aangezien er altijd erg korte tijd tussen zijn flessen zat hoop ik dat dat dus wat langer wordt. Het is al van 1,5/2 uur naar 3 uur gegaan.
    En het is echt pas sinds een week ofzo dat hij die 180/6 krijgt.

De reden dat ik twijfel is ook het feit om dan weer te moeten wisselen van voeding. Maar goed, het is niet zo dat hij al meerdere keren heeft moeten wisselen.

7. Mimime

Mimime Niet meer actief

Aaah ok! 😊
    Ik denk qua overstappen dat je vooral op je eigen gevoel af moet gaan! Wil je het proberen, zou ik het gewoon doen. En of je dat in stapjes doet of in 1x ook!
    Ik zou bij mijn meisje in 1x compleet overgaan, aangezien elke verandering hier een paar dagen wennen oplevert, zou ik schepje voor schepje een beetje sneu vinden!
    Of je moet op zoek willen naar een juiste gemengde balans, dan zou ik weer wel schepje voor schepje doen.
    Snap je het nog? 😁

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ben van forte 1 gewisseld naar standaard 2 bij 6 maand. We hadden rond de 3 maand de meest hongerige periode, tot wel 7x180/6 per dag, als hij zijn zin had gekregen. Met forte werd dat netjes 5x180/6. Soms liet hij net iets staan, dus zeg 950-1000. Mij idee was dat door de forte hij nu dus mooi zat. En dat op dat moment teruggaan naar standaard we weer tegen of over die grens zouden zitten. Ik was blij met staat ritme, en de kleine deed het er prima op. Nu hoefde ik ook niet zoveel te rekenen en hem beperken.

Met 5,5 maand begonnen met groente en 1 schepjes vervangen per fles. Met 6 maand ook fruit toegevoegd en nog 2 schepjes vervangen (180+3nr1forte+3nr2standaard). Week erna nog schepje vervangen. Met 6,5 maand brood erbij. Toen hij dat een week later goed at, konden we naar 180/6standaard2. Hij liet toen overdag ook 2 halve flessen staand, dus konden we zo naar 4 flessen..
    Het is even puzzelen, maar ik vond die overstap zo wel mooi geleidelijk, en op aangeven van hem steeds een stap verder..

9. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Ik ben niet zo`n fan van weer terug gaan naar andere voeding als hij het op deze gewoon goed doet. Misschien is het een idee om gewoon de flessen iets kleiner te laten zijn? Als hij in een hongerige periode komt, dan heb je nog ruimte om op te hogen. Succes!!!

Deel Deze Pagina