Nils is op 1e kerstdag 6 maanden geworden. We zitten al aan de bijvoeding sinds hij 4 maanden was; hij vond het van begin af aan heerlijk en is altijd al een beroerde drinker geweest dus dat extra'tje was zeker welkom!! Nu eet hij steeds meer en vindt het ook lekker. Vanaf nu wordt melk natuurlijk ook steeds minder belangrijk en het 'gewone' eten steeds meer. Maarrrr.... Het 'grote' probleem is dat Nils z'n bijvoeding heerlijk vindt, maar z'n flessen stukken minder. Hij krijgt er nu nog 4, maar de laatste (dat gevecht hebben we net gehad) heeft hij met heel veel pijn en moeite 50cc gedronken. Hij huilt en duwt de fles weg: hij heeft gewoon genóeg!! Vandaag kwam hij in totaal 'maar' aan 490cc opvolgmelk én dan nog ongeveer 50 / 60 gram yoghurt (daar smult hij van). Hij eet van z'n bijvoeding wel goed en was natuurlijk ook altijd al een slechte drinker. Mijn vraag is nu dus eigenlijk: wanneer 'mag' je over naar 3 flessen, is het normaal dat dan juist de laatste fles eraf gaat en hoeveel moet hij nog minimaal drinken aan opvolgmelk??? Hij eet en drinkt nu als volgt: rond 8u Wakker en drinkt ongeveer 150cc opvolgmelk rond 10u Fruit; tegenwoordig wel rond de 150gram rond 12u Paar stukjes brood (3 of 4 hele kleine stukjes. Peuzelt hij lekker op) rond 12.30 Rond de 100 / 150cc opvolgmelk (soms 'ineens' 200cc) rond 16.15 Meestal 200cc opvolgmelk (flesje leeg) rond 18.30 Groente: ongeveer 100 gram (maar lijkt nu ook al meer te willen) en nog yoghurt na, ongeveer 50 / 60 gram rond 19.45 Laatste fles: DRAMA!!! Wil niet meer!!! Nou kan ik de yoghurt weghalen, maar hij vindt dat zo lekker.... En het is heel goed voor 'm om met een lepeltje te eten natuurlijk. Na z'n avondeten gaat hij lekker in bad en dan dus de laatste fles.... Ik denk dat we geen flessenkind hebben..... Benieuwd naar jullie reacties!! Thanks!! Groetjes, Debbie
Heej, Mijn zoontje is ook 6 maanden en wij zitten ook al op 3 flessen hoor. Mocht gewoon van het CB! 7.00 180 cc 11.00 fruit (4+ potje) 13.00 broodkorst + 180 cc 15.00 lange vinger met wat thee 17.00 groente en toetje 19.30 210 cc + 2 scheppen rijstebloem En zelf nu moeten we wel eens vechten met de fles. Als hij om 13.00 zijn fles niet leegdrinkt dan geef ik m verder als hij uit bed komt. Net hou hij ook nog 50 staan hoor. Ik vind het altijd tobben blijven met de fles etc. Hier ook echt geen drinker. Infomeer ff bij het CB. Als ik een boterham gaat geven dan wordt de fles van 13.00 ook kleiner en dan krijg hij ook niet veel melk meer. Als hij minder dan 500 cc drinkt moet hij extra vitamine krijgen. Ben je al begonnen met de opvolgmelk?? Want dat vult ook meer, dus dat kan het ook zijn! Heel veel succes ermee. Groetjes
Hey thanks!! Nils krijgt ook al opvolgmelk inderdaad. Hij lijkt dat wel lekkerder te vinden dan de melk die hij eerst kreeg. Het schema van Nils is eigenlijk niet veel anders dan van jullie kereltje, alleen zal bij ons juist de láátste fles verdwijnen. Dat is degene die hij absoluut niet wil en die van 16u (meestal later) drinkt hij helemaal leeg. Vind het wel fijn te lezen dat het dus al best kan, naar 3 flessen!! Weet jij toevallig wat voor vitamines je dan moet hebben en waar je die haalt?? Super bedankt voor je reactie in elk geval!! We zijn weer wat geruster hier
Heej, Slaap jou kindje wel goed als je de fles van 19.00 laat vervallen?? Die van mij zal dat dus nooit pikken, want dat is nu al niet zo.. Hij is vaak wakker en heel soms geef ik m dan om half 11 nog een beetje als hij uit zn eigen wakker wordt. Je moet dan vitamine D bij gaan geven. En kan je krijgen bij de apotheek en bij de betere drogisten. Ik heb het hier ook nog niet in huis hoor. Graag gedaan hoor. Liefs
Nou uhm.... De laatste 2 nachten heeft hij de laatste fles 50cc gedronken. Met hangen en wurgen!!! Dus echt een gevecht. En dan slaapt hij gewoon tot 8 uur.... Dus wat dat betreft zie ik niet zo'n probleem.... 'Grappig' dat ze allemaal anders zijn he, die kleintjes.... Groetjes
Hmmm... Daar kan ik je niet mee helpen denk ik Btw... Gisteren dronk Nils 130cc van z'n laatste fles. Toch wel weer wat beter!!! (Nu was de 2e fles vandaag weer drama, maar dat daargelaten)
Nathan zat met 6 mnd ook op 3 flessen en met 7 maand kreeg hij zelfs helemaal geen fles meer. alleen 2 x pap met een lepeltje. DIt is nu nog zo.. Hier dus ook geen flessenkind. Zowiezo geen drinker trouwens, dat maakt het wel eens lastig. maar goed er inproppen heeft totaal geen zin en als hij dorst heeft drinkt hij wel..
Pfff.... "Fijn" dat te horen!!! Het gaat hier echt met ups & downs en ik geef ook nog gewoon 4 flessen zodat hij een beetje aan een fatsoenlijk aantal cc's komt. Om me heen hoor ik allemaal kinderen die gewoon standaard leegdrinken wat je ze geeft; nou, deze jongeman niet hoor En dan is het dus wel fijn te horen dat jullie dit probleem ook hebben. Ben al wat relaxeder dan toen ik de topic opende, maar super bedankt voor je reactie!!! Proppen doe ik hier ook niet. Wil hij niet? Dan stoppen we gewoon.
Hoi Debsel, Nou hier ging het ook weer helemaal niet gisteren. Maar even over dat proppen. Ik doe dat ook niet, maar gisteren liet ik toch wel evn zien wie de baas is want hij wilde vanaf het begin al niet drinken gelijk! Dus ik heb m even stevig vastgepakt zodat hij geen kant op kon. Toen kon hij alleen nog maar met zijn hoofdschudden en huilen, toen gaf hij zich over na 5 sec al!!! En hij dronk de hele fles leeg!!! Dus ja.. wat is proppen of laten zien wie de baas is???
Neej, ik snap wat je bedoelt. Ik doe dat hier soms ook wel eens hoor. Dat ik 'm goed vasthou en dan hem helemaal rustig maak (zit ik als een idioot te "shhhhh""shhhhh""shhhhhh"-en ) en dan pakt 'ie ineens en drinkt 'ie zo weer een half flesje. Soms moet je ze even 'uit hun gedrein' halen zeg maar. Maar dan nog: de fles gaat bijna nooit leeg hier. En nu scheelt het wel dat jij weet dat jouw kleintje het gewoon echt nodig heeft om goed te slapen en gewoon altijd zoveel drinkt. Dus inderdaad: niet proppen, maar af en toe wel even flink aandringen als mama zeker weet dat kleine man dorst heeft Soms leg ik 'm ook even weg en probeer het dan nog eens. Korte termijn geheugen van die kleintjes is nog niet zó super. Dus dan is het: hey!! Fles!! Lekker!! Maar ook niet altijd hoor. Als hij eerst geen zin had, dan pakt hij dan wel, maar als hij écht niet hoeft helpt dat ook niet. Pffff... Wat ben ik weer lekker to-the-point!!!
Heej, Nou gisterenavond had hij dus 210 op om 19.00 dus we dachten echt dat hij nu eens lekker de hele nacht zou gaan slapen! Maar nee hoor. Om 3 uur krijsen!!! Weeer 180 op... Snachts gaat het wel. Vanmorgen ook de fles helemaal op.. Ik weet niet wat het is en wat ik fout doet. Hij heeft gewoon honger. Ik denk dus dat ik m maar weer om 10 uur gaat wakker maken ofzo. En dat hij dan nog wel ff 4 flessen houd..
Krijgt hij in die laatste fles ook iets van rijstebloem ofzo?? Misschien als het wat meer vult??? Of hij wil gewoon nog graag die avondfles... Das in elk geval beter dan een nachtfles toch?! Ik hou ook nog wel even die 4 flessen hoor. Hier is het nu weer drama. Net gewassen en brullen op het aankleedkussen, dus wij dachten dat 'ie honger had. Nou mooi niet... Na 50 (onrustige) cc's stopt 'ie gewoon. Nu ligt hij even in de box en dan zo nog maar eens proberen. Lijkt er trouwens ook op dat hij last van tandjes heeft (maar dat roepen we ook al een maand of 2....). Wij geven trouwens 's avonds een kant-en-klaar drinkpapje. Misschien ook wat voor jouw ventje?? (de mééste beebjes vinden dat heerlijk en drinken het zo leeg; die van ons niet, maar das een ander verhaal ) Hoe gaat het nu overdag met 'm??
Heej, Overdag ging het vandaag heel goed! Flessen prima leeggedronken. Heb hem net maar 120 cc gegeven en dan maak ik m om 22 wakker en dan doe ik er idd weer rijstebloem in. Ik had het eruit gelaten nadat we overgestapt waren op de nr 2 voeding want ik begreep dat het extra vult, maar hij neemt het nu weer wel.. Tblijf uitproberen. Die kant en klare pap heb ik pas uitgeprobeerd, hij kreeg het niet door zijn speen joh! Welke fles + speen gebruik jij hiervoor?? Ik hoop dat hij vannacht een beetje gaat slapen en het lijkt erop dat hier ook weer 1 tandje doorkomt want hij heeft al een paar dagen diaree, huilen & rode wangen.. Wij steeds voelen ha ha. Maar nu heeft hij al 2 tanden dus als je nu gaat voelen, dan bijt hij heel hard op je vinger met die scherpe tandjes He nog ff een ander vraagje. Ik begreep dat jij wel al brood gaf. Ik denk dat ik het vanaf 7 maanden gaat doen ofzo.. Als hij dan toevallig rond half 1 slaap geef je dan ook wel eens om half 2 of 2 uur brood of maak je hem er wakker voor?? Liefs
Heeey Jannn!! Ik merk daar trouwens helemaal niks van, dat het meer zou vullen. Als hij goed drinkt, drinkt hij hier namelijk juist meer van als van de eerste melk... Ach ja... Nils krijgt Friso en die kant-en-klare drinkpapjes geef ik gewoon in z'n difrax S-fles, maar dan niet met de M speen maar met de L (papspeen) en eerlijk gezegd komt het er dan nog heel hard uit hoor. Die avondfles gaat echt héééél snel, maar hij heeft er geen last van dus... Nils krijgt wat stukjes brood met sap wanneer hij wakker wordt. Hij gaat hier meestal rond half 10 / 10 uur naar z'n bedje en is dan echt wel wakker om 11 uur / half 12. Dus mooi op tijd voor wat stukjes brood. Mócht hij een keer langer slapen, dan geef ik het gewoon later of ik sla het (nu nog) een keertje over. Maak er nog geen halszaak van. Hij vindt het overigens wel lekker hoor!! Joh, al 2 tandjes!!! Nils 'bijt' nu constant op z'n vingertjes en we zien de tandjes ook echt al zitten, maar er is er nog geen een door. We wachten maar rustig. Hoe is het vannacht gegaan???? Liefs!!
Heej!! Ik merkte het gisterenavond ook eigenlijk niet hoor, dat het extra vulde. Maar dat werdt mij een keer gezegd hier en toen dronk hij zijn flessen zo slecht. Dus dat was het eerst wat ik eraf liet.. Nu zit het er gewoon weer bij.. Want ik geloof ook wel dat hij het heerlijk vind. Ik heb ook friso en doe ook de rijstebloem van Friso erin. Nu ga ik denk ik deze pakje opmaken en dan granenpap van Friso kopen.. O jij doet het dus ook gewoon wanneer hij wakker wordt. Dus dat is niet echt een vaste tijd? Ze zeggen altijd dat je tegelijk moet eten dat is gezelliger voor hem. Maar ja ik kan het moeilijk ophouden als het niet meer gaat en ik ga zelf ook weer niet zo vroeg eten. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat vinden. Broodkorst vind hij ook heerlijk dus het zal vast wel gaan. Ja hij heb er al 2. Het staat echt grappig! Maar als ze door moeten komen niet Als je vraag: "laat je tanden is zien" dan doet hij gelijk zijn mondje open ha ha.. Volgens mij snappen ze echt heel veel! Ik zie dat jou kindje Nils Lucas heet. Is Lucas een 2e naam?? Mooi joh! Wij wilde ons kindje ook eerst Lucas noemen...
O ja hij heeft trouwens super geslapen! Om 19.00 een klein flesje gegeven en om 22.00 een grote. Hij heeft tot 6.00 geslapen. Volgende keer 1 uurtje langer aub
Hey meissie!! Wat knap van 'm!!! Lekker nachtje dus Hahahaha, we zijn ook nooit tevreden he... Maar kan me voorstellen dat een uurtje langer toch wel lekker zou zijn!!! Ik geef trouwens geen rijstebloem van Friso meer omdat ik daar in het begin echt giga ruzie mee had: elke keer klontjes en een verstopte speen. En dan de speen er weer uit en na 3x dacht Nils: ja dahaaaaaaag!!! Dan maar niks meer!!! Ik vind trouwens de potjes van Friso wel minder dan die van Olvarit, heb jij dat ook?? Nils slaapt wel op min of meer dezelfde tijden overdag, dus uiteindelijk kom ik toch wel op dezelfde tijden uit. Maar is het een keer anders, dan ga ik 'm echt niet wakker maken. Ik vind 't echt helemaal niks om 'm wakker te maken als hij lekker slaapt. Avondeten is hier dus ook niet altijd tegelijk met ons. Jammer dan!! Wat je zegt hoor: hem ophouden heeft geen zin want dan wrijft hij alleen in z'n oogjes en eet niet of nauwelijks en eerder wakker maken: idem dito!! Leuk joh die tandjes... Ben zo benieuwd naar Nils z'n bekkie als hij tandjes heeft. Lucas is inderdaad z'n tweede naam. We twijfelden heel erg tussen de namen Nils en Lucas dus had ze op de proefdruk van het geboortekaartje naast elkaar gezet... En zo is het gebleven!!! Je kan de naam altijd nog gebruiken voor een tweede.... Ik heb niet teruggelezen, maar ik dacht dat jouw zoontje Nathan heet toch?! Vind ik wel ook een hele mooie naam. Bijvoorbeeld "Aidan" vind ik ook heel mooi. Zou ook mooi bij Nathan passen... Haha, ik smeer je nu al namen aan terwijl hij nog hartstikke klein is en je misschien helemaal niet meer kinderen wil!! Sorry!! Hahahaha!! Nils was om tien voor 8 wakker en is om half 10 weer naar bed gegaan. Heeft dan wel wat fruit gehad (als ik wacht tot na z'n dutje, dan krijg ik het er echt niet ingepropt mét ook nog een flesje melk...) maar was echt hartstikke moe!! Gisteren ook heel de dag van die kwakkelslaapjes. Nou ja, hij mopperde niet eens dus misschien maakt hij er vandaag een slaapdagje van. Kan ook wel eens!!! Liefs!!
Heej meis, Ja goed he van m!! Ik was ook echt trots op m Ooo ja erg he.. We zijn ook noooit tevreden O echt joh vond jij die rijstebloem van Friso lastig? Ik juist die van Nutricia.. Die ging bij mij juist heel erg klonteren. Ik ben net ff granenpap wezen halen. Weet jij of dat ook net zo goed verzadigd als rijstebloem of kan je granenpap beter smorgens geven?? Mijn zoontje heet Joas! Geen Nathan Dus je had het niet goed.. Heb je nog ideen wat voor naam daar bij past Nu nog ff niet hoor maar ik wil er in de toekomst nog wel zeker 1tje bij hoor!! Leuk joh! Heerlijk die kleintjes... Is het jullie eerst kindje?? Bij ons wel in iedergeval. O ja en vond jij die potje van Friso minder?? Ik vind ze juist lekkerder?? Zo zie je maar weer, dat smaken erg verschillen!! Ik vind die potjes er ook wat lekkerder uitzien. Alleen van nr 2. gebruik ik wel weer meer olvarit trouwens. Was net in de winkel en die hadden juist allemaal weer lekkere dingen van Friso. Het verschilt per winkel vind ik wat ze hebben. Liefs
Oooooo!!! Schande schande.... Gelukkig had je nog niet gezegd dat hij Joas heet, dus dan was ik het dus ook niet vergeten Uhm... Ik zal eens denken wat daar leuk bij past, hahahaha!!! Trouwens óók een hele leuke naam!! Kom je tenminste niet al te vaak tegen. Echt?! Wat maf zeg... Nu zijn de smaakjes die Nils gehad heeft, ook wel de smaakjes die nu uit het assortiment zijn!!! Mais met aardappel en broccoli. Maar die waren zó droog!! Ging hij constant kokhalzen. Not nice... Heb nu wel van nr. 2 de lasagna en tortelini (geloof ik....) van Friso. Benieuwd wat hij daarvan gaat vinden!!! Ik heb die rijstebloem een paar dagen geprobeerd en toen heb ik het weggegooid. Ligt waarschijnlijk meer aan mijn handigheid dan aan het product hoor... Granenpap mag volgens mij elk moment van de dag wel. Staat het er niet toevallig op?? Ik twijfel of het net zo veel vult als rijstebloem. Als dat zo zou zijn, zetten ze vast wel iets op de pak als "ideaal voor het slapengaan" ofzo. Nils is mijn eerste kindje. Mijn man heeft 2 dochters uit een eerdere relatie. Wij twijfelen nog heel erg!! Heb altijd gezegd dat ik maar één kindje wil, maar nu Nils er eenmaal is, nemen we nog geen definitieve beslissingen Het is ook zó'n schatje!!! Hij ligt nu lekker te pitten trouwens. Z'n middagfles was geen openbaring (110cc), maar ging wel in 1x zonder morren. En hij had ook best wel wat slokken diksap op. Over die potjes trouwens... Wij pakken ook allemaal verschillende merken hoor. Gewoon zoveel mogelijk verschillende smaken. Alleen kruidvat potjes neem ik niet, omdat daar zout en suiker aan toegevoegd wordt. Leuk trouwens dat het allebei ons eerste kindje is en ze nog bijna van dezelfde leeftijd zijn ook!!! Hmmm.. Heb al eens even nagedacht.. Bij Joas is voor een meisje Robyn, Lynn of Febe wel heel leuk (vind ik dan he!!) en voor een jongetje.... Vind ik lastig.... Ik denk nog na!! Liefs!!