6 maand en slecht slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door babsie, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Hallo mede ouders

MIjn dochter is inmiddels 6 maanden. Ze heeft haar eerste nacht op deze wereld doorgeslapen en daarna nooit meer. Uiteraard verwachtte ik dit ook niet in de eerste 2 maanden. Inmiddels is ze dus 6 mnd en zitten we er aardig doorheen. Ze krijgt nog altijd borstvoeding en dat is hartstikke mooi maar ze wil/kan niet uit de fles drinken. inmiddels begonnen met bijvoeding. Ook daarmee slaapt ze niet langer door. Met niet doorslapen bedoel ik dat ze ook echt niet langer dan 2 a 3 uur achtereen slaapt. Dit geld voor s' nachts en overdag. Als ze nou de fles zou pakken dan zou ik haar nog een keer uit logeren kunnen brengen om even bij te tanken maar helaas gaat dat dus niet.

Ze heeft ook last van eczeem op haar buikje en berg op haar hoofdje. De berg is nu bijna zo goed als weg. Voor haar eczeem ( milde vorm) heb ik al zalf gekregen van de huisarts, het vurige rood is weg getrokken maar de jeuk is gebleven, ze krabt met haar handjes op haar buik en hoofd. Nu kan dit natuurlijk een reden zijn van het niet lang achtereen slapen. IK weet het zo langzamer hand niet meer en hoop dan ook dat iemand tips heeft of ervaring.

Ik zit er aan te denken om maandag weer een afspraak te maken bij de huisarts want anders gaan papa en mama het niet redden zonder slaap. Met 2 kids ( zoon van bijna 2) is het op een gegeven moment niet meer te doen. ( ik verbaas mij er over dat we nog kunnen functioneren )

alvast bedankt...

2. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Helemaal niemand die hetzelfde heeft meegemaakt of er nog midden in zit? niemand met tips?

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Kan ze al goed van een lepeltje eten? Zoja, dan is het misschien een idee om s avonds een keer pap te geven, omdat dat wat meer vult? (wel van bv gemaakt)

4. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    ja ze eet wel van een lepeltje. pap hebben we wel eens geprobeerd maar is ze geen fan van. Kan het nog wel eens een paar keer gaan proberen. MIsschien duurt het wat langer voor ze de smaak te pakken heeft.

5. pinkeltje

pinkeltje Lid

2 nov 2007
    43
    0
    0
    huismamma
    italie
    ik weet wat je bedoelt mijn zoon van 8 maanden doet presis het zelfde wil ook geen fles e slaapt ook s nachts niet door elke 2 a 3 uur wakker en krijgt ook bv en bij voeding. en met 2 andere kids zou ik ook wel weer eens willen slapen kan je helaas geen tips geven maar lees wel met je mee.

6. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hai, wat een vervelende situatie en jullie zullen idd erg aan jullie rust toe zijn. Bij ons was het zo (onze dochter is nu ook 6 maanden) dat ze is gaan doorslapen nadat ik de avondvoeding de borst verving door de fles. Maar nu begrijp ik dus dat je kindje de fles niet wil pakken. Tja en dan wordt het dus erg lastig. Het enige wat me te binnen schiet is dat ik weleens heb gehoord dat er spenen zijn die erg lijken op de tepel (google zal het wel kunnen vinden). Ik zelf ben ook enorm blij dat wij al heel vroeg zijn begonnen met het trainen met de fles om zo problemen te voorkomen als ik weer zou moeten gaan werken en dat is gelukkig gelukt. Maar ik hoor het meer om me heen dat kindjes die lang alleen BV hebben gehad de fles niet meer pakken. Een vriendin van mij heeft het nogal rigoreus aangepakt door in een keer te stoppen met BV geven (volledig afkolven) en alleen nog maar de fles aanbieden. Na twee dagen drama is dat gelukt en slaapt het kindje nu dus ook door op een papfles. Maar goed, dat moet wel bij je passen.... Helaas hier verder geen adviezen.
    Overigens las ik op het pak bambix dat 33% van de kindjes van 6 maanden niet doorslaapt, maar ja, daar heb je niet veel aan behalve wetende dat je niet de enige bent. Veel sterkte

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik denk dat je dochter vd jeuk niet doorslaapt.
    En het eczeem enzo zou kunnen wijzen op een allergie.
    Is dat al onderzocht door de HA of een KA?
    Lijkt mij dat als je de hele nacht jeuk hebt, je ook niet lekker door kan slapen..
    Ik merk t aan mijn zoontje als hij verkouden is, dan slaapt hij ook niet door.

Deel Deze Pagina