We doen een poging over te stappen op nutrilon2. Maar hij heeft zo'n last van z'n darmen. Fruit en groente eet hij heel goed maar dat deed hij ook al voor we aan de 2 begonnen. Toen had hij ook wel wat moeite met z'n ontlasting maar niet zo extreem als nu. Vanavond heeft hij zelfs z'n fles laten staan. We hebben al laxo gekocht dat doe ik al in 2 flessen. Vandaag wat meer melk en minder fruit (halve peer) gegeven. En alleen wortels (dus geen rijst of aardappel erbij) met zonnebloemolie. Ook heeft hij iets verhoging (38) maar net niet genoeg dat ik me er zorgen om maak. Maar hoe kunnen we overstappen op nutrilon 2. Hij wordt nu namelijk 's nachts weer wakker en heeft niet genoeg aan 60 ml. Want als hij dat krijgt komt hij half uur later weer. Afgelopen 2 dagen 1 schepje in iedere fles gedaan en verder 1 en forte.
Ik heb er hier een week of 4 overgedaan om over te stappen. Tycho heeft ongelooflijk last gehad van kramp en buikpijn gehad toen hij 3maanden was en zijn toen op Omneo voeding overgegaan. Toen met 5maanden raakte hij heel erg verstopt en werd zijn buik keihard en kon niks meer kwijt. Dus heeft de huisarts een klysma voorgechreven, dat werden er 2 in 1 weekend. Na dat weekend zijn we begonnen met lactulose want Tycho raakte nog elke keer weer verstopt. Ik ben ook oevrgegaan op Omneo 2, puur om het feit dat ik niet wil dat die buikpijn weer terug gaat komen en die ontlasting weer moeizaam gaat... De rest van de voeding gaat allemaal prima, dus het zal nu wel goed zijn, maar toch durfd eik geen andere melk te geven. Ik deed elke week 1schepje in elke fles vervangen op een dag. Als dat goed ging deed ik in week 2 2schepjes en in week 3 deed ik 3 schepjes en toen in week 4 om de dag een schep vervangen. Tycho kreeg toen 4 flessen van 180+6. Hij reageerder er heel goed op, dus ben blij dat ik het zo gedaan heb. Ik zou het gewoon heel voorzichtig aan doen en dan desnoods gewoon maar in 2 flessen 1schep vervangen door stap 2 en dat uitbouwen. Je hoeft niet van de een op de andere dag over op die stap 2. Het kan ook zo zijn dat hij gewoon wat langer nodig heeft om te wennen aan die nieuwe voeding. xxx