Sorry hoor dames (en heren?), Ik zit nu al de hele avond te surfen hier op de site en inmiddels duizelt het me van de schema's ... Omdat ik erg twijfel wil ik toch even aan jullie voorleggen wat ik nu bedacht heb voor onze kleine man (8 maanden): - half 8: papfles 200*6 + 5 scheppen Bambix - half 10: fruit (1,5 stuks) en tuitbeker met water/diksap - 12 uur: een boterham en een fles 200*6 - tussendoor: gezond snackje (rijstwafel, cracotte, liga oid) en tuitbeker met water/thee - 4 uur: beetje yoghurt met roosvicee - 6 uur: groenten (100 a 150 gram) - 7 uur: fles 200*6 Waar ik mee worstel is dat hij z'n groenten niet voor zessen kan krijgen (ivm thuiskomst van creche, daar kunnen ze het niet geven, kost teveel tijd) maar dat hij ook echt uiterlijk om 7 uur-half 8 naar bed moet, hij trekt het echt niet langer. Maar ja, zo krijgt hij aan het einde van de dag wel heel veel eten te verwerken... Ook tijdens de lunch trouwens. Aan de andere kant wel relaxed als dit werkt, dan gaat hij al richting 3 hoofdmaaltijdenschema...? Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips? Ik zou de groenten natuurlijk het liefst eerder op de dag geven, bijvoorbeeld vlak voor de yoghurt, dan heeft hij ook echt nog wat aan z;n avondfles, maar omdat dat niet kan op de crechedagen (3 dagen in de week) en ik toch wel elke dag ongeveer hetzelfde schema wil aanhouden probeer ik dus iets anders te verzinnen. Dank alvast voor het meedenken! Groetjes M
ik denk dat je het hiermee wel kan proberen, anders is de tijd van 12 tot 6 zo lang. je merkt vanzelf wel of het teveel is, dan kun je de fles bij zijn boterham altijd nog minderen naar 100cc. en dan yoghurt als tussendoortje ipv de rijstwafel. of yoghurt na zijn eten en een kleinere avondfles. groetjes, Miranda
Hoi! Ik zou het fruit naar 100 gram/ 1 stuk brengen De lunch, een halve fles aanbieden ipv een hele..Dat maakt samen met het broodje een hele maaltijd. Mijn schema is: - eerste fles (180cc+6) half fles/half pap (bambix) - rond half 11 100 gram fruit - half 1 broodje en evt halve fles (wil ie vaak niet..) - rond 15 uur: rijstewafel of fruit 100 gram of de halve fles (als ie die heeft laten staan) - 17.30 warme hap - 20.00 fles met nutrix Soms verlaat hij zijn schema door smorgens lang te slapen en zijn tussendoortje te skippen.. Dan krijgt hij dus minder. Of hij slaapt langer in de middag waardoor zijn avond eten later wordt, dan krijgt hij geen papfles meer. Hier is t ook vaak even zoeken, en afwachten wat de dag brengt. Heb van het CB iig te horen gekregen dat ie minimaal 300 cc melk (max 600 cc)moet binnen krijgen. naast de groente/fruit bijvoeding. Dus dat is wat ik sowieso aanhoud qua richtlijn.. Ik kan m nu eenmaal niet 'programeren'.. Als hij op t KDV is geweest krijgt hij meestal daar zijn 2e fles, en dan geef ik m thuis dus laat nog zijn warme hap, en krijgt hij geen papfles meer...
Dank voor jullie antwoorden! Vandaag was de eerste dag op het 'nieuwe schema' en de groentehap ging erin als koek (witlof, favoriet), om 6 uur dus superfijn dat dat goed ging. Ook de fles om 7 uur ging helemaal op. Zowel brood als yoghurt wilde hij echter niet, wel een cracotte eind vd middag haha Inderdaad, je kunt ze niet programmeren dus dit schema is ook meer een richtlijn dan iets anders. Hij bepaalt zelf toch min of meer het ritme. Groetjes M
Jesse's schema (ook acht maand) half negen: driekwart boterham met 4 schepjes opvolgmelk twaalf uur: driekwart boterham met 4 schepjes opvolgmelk drie uur: een stuks fruit of twee halve vijf uur: warm eten met beetje yoghurt of kwark als toetje acht uur: flesje met 3 schepjes opvolgmelk Tussendoor wil hij niets