Ik stond vandaag weer bij het schap te kijken... Op het pak kan ik geen toegevoegde suiker ontdekken! Wie gebruikt dit als alternatief voor (opvolg)melk? Ben al begonnen met het introduceren van Alpro Soya yoghurt Naturel maar dat vond ze echt vies en daar zit wel suiker aan toegevoegd zag ik later op de verpakking.
Volgens mij is er alleen 1 soort ongezoete melk verkrijgbaar, gewoon een volwassen versie zeg maar en verder zit overal suiker in. Hier net soja geintroduceerd, daarvoor reageerde ze er nog allergisch op. Begonnen met sojavla puur omdat dat in kleine bakjes verkrijgbaar is en ik anders zoveel weg moet doen. Gebruik zelf heel weinig zuivel. Nu het goed gaat krijgt ze s morgens een bakje soja yoghurt met cruesli en s avonds een bakje vla. Overigens is dat maar een bodempje in een schaaltje. Vermoedt dat ze de melk niet wil drinken, alle andere melk als borstvoeding heeft ze steeds geweigerd. Dan ga ik eerst maar over op iets met een smaakje en dan langzaam wat mengen. Maar ze is hier natuurlijk al wat ouder.
Er is inderdaad maar 1 alpro soya zonder suiker. Soya smaakt van zich zelf niet zo lekker, vandaar dat er (bijna) altijd suiker aan toegevoegd wordt. De groeimelk is zoet en smaakt wat naar Vanille. Mijn dochter heeft het jaren gedronken ivm koemelkallergie. Zij vond het erg lekker. Je kunt het ook in de magnetron opwarmen of er pap mee bereiden. Het bestaat in sommige supermarkten ook in kleine pakjes, handig voor op reis!
beiden kinderen krijgen soyamelk 1-3 jaar omdat ze allergisch zijn voor gewone melk. voor de jongste maak ik er gewoon pap mee en de oudste drinkt het gewoon. ook met cornflakes enz. ik gebruik niet de smaakjes soya melk.
Ik geeft ook de soja dreumesmelk, het is lekker zoet en mijn zoontje drinkt en verdraagt het goed. Dus als jou kindje het lekker vind zou ik het gewoon geven hoor
hier krijgt de jongste altijd soja melk (allemerken wel) hij kan nietmover gewone koemelk krijgt dan direct diarree
Er zit geen toegevoegde suiker in nee, maar wat er wel in zit om het zoet te maken (zonder te zoeten is sojamelk echt onsmakelijk) is veel erger. Dat zou ik zelf liever niet binnenkrijgen laat staan een kind geven: Water, gepelde sojabonen (5%),maltodextrine, fructose-glucosestroop, plantaardige olie, calciumcarbonaat, zuurteregelaar: monokaliumfosfaat, aromas, vitaminen: B1, B2, B12, C, D en E, emulgator: lecithinen, stabilisator: gellan gum, ijzerpyrofosfaat.
Maar ja, wat anders als je kind kma heeft? @ Ts, Hier ook de peutervariant. De andere sojamelk drinkt hij niet. Hij krijgt 1 bekertje en een kommetje yoghurt.
Als je kind KMA heeft? Moedermelk, dieetvoeding of sojamelk zonder toevoegingen waar je zelf wat suiker in doet. Of andere eiwit/calciumbronnen zoeken naast zuivel. Melk moet niet als ze wat ouder worden.
Even vertalen: Het eerste is aardappel/maiszetmeel en het andere vruchtenstroop. Vreselijk inderdaad .....
Glucose-fructose siroop is niet zomaar vruchten siroop maar inderdaad niet zomaar een onschuldige vervanger voor suiker. Bron: fructose-glucose siroop Lastig ja, wij geven nu met 1,5 nogsteeds friso pep 2 omdat dochter naast koemelk ook niet tegen soja kan. Rijstemelk etc weet ik nogsteeds niet van of ik 't een volwaardige vervanging vind voor haar dieetvoeding. ( Moedermelk is helaas niet voor iedereen een optie, als ik al fulltime had kunnen voeden na mn borstoperatie dan had ik nu tijdens de zwangerschap wel droog komen te staan dirksmama. )
Hier kan ze sinds kort tegen soja. Ze krijgt een klein beetje per dag. Ze krijgt hier s morgens een beetje soja yoghurt met volkoren cruesli, s avonds een beetje soja vanille vla. Ik probeer de calcium wat aan te vullen door sinaasappelsap met calcium en calcium kauwtablet maar momenteel weigert ze dat weer. Ze heeft hier tot 23 maanden borstvoeding gehad, door de zwangerschap heb ik geen melk meer en is ze zelf gestopt. Ik wil straks na de bevalling voor haar gaan kolven, in de hoop dat ze het nog lust. Stiekum nog een beetje hoop dat ze zelf weer wil drinken, ze heeft er nog wel interesse voor. Rijstemelk en havermelk weigert ze hier. Soja melk ook nog.
Ik zeg ook niet dat het spul geheel gezond is. Maar het bovenstaande kun je voor bijna elke toevoeging aanhalen. Ook voor suiker (waar ook hele theorien over lopen). Feit is dat fructosesiroop in bijna alles zit, vooral in dingen waar geen zoetstoffen aan toegevoegd worden. Om dat als de kwaaddoener in soyamelk aan te halen vind ik puur bangmakerij. (Het zit overigens ook in de kunstvoeding)
tja dan kun je je overal wel over druk maken. zelfs een x gelezen (ook hier op zwangerschapspagina) dat soja producten je je onvruchtbaar zou kunnen maken . ons kereltje doet het er prima op, en nnog weinig diarree dus ben ik allang blij. en idd wat adi ook zegt puur bangmakkerij , dan kun je je kind niks meer geven of blijft er inieder geval weinig over
Over het eerste: onze kinderarts adviseerde mij om niet alleen soya-zuivel te geven aan onze zoon, inderdaad omdat het hormonaal nadelig KAN werken bij jongens. (Daar staat veel over op internet) Wij hebben toen verder gezocht en kwamen achter dat hij goed reageert op geitenmelk, dus deze krijgt ie nu.
geitenmelk werkt ook vrij goed voor veel mensen met KMA... en wij drinken zelf graag soyamelk met een smaakje maar calorietechnisch.. kun je dan net zo goed gewone melk, fristi, yoki of zelfs gewoon appelsap/cola drinken... en glucose-fructose stroop... dat is geen vruchtensuiker maar komt uit mais volgens mij? het zorgt er voor dat je NOG meer wil eten/drinken van het betreffende produkt.
In de Neocate zit gedroogde glucose siroop zie ik net. Ik heb een paar maanden geleden een advertentie gezien van Nanny Care geitenmelk(poeder) en om ervaringen gevraagd maar daar was men ook niet positief over. Dat ze op geitenmelk ook vaak reageren....